Fitness Seller

33 LOG

Bezoekers in dit topic

07/09/2020

Voel me alweer stukken beter. Wel wat drukkende ellebogen van dat failen op squats en teveel die ellebogen te flaren. Gevolg beetje doodval onderaan de beweging bij de bench.

Benchpress:
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 1
90kg x 1

Werkset:
110kg x 5 x 5 Volume PR!

Enorm blij mee. Nu zonder spotter is het wat gissen. Ik vermoed dat 112.5kg er misschien ook nog wel in zit, maar dat moet wel het randje zijn vrees ik. Had mezelf al opgesteld in het squatrek met bankje, maar gelukkig voor mijn werkset toch kunnen benchen op de vertrouwde bench. Nu ik ook helemaal mee ben met de basic fit steunen die naar voren kunnen.

Incline dumbell benchpress:
30kg x 8

Ook maar gestopt. Voelde als een goed idee na die paar off days de laatste dagen en ik moest nog wat standaard dings inslaan als yoghurt en fruit.
 
09/09/2020

veel te lang geslapen. Weer van al dat slapen afstappen, want word er enkel lui van :p

Deadlift:
60kg x 8
100kg x 5
120kg x 1
140kg x 1
150kg x 1

Werkset:
167.5kg x 2 x 2

120kg x 5 paused onder de knie

Afgesloten met een 60kg row variant.
33 minuten in and out..
 
Je moet wel harder werken dan dit hoor, anders ben ik je over een half jaar voorbij ;-)
 
Je moet wel harder werken dan dit hoor, anders ben ik je over een half jaar voorbij ;-)

Oei 😁 ja die rows en da assistentiewerk zie ik momenteel niet als een meerwaarde..begin het wel stilaan te missen mijn split schema. Zoek nog eventjes dood te lopen op die 2 x 2 en dan eens maxen. Mijn doelen die ik wou halen lijken voor de periode dat ik ze wou halen wel te hoog gegrepen haha. Maar motivatie is er nog zeker! Bench probeerk ik nog 112.5kg x 5 x 5. Jij mag mij voorbij steken hoor, het is je gegund haha
 
10/09/2020

Schouders vandaag en zat met de OHP in mijn hoofd om te starten gewoon op 57.5kg op een 5 x 5, maar ik had zin in dumbells.

Dumbell shoulderpress: bankje 1 stand lager dan 90°
12kg x 8
12kg x 8
20kg x 8
30kg x 8
34kg x 8
40kg x 8 + 1F PR!!

Oe yeah. Die dumbells naar boven krijgen blijft toch wel een moeilijke. Nu in vergelijking met vorige PR op 7 reps zéér tevreden. Deze keer minimale backdrive door de rug die deze keer gewoon tegen de bank bleef en gewoon tragere solid reps! Heb nog voor 9 reps geprobeerd, maar gefaald en gewoon 3 seconde hold. 42kg ga ik op een goeie dag wel naar boven krijgen denk ik, maar ik ga vanaf nu weer over naar de OHP.

Dumbell side raises:
6kg x 12
8kg x 12
10kg x 12 + 10kg x 12 rear delt raise

Dumbell rear delt raise:
12kg x 12
16kg x 12
 
Damn, die shoulder press is ziek
 
Kleine compacte trainingen op dit moment. Hoe ziet je schema eruit?
 
Kleine compacte trainingen op dit moment. Hoe ziet je schema eruit?

Enige constante momenteel is de Bench op 5 x 5 en 2 x 2 met deadlift en squat. Benen is momenteel gewoon squats of ik zou zin moeten krijgen in extra. Buiten deadlift doe ik normaal lichte bent over rows met 60kg en 3 setten 8 pull ups. Schouders wil ik terug naar de ohp op 5 x 5 en word standaard gevolgd door side raises en rear delt door gewichten waar ik op de moment zin in heb. Focus ligt op kracht en voldoende herstel. Mijn CNS heeft al genoeg kloppen gekregen paar jaar terug haha.

Train al jaren vrij simplistisch met uitzondering van een periode met een dude mee getraind te hebben.
 
12/09/2020

Kreeg gisteren al zin om terug te benchen, dus ook maar gebruik van gemaakt. Maag was wel wat troebel vandaag en opgezwollen klieren, maar verder géén last. Ik kwam toe en net als ik naar de bench liep had de persoon voor me net gedaan, ideaal :p.

Benchpress:
40kg x 8
60kg x 5
80kg x 1
90kg x 1

Werkset:
112.5kg x 5 x 5 VPR

Vanaf de 5de rep bij elke set werd het beduidend zwaarder, maar nog binnen de grenzen. Heb tot nu toe weinig legdrive moeten aanspreken dus heb nog wel wat trucjes achter de hand :p. Positie op de bench is toch alles, want 2 keer wel dat ik iets te ver naar achteren lag en dan werd unracken iets moeilijker. Vroeger deed ik ook elleboog sleeves aan bij elke 100kg+, maar dat heb ik deze keer achterwege gelaten en dit gaat goed zo.

