Fitness Seller

Glaasjes draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
True :p, volgens mij blijft dit gewoon een onopgeloste mythe..

Nee. Het zal wel al getest zijn onder een geconditioneerde omgeving maar je hebt altijd van die idioten die stellig blijven geloven in onzin omdat ze niet kunnen bevatten dat er niet meer is in het leven dan dat wat we waarnemen. Niet dat dat per se moet worden uitgesloten hoor, maar het dan gaan zoeken in jezusfiguren, numerologie en paranormale verschijningen zoals geesten is natuurlijk te lachwekkend en het berust altijd op toeval, suggestie van de geest, beperkte kennis, ... .

Nee. Het zal wel al getest zijn onder een geconditioneerde omgeving maar je hebt altijd van die idioten die stellig blijven geloven in onzin omdat ze niet kunnen bevatten dat er niet meer is in het leven dan dat wat we waarnemen. Niet dat dat per se moet worden uitgesloten hoor, maar het dan gaan zoeken in jezusfiguren, numerologie en paranormale verschijningen zoals geesten is natuurlijk te lachwekkend en het berust altijd op toeval, suggestie van de geest, beperkte kennis, ... .

Een Belg die hier een Nederlander beweert dat ze beperkt kennis heeft dus.. Jij bent pas lachwekkend!!!!:D

Zoals ik al zei, laat mensen lekker denken wat ze willen. Wie weet maak jijzelf ook ooit nog iets mee wat je niet kunt verklaren en wat wel erg veel weg heeft van het 'spirituele gebeuren'.. Maar ga mij (en anderen die er wel in geloven) geen idioten noemen..!!!

Een Belg die hier een Nederlander beweert dat ze beperkt kennis heeft dus.. Jij bent pas lachwekkend!!!!:D

Zoals ik al zei, laat mensen lekker denken wat ze willen. Wie weet maak jijzelf ook ooit nog iets mee wat je niet kunt verklaren en wat wel erg veel weg heeft van het 'spirituele gebeuren'.. Maar ga mij (en anderen die er wel in geloven) geen idioten noemen..!!!

Volgens mij praatte BoTo in het algemeen, en zeker niet om jou te beledigen. ;)

waar kanje zon bord bestellen? ;)
ik wil deze mythe wel is van de wereld af helpen.

't Is misschien niet persoonlijk bedoelt, maar ik voel me wel persoonlijk aangevallen. Ja, ik geloof wel in dat hele spirituele gebeuren, zeker na mijn ervaringen die ik dus niet kan verklaren. En hij noemt hier de gelovigen "idioten" dus dan voel ik m wel aangesproken.

Nogmaals, als ik normaal al moeite heb met die deurklink omdat ie moeilijk omhoog te klikken is (ik heb het net over de normale huis/tuin en keuken deuren) kan het nooit de wind zijn gekomen (niet eens door een orkaan!). De klink maakte echt een grote beweging. Ik moet echt veel kracht zetten als ik zo'n deur open wilde maken. Vandaar dat ik dus ook 'een ongelovige' zoals m'n broer erbij had gehaald. Die gelooft nog steeds geen ****, maar dit kan hij ook nog steeds niet verklaren.

Je was een klein meisje dus zoveel kracht zal er nu ook weer niet achter gezeten hebben? Los van de wind kan het ook iets anders geweest zijn. Ook al zijn die andere mogelijke oorzaken vrij onmogelijk, toch zijn ze bestaande en is de kans dat het ooit eens voorkomt groot gezien de miljoenen deuren op aarde. Stellen dat het een paranormale kracht is kan je pas als je zeker bent dat alle mogelijke andere oorzaken niet kunnen voorkomen, en dat kan je enkel perfect in een gecontroleerde geconditioneerde omgeving. Je kan het dus misschien niet verklaren, maar je kan het evenzeer niet aanbrengen als bewijs voor paranormale kracht. En laat dat laatste nu net iets zeer onwaarschijnlijk zijn.

