AndroidHealthClinic

Goed bezig of juist niet ?

Bezoekers in dit topic

ja dat genetische zou ook kunnen, dat zal dan hier ook wel het geval zijn[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Hallo iedereen
Ik ben 14 jaar en ben een nieuwkomer hier op dit forum ..
Ik doe nu al 3 a 4 maand aan bodybuilding
maar pas de laatste 2 maand heb ik veel geleerd en ben ik serieus bezig
kan iemand mij tips geven ?
ik neem al 2 maand proteine shakes en sinds 2 weken 100% pure creatine
is dit goed ?
ik let ook op mijn voeding
eet veel kip en eieren zonder het geel
probeer veel water te drinken
want ik zou graag een 8-pack krijgen ( als het zo noemt )
en ik train meestal 4 a 5 x per week ( thuis )
ik ga soms ook met hartslagmeter gaan lopen ( voor lichaamsvet te verbranden)

Dus laat al je tips hier maar achter als je wilt
Bedankt !

( fotos volgen nog )

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
voor een 14 jarige zie je er echt niet slecht uit, ga zo door en veel succes bij de meisjes;)
 
idd crisse, is zeker goede basis voor 14j, en met jou lichaamsbouw mag je best wel meer doen dan opdrukkken en optrekken, ja, jij mag al gewoon trainen, alleen niet al te zwaar, ik zie niet in waarom jij niet zou mogen bankdrukken, squatten, deadliften, als je het bij redelijk lichte gewichten houdt in het begin, je bent wel stevig gebouwd voor 14j, van nature al, gewoon raad vragen aan ervaren mensen hier, ze kunnen je een trainingsschema geven, aangepast aan je jonge leeftijd, maar heb je zin BB-er te worden, wacht er niet mee
 
Creatine op die leeftijd vind ik beetje slecht maar is je eigen keuze:eek!:
 
Juist niet, je bent te jong om dit nu al zo serieus te nemen.
 
Pfff !
De ene zegt hier dat het goed is en de andere juist van niet ..
Ik doe toch lekker voort :p
Daarstraks ben ik trouwens bij de dokter geweest en die zei mij dat die dagelijkse proteineshake heel goed was en dat het BB'en zeker en vast de groei niet tegenhoud !!

Alleen vond hij dat bulken wat minder, volgens hem moet je op mijn leeftijd gewoon shakes drinken en trainen, meer niet
Over creatine zei hij niets

Dus ik ga nog een jaartje zo trainen en goed eten en dan naar de gym gaan :D
 
ja dit vroeg ik mij ook al af.. over dat creatine gebruik.. ben zelf 16, dus hoe zit dat? zou dat onderhand al kunnen?
 
Ik zou eerst voor een héél deftige basis zorgen


(dan nog eigenlijk)
 
jah klopt is volgens mij ook genetisch de een heeftt die afscheiding tussen de onderste buikspieren wel en de ander weer niet
 
Gewoon alles trainen en zorgen dat je BF niet te hoog wordt en alles komt in orde, wel zou ik pas creatine beginnen te nemen als je op een bepaald niveau komt waar je niet meer verder geraakt.
 
Hallo iedereen
Ik ben 14 jaar en ben een nieuwkomer hier op dit forum ..
Ik doe nu al 3 a 4 maand aan bodybuilding
maar pas de laatste 2 maand heb ik veel geleerd en ben ik serieus bezig
kan iemand mij tips geven ?
ik neem al 2 maand proteine shakes en sinds 2 weken 100% pure creatine
is dit goed ?
ik let ook op mijn voeding
eet veel kip en eieren zonder het geel
probeer veel water te drinken
want ik zou graag een 8-pack krijgen ( als het zo noemt )
en ik train meestal 4 a 5 x per week ( thuis )
ik ga soms ook met hartslagmeter gaan lopen ( voor lichaamsvet te verbranden)

Dus laat al je tips hier maar achter als je wilt
Bedankt !