Nog even snel afgerond met 80kg x 13 reps PR! benen op de bench gestrekt en niks legdrive, dit ging retesoepel en had ik niet verwacht dat ik hier zoveel reps zou uitpersen. Misschien volgende keer regular benchen en proberen meer dan 17 reps te halen op de 80kg.

Bankjes bezet dus incline en flyes maar gelaten voor wat het was :p.

BW dips:
x8 supertraag
x8 supersnel
x5 3seconde pause onderin

Rope triceps pushdowns:
opbouwend tot 41 a 45kg? op 8 reps

Biceps Curls(barbell):
15kg x 8
20kg x 8
25kg x 8

Vrij snel door biceps gegaan. Was al even geleden dat ik nog eens biceps had gedaan. Forever small biceps :p
 
Op het filmpje valt idd niet veel te zien :)
Toch nog wel een sterke training 💪
(Maar idd geen deload :0)
 
12/09/2020

Kreeg gisteren al zin om terug te benchen, dus ook maar gebruik van gemaakt. Maag was wel wat troebel vandaag en opgezwollen klieren, maar verder géén last. Ik kwam toe en net als ik naar de bench liep had de persoon voor me net gedaan, ideaal :p.

Benchpress:
40kg x 8
60kg x 5
80kg x 1
90kg x 1

Werkset:
112.5kg x 5 x 5 VPR

Vanaf de 5de rep bij elke set werd het beduidend zwaarder, maar nog binnen de grenzen. Heb tot nu toe weinig legdrive moeten aanspreken dus heb nog wel wat trucjes achter de hand :p. Positie op de bench is toch alles, want 2 keer wel dat ik iets te ver naar achteren lag en dan werd unracken iets moeilijker. Vroeger deed ik ook elleboog sleeves aan bij elke 100kg+, maar dat heb ik deze keer achterwege gelaten en dit gaat goed zo.

Nog even snel afgerond met 80kg x 13 reps PR! benen op de bench gestrekt en niks legdrive, dit ging retesoepel en had ik niet verwacht dat ik hier zoveel reps zou uitpersen. Misschien volgende keer regular benchen en proberen meer dan 17 reps te halen op de 80kg.

Bankjes bezet dus incline en flyes maar gelaten voor wat het was :p.

BW dips:
x8 supertraag
x8 supersnel
x5 3seconde pause onderin

Rope triceps pushdowns:
opbouwend tot 41 a 45kg? op 8 reps

Biceps Curls(barbell):
15kg x 8
20kg x 8
25kg x 8

Vrij snel door biceps gegaan. Was al even geleden dat ik nog eens biceps had gedaan. Forever small biceps :p
Zit hier ff op de verkeerde training te reageren :p
 
Mooie training weer, dikke bench ook! om over je Rope triceps pushdowns nog maar te zwijgen...
 
Mooie training weer, dikke bench ook!

Ja enorm tevreden mee! 115kg nog maar proberen en bekijken wanneer ik een spotter nodig heb. Kan nog zeker meer legdriven indien nodig haha
 
Mooie training weer, dikke bench ook! om over je Rope triceps pushdowns nog maar te zwijgen...

Triceps gaat verhoudingsgewijs 1 van de sterkste spiergroepen moeten zijn. Verder bij de Bench ook prominent aanwezig haha
 
Bevallen de tricep pulldowns beter als dips? Ik merkte gisteren dat ik ze stiekum wel heel lekker vond om te doen en de tricep goed kon isoleren met deze oefening.
 
Bevallen de tricep pulldowns beter als dips? Ik merkte gisteren dat ik ze stiekum wel heel lekker vond om te doen en de tricep goed kon isoleren met deze oefening.

Qua isolatie vind ik deze enorm leuk en qua pomp vind ik ze zalig. Beter is relatief natuurlijk. Dips bekijk ik als de onmisbare basis en een manier om de patser uit te hangen. De pushdowns zijn afmaker. Ik doe al jaren beide en niet meer of minder. Weet niet of ik een kop mis op deze manier maar ach ik mag niet klagen.
 
13/09/2020

Maatje ging normaal mee, maar zijn abbo was verstreken. Zelf nog goed kunnen filmen. Laatste set is wel een nekkendraaier, letterlijk. Kreeg het filmpje op mijn smartphone niet gedraaid :p

Squats:
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1

Werkset:
147.5kg x 2 x 2

Vlot doorlopen, dus binnen verwachting. De sweet spot zal zich wel gaan situeren hopelijk bij de 152.5kg vanaf de 2de set als ik het juist voor heb.
Afgesloten met 100kg x 5 paused onderin.

Leg extension:
18kg x 12 x 3

Leg curl:
18kg x 12 x 3
 

Bijlagen

  • VID_20200913_162639.mp4
    4,4 MB
  • VID_20200913_162332.mp4
    6,5 MB
  • VID_20200913_161834.mp4
    4,6 MB
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven