XXL Nutrition

Gezocht: daders zware en laffe mishandeling in Eindhoven (filmpje) [Brent Leysen , Brett S.]

Heb wel eens vaker met rechters en dergelijke gesproken en z'n 80 uur werken kan heel wat meer invloed hebben dan jij denkt. Iemand met uitkering die opeens langs zijn werkweek 80 uur taakstraf moet doen ? Grote kans dat hij zijn baan ook kwijt raakt, buiten dat krijgt hij een strafblad en word het natuurlijk harstikke moeilijk om ergens anders weer aan de slag te kunnen.

Ik probeer niet recht te praten wat krom is, maar het word in media in mijn ogen beetje opgeblazen.

Fixed!

Het is ook allang opgemerkt dat die gasten nauwelijks werken en veelal lopen te kloten tijdens zijn taakstraf. Helemaal als hij dit samen met zijn vrienden moet doen.

• Topic Starter Topic Starter
Probeer alleen maar jullie beetje aan het denken te zetten. Brand maar los.

---------- Post toegevoegd Tue 22 Jan 2013 om 12:41 ----------

Ben het gedeeltelijk ook met je eens hoor ! Vraag me enkel af of het zoveel beter zou worden als we zwaarder gaan straffen.

Ik denk dat slachtoffers en familie er over het algemeen erg mee zitten als de dader er in hun ogen makkelijk mee wegkomt = FRUSTRATIE.

Vader van een doodgereden slachtoffer:

De vader van Van der Wal is verbolgen over de gang van zaken. 'Dit mes komt in mijn onderbuik. Het OM, dat godbetert vier jaar onvoorwaardelijk eiste en aan 'onze' kant stond, geeft hem nu dik een tiende van zijn tijd in de bak cadeau. Om zijn terugkeer in de samenleving te begeleiden. Dit terwijl wij nog geen jaar geleden, door zijn toedoen, Floor naar haar graf begeleidden. Die gast is nauwelijks uit de samenleving geweest', zegt hij in Het Parool.

Als ik zo'n troep zie afkomen en richting mij komen, dan neem ik toch snel de benen hoor

in on another anti mocro topic

Het uitgaan van slachtoffer vind ik veel belangrijker. Want die is in zovele gevallen meer kwijt dan de dader, kijk naar dit geval ? Dader heeft ervoor gekozen om te slaan, slachtoffer niet.

80 uur werken = 2 weken, komt de arrestatie en cel zitten (waarschijnlijk 2 dagen) bij.

Slachtoffer wekenlang naar de knoppen/familie (zegt'ie in filmpje) heeft zwaar geleden. Tel de rekensom eens op ?
op die manier rekenen wel

Stel iemand heeft een vaste baan van 40 uur, geen idee of dit hier het geval is.

Rechter zal wel verplichten tot minimum aantal uur per week werken ? zeg 10 uur.

8 weken werken dus. 8 weken lang geen vrije tijd meer over hebben omdat je zelf zo dom bent geweest om iemand een klap te verkopen. Doet pychisch denk ik meer met je dan je zou denken.

Ook een aanhouding, in cel zitten en dergelijke maakt een behoorlijke indruk. Buiten dat ook nog een schadevergoeding betalen van ??? weet het niet meer precies. Strafblad...

Ik ben het met je eens dat het nog niet helemaal in verhouding staat met wat slachtoffer meegemaakt heeft, maar het staat meer in verhouding dan een nieuwsartikeltje doet vermoeden,.

Stel iemand heeft een vaste baan van 40 uur, geen idee of dit hier het geval is.

Rechter zal wel verplichten tot minimum aantal uur per week werken ? zeg 10 uur.

8 weken werken dus. 8 weken lang geen vrije tijd meer over hebben omdat je zelf zo dom bent geweest om iemand een klap te verkopen. Doet pychisch denk ik meer met je dan je zou denken.

Ook een aanhouding, in cel zitten en dergelijke maakt een behoorlijke indruk. Buiten dat ook nog een schadevergoeding betalen van ??? weet het niet meer precies. Strafblad...

Ik ben het met je eens dat het nog niet helemaal in verhouding staat met wat slachtoffer meegemaakt heeft, maar het staat meer in verhouding dan een nieuwsartikeltje doet vermoeden,.

Mag ik vragen of jij dit pad wel eens hebt bewandeld van werkstraf en de gevangenis?

Mag ik vragen of jij dit pad wel eens hebt bewandeld van werkstraf en de gevangenis?
Vragen staat vrij hoor :P maar negatief

begrijp me niet verkeerd, ik ook vind de straffen te laag, maar naar mijn mening word het dramatischer gemaakt dan het is, Nederland is een veilig en welvarend land. Dit is mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen :)

Ik kan er niet uit dat je op deze manier vanuit de dader denkt en hoop niet dat je het voor de grap doet. Alhoewel ik niet weet wat verwerpelijker is...

De overheid/reclassering helpt je juist om je werk te kunnen behouden en zal allerhande methodes weten om toch aan je taakstraf te kunnen voldoen en je werk te behouden. (vakantie ?)

Maar als ik jou redenering moet aanhouden kun je medelijden krijgen met elke dader.

Ik heb geen medelijden met daders :roflol: probeer een straf alleen een beetje te objectiveren

Ik heb geen medelijden met daders :roflol: probeer een straf alleen een beetje te objectiveren

Een beetje ? Ik snap wel dat er makkelijk wordt gezegd 80 uur en klaar maar wie zegt mij dat deze gast er echt last van heeft ? Het kan echt zo zijn namelijk.

Er zal vast een dader zijn die slecht slaapt van het hele gebeuren en zijn werk kwijt raakt maar er zijn er ook bij die 2 dagen cel niet erg vinden, werk behouden en gewoon door fluiten. En helaas voor de minderheid (slechte slapers) is het belangrijker dat de meerderheid (makkelijke wegkomers) effectief een redelijke straf krijgt.

this video is private.

jammer had nog een pre workout nodig

Nee man, komt omdat jullie Nederlanders hen niet accepteren zoals ze zijn :mad:

Ik ben trotse West Vlaming meneer.

Burgers beginnen dit ook wel te beseffen, en vroeg of laat zal het wel eens foutlopen.
Dan gaan we SA/SS achtige toestanden beginnen zien op straat, en het zou me weinig kunnen schelen eerlijk gezegd :)

Hebben we nu één keer gehad toen 'allochtonen' kop aan kop stonden met Anderlecht supporters.

http://www.youtube.com/watch?v=Fm2_cjvijqk

Laatst bewerkt:
Ik ben trotse West Vlaming meneer.

Het lijkt wel effect te hebben in sommige landen, in andere loopt het dan weer uit de hand. Ze doen tenminste iets.

Gefällt mir.
Behalve het 'West' gedeelte dan :D

In hoeverre zou het legaal zijn voor een privébedrijf om een soort van burgerwacht op te richten die de straten schoonhoudt?
Niet zoals de politie die zich moet inhouden, maar die serieus tussenbeide komt.

In hoeverre zou het legaal zijn voor een privébedrijf om een soort van burgerwacht op te richten die de straten schoonhoudt?
Niet zoals de politie die zich moet inhouden, maar die serieus tussenbeide komt.

Niet?

Zelfs als je de agressor niet bent kan je in de Belgische rechtstaat veroordeeld worden.

Twee jongens van 15 en 17 jaar uit België hebben zich vanochtend bij de politie in Eindhoven gemeld voor een ernstige mishandeling in Eindhoven die sinds gisteravond veel verontwaardiging veroorzaakt op internet. De jongens zeggen dat ze betrokken zijn geweest.
De twee Belgische jongens hebben zich gemeld naar aanleiding van de berichtgeving op tv en de berichten op social media. Ze zijn aangehouden en de politie onderzoekt hun rol, aldus een woordvoerder.

Het regionale opsporingsprogramma Bureau Brabant toonde gisteravond bewakingsbeelden van de mishandeling in het centrum van Eindhoven op vrijdagochtend 4 januari. Te zien is hoe in totaal acht jongens het 22-jarige slachtoffer ogenschijnlijk willekeurig en zonder aanleiding slaan en schoppen.

Na de uitzending gingen de beelden in razend tempo rond op internet, maar veel tips kreeg de politie niet. De politie heeft goede hoop dat er snel meer aanhoudingen worden verricht.

Met het slachtoffer gaat het naar omstandigheden goed.

Bron: hln

Waarschijnlijk Brussel. Hoop dat die tjokkie met dat wit snel gepakt wordt. Stuk stront kan maar beter van Belgische bodem verdwijnen :).

Alle belgen terug naar hun eigen land!

Alle belgen terug naar hun eigen land!
Uiteindelijk is 99% van de schade toegebracht door 1 gast... een duidelijke marokkaan, witte kleding, lopend alsof hij 135kg ripped is en zijn kickbox truckjes heeft uitgeleefd op dat slachtoffer. Hij krijgt waarschijnlijk amper een straf... (wil er geld op inzetten, srs)

PS: eigenlijk echt het stereotype dat je in Brussel ziet lopen of buurtgemeenten daar

Je wil niet altijd naar die bevolkingsgroep wijzen maar je krijgt gaandeweg ook niet veel keus meer :roflol:

Terug
Naar boven