En ja, eindeloze discussies en niet omdat de gelovigen moeten toegeven dat het bullshit is! Je wilt gewoon je gelijk hebben, net als ieder ander in deze discussie. Mensen die vreemde dingen hebben meegemaakt, zullen er eerder in geloven dan mensen die niks hebben meegemaakt. So what? Laat mensen lekker geloven wat ze willen! We zullen er allemaal pas echt achter komen als we dood zijn! Tot die tijd zal het nooit bewezen worden. Alhoewel ik ergens wel hoop dat die gasten met die stoere praatjes zich ooit eens wezenloos schrikken, omdat er in eens een schim voor hun neus staat ofzo.. :D

Ik laat mensen zeker geloven wat ze willen hoor, ik probeer maar een kritische noot toe te voegen. Waarom denk je trouwens alwetend te zijn na je dood? :scratch:

Laatst bewerkt:

Ik noem hier niemand een idioot?

Tenzij die persoon iemand is die gelooft in zaken die al duidelijk wetenschappelijk zijn weerlegd. Wat bij jou en anderen hier niet direct het geval is. Ik kan namelijk geen verklaring geven voor de stem en de klink.

Waarom denk je trouwens dat een Belg een beperkte kennis zou hebben, althans dat lijdt ik af uit je post? Geen idee wat dit met de discussie te maken zou hebben.

Nou ja, in Nederland worden er vaak grappen gemaakt over Belgen omdat ze dom zijn maar dat ff terzijde...

Je noemt duidelijk diegene die erin geloven idioten je post. Dat vind ik niet kunnen.. Dat jij er niet in gelooft, prima! Maar ga mij en andere niet beledigen.

Nou ja, in Nederland worden er vaak grappen gemaakt over Belgen omdat ze dom zijn maar dat ff terzijde...

Je noemt duidelijk diegene die erin geloven idioten je post. Dat vind ik niet kunnen.. Dat jij er niet in gelooft, prima! Maar ga mij en andere niet beledigen.

Nee. Ik noem mensen die reeds van het tegendeel bewezen zijn idioten.
Bijvoorbeeld al die wacko's die bij James Randi op bezoek komen om hun paranormale gave te tonen maar nadat de proef serieus mislukt toch blijven beweren dat ze erover beschikken en met excuses komen zoals dat er teveel druk op hun schouders lag.
Er zijn ook al verschillende bewijzen aangebracht voor de tegenstrijdigheden en gaten in bepaalde geloven, maar toch blijft met irrationeel verder doen omdat het absolute bewijs van het niet bestaan nooit gegeven kan worden.

Ik noem hier niemand een idioot die iets beweert maar waarvan het tegendeel ook niet bewezen kan worden, dan zou ik zelf ook een idioot zijn want ik ga uit van mijn gelijk zonder dat ik het kan staven.

Mijn ma is er trouwens zo één die samen met verschillende vriendinnen gelooft in die spirituele zaken. De (echte, niet vd tv ofzo..) astrologie, kaartlegging, pendelen, ... noem maar op.

Vandaar mijn scepticisme wellicht. Wat mij opvalt aan veel van die methoden is dat ze zeer ruim interpreteerbaar zijn (Guess what, so is the Bible) en je door suggestie en goedgelovigheid al heel ver komt.

Dat jij er niet in gelooft, prima! Maar ga mij en andere niet beledigen.

Is het ook mogelijk dat mensen die niet in dergelijke onwaarschijnlijke zaken geloven zich als mens beledigd voelt door de soms vergaande stupiditeit van zijn medemens?

Veelgehoord statement is dat historici over 200 jaar terugkijken naar het sterk groeiende kennisniveau in deze tijd en vol onbegrip moeten constateren dat toch nog een groot gedeelte van de mensheid er compleet irrationele opvattingen op nahield. Dit inzicht zou heden ten dage men het schaamrood op de kaken kunnen brengen, oprecht beledigd door de domheid van menigeen.

