XXL Nutrition

Sticky Gewrichtspijn preventie en behandeling: Glucosamine en Chondroitine Sulfaat

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 111
  • Weergaven 154K
  • Volgers 32

Bezoekers in dit topic

Uit de "In Beweging", maandblad van de Reumapatientenbond, van november 2006:

Kraakbeen heeft een unieke structuur. Het bestaat voor 75% uit water. Beschadigd kraakbeen kan genezen door middel van littekenweefsel, maar het laat zich nooit meer in de oude staat herstellen.
Kamstra (orthopedisch chirurg): "Milde vormen van kraakbeenbeschadigingen kunnen goed reageren op glucosamine en chondroitine. Deze stoffen zijn allebei bouwstenen van kraakbeen. Er zijn aanwijzingen dat deze supplementen de conditie van het kraakbeen kunnen verbeteren, maar er is geen wetenschappelijk bewijs dat ze kraakbeen ook kunnen opbouwen. Voor mensen met RA en patienten met een vergevorderde artrose, gaat de afbraak van kraakbeen echter te snel. Dan helpt glucosamine ook niet meer."
(de rest van het artikel gaat over verschillen in kraakbeenbeschadigingen bij verschillende ziektebeelden)
 
lees dit:

Lees dit artikel eens door!
 
Vroeger glucosamine/msm/arnica cream gebruikt voor men schoudergewrichtsonsteking genezen te krijgen, en het heeft gewerkt ! daar waar enkel de dokter cortisone spuiten zouden gegeven hebben ! terwijl ze me er al een paar hadden gegeven...

Nu gebruik ik de cream preventief aan men schouders, en sindsdien geen last meer daar aan. (ik heb wel bijna 3 jaar met schouder gesukkelt voor ik dit wondermiddel vond)
 
weet iemand het verschil tussen glocusaminehydrochloride en glucosaminesulfaat? Aan het eerste ben ik via een biowinkel in uitverkoop aangeraakt, het zou zogezegd "veel beter" moeten zijn dan de sulfaat-versie, maar ik geloof niet alles wat er op de bijsluiter staat 100% :)

Edit: gevonden

Glucosamine Hydrochloride vs. Sulfate /Chondroitin

Trouwens interessant stukje

A number of glucosamine products tout the inclusion of chondroitin, a cattle-sourced compound, as a necessary and beneficial addition to glucosamine products. Such contentions are misleading. Tests showing the benefits of chondroitin involved direct injection by syringe to the affected part of the body. In an orally-taken compound, chondroitin doesn’t make sense because it is essentially destroyed during the digestive process. Scientific evidence does not show that a glucosamine-chondroitin combination is any more effective than glucosamine by itself.

In summary, chondroitin has no scientific rationale for an orally-taken glucosamine product. There is no evidence to suggest that glucosamine sulfate offers advantages over glucosamine hydrochloride. There is no need for glucosamine hydrochloride to be stabilized with salt. Hydrochloride offers a more concentrated form of glucosamine. Given these facts, the glucosamine product of choice for consumers should be Glucosamine hydrochloride.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad intressant, bij zogenaamde glucosamine pillen hielpen bij mij niet echt, wel met een zalf dat je lokaal waar je last hebt kunt aanbrengen.

Bij mij helpt deze :

Bodybuilding.com - NOW Glucosamine, MSM & Arnica Lotion - Unique Molecular Structure! On sale now!

Thanks to advancements in the liposome technology, it's now possible to deliver vital nutrients through the epidermis and deep layers of tissue. With Glucosamine Sulfate having such a unique molecular structure, external application may actually be a more effective way to deliver this compound.

Active:Lignisul MSM (Methylsulphonylmethane),Glucosamine Sulfate Potassium complex,Arnica spp. Flower tincture
Base:Purified Water,Aloe vera leaf juice,emulsifying wax,alcohol,caprylic/capric triglyceride,safflower oil,glycerin,stearic acid,sweet almond oil,ceteareth-20,cetyl alcohol,meadowfoam seed oil,phospholipids,grapefruit seed extract,green tea extract, Vitamin E (d-alpha tocopheryl acetate),xanthan gum.

Directions:
Massage NOW Glucosamine, MSM and Arnica liposome lotion into the skin as needed. NOW Glucosamine and NOW MSM capsules or tablets may be taken internally for synergistic effects.
 
Bij mij heeft het ook geholpen. Ik heb een kraakbeenschade tot op het subchrondale bot aan de achterkant van de patella. 1,5 jaar kon ik bijna niets met de knie, ook niet na de transpositie van de knieschijf. Toen ik het helemaal zat was ben ik door de pijn heen gaan trainen icm glucosamine inname.
Nu doe ik de artsen versteld staan aangezien ik weer aan het squaten en aan het hardlopen ben, zonder pijn!

Of het nou door de glucosamine komt of omdat ik door de pijn heen ben ga trainen weet ik niet, misschien een combi van.
Het is het proberen waard denk ik.
 
Enige wat bij mij werkte was glucosacream, tabs en caps vind ik geldverspilling..

edit> lees zelfde ook bij aantal anderen zie ik...
 
<h3>Glucosamine en Chondroitine Sulfaat</h3>

Je kan de supplementen samen met je huidige medicatie gebruiken voor zes tot acht weken. Als je geen verschil merkt in de symptomen binnen enkele maanden, dan zal je waarschijnlijk geen voordeel halen uit het gebruik van de supplementen.

[/SIZE][/RIGHT]

Ik neem het nu al een tijdje, had nergens last van. Is het dan wel nodig om het door te blijven slikken? Zoals het hier staat niet, maar sommigen zeggen dat het beter is het wel te doen.
 
Ik heb ook wel eens gehoord dat de vitamine B12 helpt tegen gewrichtspijn, weet niet of het klopt. Ik ben eergister begonnen met glucosamine sulfaat omdat ik al bijna een jaar niet maximaal triceps en borst kan trainen vanwege de pijn in gewrichten
 
Update
Mijn ervaring met de producten van het kruidvat is dat ze maar beperkt werken. Had 3 jaar geleden chondromalacie aan de knieen van teveel lange afstanden op asfalt te lopen. Gebruikte dan op aanraden van ortophedist BIOCONDIL van de apotheker. Wel tamelijk duur 48 euro voor 180 pillen. Na 3 weken nergens last meer van. Ben dan eens overgeschakeld naar die van het kruidvat en had een paar weken erna terug last van de knieen. Gebruikte dan terug biocondil en de pijn was verdwenen. Gebruik het nog steeds. Wat niet helpte bij kan misschien evengoed helpen bij een ander , ik breek de produkten van het kruidvat zeker niet af maar wil gewoon mijn ervaring meegeven
greets
 
Ik gebruik Osteoplus en ben daar heel tevreden over .
 
Organisch silicium

Wat voor mij heel goed helpt tegen gewrichtspijnen en verschillende andere kwaaltjes is het gebruik van Organisch Silicium...
 
Ik gebruik Osteoplus en ben daar heel tevreden over .
+1, nekklachten weg en geen gekraak meer in gewrichten! Neem zelf 3x daags de normale dosis. Het is geen goedkoop product maar met de grootste doos doe je wel lang.
 
+1, nekklachten weg en geen gekraak meer in gewrichten! Neem zelf 3x daags de normale dosis. Het is geen goedkoop product maar met de grootste doos doe je wel lang.


Ik heb die osteoplus eens nagekeken. Het supplement volgt gewoon de aan te raden dagelijkse hoeveelheid. Lijkt me dus ook een prima product als het aankomt op inname van glucosamine, chondroïtine en msm. Voor een optimaal resultaat heb je van deze dagelijks respectievelijk 1500mg, 1200mg en 300mg nodig. Qua prijs valt het toch prima mee, 42€ voor 60 dagen?

Iemand trouwens al ervaring met animal flex?
 
Denk dat ik iets meer betaalt had, misschien ben ik de supplementenprijzen niet gewend omdat ik ze niet zo vaak koop :)
 
het zou wel kunnen dat je iets meer betaald hebt hoor :-) ik heb gewoon snel even gegoogled om de samenstelling van osteoplus te kennen.

heb jij al ervaringen met organisch silicium? mij heeft het enorm geholpen met vocht in m'n knie. kon bijna niet meer plooien, na 5 dagen silicium was het vocht zo goed als weg en kon ik weer rondspringen als een jong veulen :-)
 
Nee nog niet geprobeerd, misschien later wel eens, het klinkt goed.
 
Ik heb glucosamine PRO.Texion 60 tabletten, word 2 per dag aangeraden voor 13euro, werkt prima
 
Back
Naar boven