( fotos volgen nog )

[Afbeelding niet meer beschikbaar]





voor 14jaar heb je echt een goeie basis
probeer gewoon een 5tal maaltijden per dag binnen te krijgen en rustig op te bouwen
 
Ziet er goed uit hoor voor 14 jaar zeker wete, maar pas wel op veel trainen is slecht voor je als je nog in je groei zit, dus doe t rustig aan, maar als je zo rustig door gaat komt t wel goed met je later ;)
 
Ziet er goed uit hoor voor 14 jaar zeker wete, maar pas wel op veel trainen is slecht voor je als je nog in je groei zit, dus doe t rustig aan, maar als je zo rustig door gaat komt t wel goed met je later ;)

in de groei maakt niet uit dat is een fabeltje, gewoon hard trainen met goede vorm en pittige gewichten en er is niks loos.
 
Hahaha 14 jaar, ga eerst beetje opdrukken en optrekken thuis.

eet gewoon gezond.

Met opmerkingen zoals dit heeft hij niets.
Zinloze opmerking.


Probeer gewoon 2-3 eiwitten per kg van je lichaamsgewicht te eten.
Dan zal je al zeker bijkomen. Als je clean bulkt ( zonder veel vetten )
Drink vooral veel melk. Dan moet je die eitjes niet eten ( goor rauw ei )

Koop gewichtjes in Decathlon of in een andere fitness winkel.
Trek je op aan iets ..

Lopen zou ik nog niet zoveel doen.. Eet gwn minder vetten.

Succes !
 
Sommige noemen het een fabeltje ( niet persoonlijk bedoelt) maar ik denk toch dat het beter is het nu rustig aan te houden je bent dan ook nog maar slechts 14jaar je hebt nog meer als tijd genoeg . Een goede basis is altijd mooi meegenomen natuurlijk pompen , sit ups , pull ups van die oefeningen lijken me wel goed om een mooie basis aan te leggen natuurlijk zijn er nog een deel anderen!
Veel sccs , vind het wel nice dat je op die leeftijd al interessen hebt in Fitness behoud deze drang zeker en vast;) Als je iets echt wilt kom je er wel
 
want ik zou graag een 8-pack krijgen ( als het zo noemt )

Dit is genetisch bepaald btw ik las het net. Niet elke persoon kan een 8-pack krijgen
 
Met opmerkingen zoals dit heeft hij niets.
Zinloze opmerking.


Probeer gewoon 2-3 eiwitten per kg van je lichaamsgewicht te eten.
Dan zal je al zeker bijkomen. Als je clean bulkt ( zonder veel vetten )
Drink vooral veel melk. Dan moet je die eitjes niet eten ( goor rauw ei )

Koop gewichtjes in Decathlon of in een andere fitness winkel.
Trek je op aan iets ..

Lopen zou ik nog niet zoveel doen.. Eet gwn minder vetten.

Succes !

Aan die wel ???

1; 2-3 wat per kg/bw ??
2; Clean bulken ,.. dat is dus 500Kcal boven je onderhoud
3; Melk voor eiwitten


1; bij een sporter is aan te raden om 1.6gr tot 1.8gr ( afhankelijk van de trainings intensiteit ) eiwitten te nemen per kg lichaamsgewicht, en deze vooral uit voeding te halen omdat té veel shakes op een dag schadelijk kan zijn voor de nieren

2; Clean bulk ? misschien eerst ff vertellen wat dat überhaupt is , en dat hij om goed te kunnen bulken eerst zijn behoeftes uit moet rekenen .
Daarbij kan hij met zijn BF en leeftijd imo makkelijk een hogere bulk pakken ! ten eerste is het geen probleem voor hem om met zijn BF een paar %tjes aan te komen en ten tweede zal dat niet 1,2,3 gebeuren omdat op zijn leeftijd z'n verbranding vrij hoog is.

3; Melk voor eiwitten ,.. ja ze zitten erin dat klopt ,... 4gr op 100ml
Beter om 100gr kip te eten , daar zit alleen al 28gr in . Ook in 100gr kwark zit aardig wat , nl 13gr ( meeste bakken zijn 4 á 500gr dus heb je eigenlijk gelijk meer binnen )


Tot slot zou ikzelf gewoon proberen om naar een sportschool te gaan om daar goede uitleg te krijgen over de oefeningen en ook alle spiergroepen goed te kunnen pakken ;)
 
Laatst bewerkt:
melk is 35g/liter ong denk ik.
 
Back
Naar boven