Nogmaals, als ik normaal al moeite heb met die deurklink omdat ie moeilijk omhoog te klikken is (ik heb het net over de normale huis/tuin en keuken deuren) kan het nooit de wind zijn gekomen (niet eens door een orkaan!). De klink maakte echt een grote beweging. Ik moet echt veel kracht zetten als ik zo'n deur open wilde maken. Vandaar dat ik dus ook 'een ongelovige' zoals m'n broer erbij had gehaald. Die gelooft nog steeds geen ****, maar dit kan hij ook nog steeds niet verklaren.

ik kan toch een betere verklaring vinden voor dat voorval dan paranormale verschijnselen. Je verbleef in een villa in de ardennen die van je buren was. Hieruit neem ik aan dat de villa een groot deel van het jaar ongebruikt is? In dit geval is het zeker niet uit te sluiten dat er soms wat jongelui naar binnen sluipen. Dus wie weet waren er gewoon een paar hormonale tieners via het raam naar boven geklommen en zijn beginnen nken tegen de deur aan (deurknop in reet en bonken maar:D). Vervolgens toen ze jou hoorden schreeuwen hebben ze hun biezen gepakt en zijn vertrokken.

ik kan toch een betere verklaring vinden voor dat voorval dan paranormale verschijnselen. Je verbleef in een villa in de ardennen die van je buren was. Hieruit neem ik aan dat de villa een groot deel van het jaar ongebruikt is? In dit geval is het zeker niet uit te sluiten dat er soms wat jongelui naar binnen sluipen. Dus wie weet waren er gewoon een paar hormonale tieners via het raam naar boven geklommen en zijn beginnen nken tegen de deur aan (deurknop in reet en bonken maar:D). Vervolgens toen ze jou hoorden schreeuwen hebben ze hun biezen gepakt en zijn vertrokken.

:roflol:, dat is geen verklaring maar een op waarheid berust verhaal..?

Moeilijk om niet te generaliseren maar in de zogenaamde 'spirituele' kringen kom je wel heel vaak labiele figuren tegen. Mensen vrij goed gelovig zijn en vaak een hele rits aan problemen hebben. Dan is een spirituele wereld wel een uitkomst en iets om aan vast te klampen maar het blijft natuurlijk geld geven aan een stel charlatans als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een medium.

Moeilijk om niet te generaliseren maar in de zogenaamde 'spirituele' kringen kom je wel heel vaak labiele figuren tegen. Mensen vrij goed gelovig zijn en vaak een hele rits aan problemen hebben. Dan is een spirituele wereld wel een uitkomst en iets om aan vast te klampen maar het blijft natuurlijk geld geven aan een stel charlatans als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een medium.

Ja, vaak proberen mensen met problemen steun te zoeken bij mediums, om op die manier in contact te komen met bijv. overledenen..
Toch vind ook ik die mediums 99% nep. Zoals Char kan ik het ook;"Is it someone with an A, a B, a C, a D, an E," etc..
Derek Ogilvie (Goed gespeld toch?) geloof ik iets meer, die loopt tenminste niet elke letter van het alfabet op te noemen. :rolleyes:

Ja, vaak proberen mensen met problemen steun te zoeken bij mediums, om op die manier in contact te komen met bijv. overledenen..
Toch vind ook ik die mediums 99% nep. Zoals Char kan ik het ook;"Is it someone with an A, a B, a C, a D, an E," etc..
Derek Ogilvie (Goed gespeld toch?) geloof ik iets meer, die loopt tenminste niet elke letter van het alfabet op te noemen. :rolleyes:

Hot and cold reading. De ene doet dit, de andere dat. Wel je kritische blik overal op laten schijnen.

Ogilvie is zelf een labiel persoon.

Zie 13:20

http://www.vimeo.com/2854192

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven