AndroidHealthClinic

Gezocht: Log, Farmers, Yoke & Stones (liefst naar de IFSA richtlijnen)

Sarek

Dutch Bodybuilder
Waardering
27
Lengte
1m86
Massa
110kg
Vetpercentage
19%
Hier in Zeeland is er nog niet zoveel te doen wat betreft strongman trainingen. Hier wil ik verandering in gaan brengen. Om te beginnen ben ik op zoek naar:

• Een log
  • Farmers, liefst te beladen met 50mm schijven
  • Yoke (het liefste 1 die in hoogte verstelbaar is)
  • Stones in verschillende gewichten (vanaf minimaal 70kg)

Wie heeft er wat liggen dat te koop is? Of wie ziet het zitten om iets voor mij te maken?

Zelf woon ik in Zeeland, vind het niet erg om verderop in het land te komen halen.

(IFSA Info over de verschillende disiplines vind je op: [Link niet meer beschikbaar] )

Ik sluit me geheel aan bij deze oproep :D

Ik heb nog wel een yoke die me in de weg staat in de garage. 150E zit ik aan te denken omdat je er ook nog zelf even de gaatjes in moet boren. Is dus hoogteverstelbaar. Heb hem nog niet gewogen maar weegt wel 100-150 sowieso dus heel wat staal.

Afbyokeniels2.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Die ziet er wel degelijk uit! Ga ik zeker overwegen! Ik was sowiso van plan om binnenkort een keer naar Baarn te komen. Kunnen we proberen te regelen dat ik dan meteen even kijk? Ik moet trouwens ook even overleggen met Tymboo, het zou in eerste instantie in zijn garage komen te staan. Moet wel passen natuurlijk :P

neem Tymboo dan mee dan kun je idd even kijken, hij staat achter in mijn garage en de ruimte valt mee omdat hij uit elkaar kan. Maar de garage is voor mijn motor en 2e auto en het ding staat me in de weg. Heb bij RPB ook nog 2 andere Yokes dus is een beetje overdreven allemaal.

Tymboo approves.
We zullen eens een datum prikken binnenkort.

Volgens mij word er in zeeland nog volle bak strongman getraint..........

Ohja joh, dan ben ik zeer benieuwd waar dat te doen is!

Ohja joh, dan ben ik zeer benieuwd waar dat te doen is!

Ik hoorde wel van iemand dat Ferdinand Vader ook ergens in een garage traint. en bij Edison in vlissingen hebben ze nu een log en wat stones. Maar schijnt ook een dooie boel te worden.

Ik wil best wel een keer naar Baarn rijden om te trainen en de yoke mee te nemen, mits deze in mijn auto past. Anders even wat vervoer regelen.

die past niet zo in een auto. Karretje of bus mss.

Ik hoorde van iemand dat Ferdinand met zijn tanden een gat in de scheldekering heeft geknaagd en daar `snachts bij kaarslicht z`n overhead presses doet.

Doet Richard Dirven (middelburg dacht ik) niets meer dan?

Richard is in Retraite, om de kracht en inspiratie te zoeken voor wat nieuwe evenementen.

http://www.slatershardware.com/stonemolds.html

ik heb zo stones gemaakt van 90 - 110 - 120 - 130

Ik denk dat het 18" is en de volle betonmaat ongeveer 110 is. Als je stones maakt moet je wel rekening houden dat het beton je gebruikt ongeveer het gewicht zal zijn van je stone. Maw al je water verdampt. Voor je begint smeer je de binnenkant best in met afgedraaide motorolie zodat de mold mooi loskomt. Verder haal je best een rol ducktape om ronde de mold te doen zodat die mooi in zijn vorm blijft, daarna zet je hem in een autoband en vullen maar.

En anders, misschien maakt Jan Haaring nog stones?

Bedankt voor de zelfmaak tip. Stones heb ik inderdaad al overwogen om zelf te maken. In het zelfmaak topic zag ik dat je ook een strandbal als mold kan gebruiken. Die mold die jij doorstuurde ziet er wel een stukje betrouwbaarder uit :P

strandbal echt niet doen en je kunt de mal beter in een speciekuip met zand ingraven. In een auto band gaat ie doorhangen en krijg je een platte kant aan de steen.

http://www.slatershardware.com/stonemolds.html

ik heb zo stones gemaakt van 90 - 110 - 120 - 130

Ik denk dat het 18" is en de volle betonmaat ongeveer 110 is. Als je stones maakt moet je wel rekening houden dat het beton je gebruikt ongeveer het gewicht zal zijn van je stone. Maw al je water verdampt. Voor je begint smeer je de binnenkant best in met afgedraaide motorolie zodat de mold mooi loskomt. Verder haal je best een rol ducktape om ronde de mold te doen zodat die mooi in zijn vorm blijft, daarna zet je hem in een autoband en vullen maar.

En anders, misschien maakt Jan Haaring nog stones?

mold inspuiten met wd 40 is makkelijk dan de olie.

Terug
Naar boven