MuscleMeat

graag opmerkingen ivm voedingschema

ikhebgeennaam

Cool Novice
Waardering
5
Beste mensen,

Ik heb een nieuw voedingsschema gemaakt om wat buikvet te verliezen. Op andere plaatsen heb ik niet zoveel vet (lijkt het)

Ik ben 1.84 m 85 kilo 13.4%

ontbijt 200ml halfvolle melk
35g brinta
1 scoop proteine (whey iso)
1 banaan
1 visolie cap

150g prokorn brood
150 kip

voor training 100g muesli
150 melk

na training 1 scoop proteine (whey iso)
200 ml water
250 kip of
250 steak
300 g groene groente
200 g rijst

komt op 3035 kcal 269,4 eiw (53%) 172.5 KH (34%) wv 66.3 suiker 59.5 vet (11%) wv 23.7 v.v.
Ik train normaal 4 keer per week +-90-100 min

Mijn doel is om mijn buikvet te verliezen, groeien mag nog steeds. Ik denk dat ik toch beter mijn kcal nog met 500 laat zakken? Graag jullie meningen..

Bepaal eerst wat je onderhoud is, daarnaast is je eiwitiname erg hoog en je vetiname vrij laag.

• Topic Starter Topic Starter
onderhoud is 3000 kcal, eiwit hoog en vet laag zag ik ook, maar ik dacht dat de lage vetten zeker geen probleem waren ivm vetverlies..
Eiwitten weet ik niet wat het doet zo hoog ipv gewicht x 2-3.. ik drink wel 3 liter water per dag gemakkelijk maar toch..

Ik dacht dat 2700 kcal +- beter zou zijn, wat denken jullie daarover?

plaatselijk vet verliezen is niet mogelijk, echter zeggen sommigen dat pindakaas smeren helpt. :p
Je eiwitten zijn te hoog, ga voor 2g per kg lichaamsgewicht en vet 1g. de rest vul je aan met carbs.
300-500 kcal onder je onderhoud zitten pd.

Vetten zorgen voor je hormoonhuishouding dus die ben je ook nodig tijden het cutten.

ja ik dacht al om de rijst te halveren en 1 prot shake te laten vallen, maar dan ben ik er nog niet.
Ik zal nog eens opnieuw moeten beginnen :'(

helpt het als ik men vlees wel terug bak met olijfolie om extra vetten te krijgen ?

Ja, als je extra olie eet op een dag krijg je meer vetten binnen.

ja ik dacht al om de rijst te halveren en 1 prot shake te laten vallen, maar dan ben ik er nog niet.
Ik zal nog eens opnieuw moeten beginnen :'(
Wanneer ik dit grappig vind weet ik dat ik vanavond vroeger moet gaan slapen :roflol:

De eiwitten kan je laten zakken en je eet zeker wat weinig vet... Dus alvast met die olijfolie beginnen lijkt me.

ik heb het nog wat aangepast, ik zal het hier vandaag nog opnieuw posten olijfolie en noten toegevoegd. 1 shake na training laten vallen omdat ik denk dat in 250g steak of kip al genoeg ew zitten, verder ook nog rijst door 100 gram ipv 200 gram

35 g brinta + 200 ml melk + 1 scoop whey iso +1 banaan
150g brood (volkoren) + 150g kip
100g muesli +150g melk + 1 visolie cap.
2el olijfolie + steak of kip (wisselt dagelijks) + 100g rijst + 300g groene groente
25g ongezouten pindanoten

totaal : 2561 kcal : 188,5 eiwitten + 259,5 KH + 86,3 V

soms eet ik wel een deel van mijn vlees rijst groente maaltijd al vroeger op de dag wegens ... honger! Maar ik denk niet dat dat iets veranderd??

on the way, iemand een waardige vervanger voor de pindanoten, ik ben veeeeeel te lang bezig met ze te pellen..

Pindakaas:)

Ja! :D maar wat in verband met de prijs dan? ik ga vandaag eens zoeken als ik tijd vind naar andere noten. pistache zijn ook wel lekker
Bij pinda's is het probleem niet de harde "schil" waar ze in zitten, maar het kleine rode velletje dat rond het te eten deel zit. Dat blijft in de keel zitten als je het niet afhaalt.
Als je het wel afhaalt ben je een uur bezig om daarna 25 gram noten in 2 min naar binnen te spelen :) = meer calorieen verbrand bij het klaarmaken dan dat je binnenkrijgt denk ik :D

Als je AH of jumbo huismerk pinda's ongezouten neemt zit daar het velletje niet meer op.

Als je AH of jumbo huismerk pinda's ongezouten neemt zit daar het velletje niet meer op.

ja heb ik al gehoord, maar het probleem is dat er bij mij in de buurt nergens geen AH is, jumbo ken ik zelfs niet.
Maar vandaag nootjes gevonden met dezelfde waarde, ook zonder velletje dus weer tevreden! :)

ik heb de hele dag honger! en ik voel me magerder aan schouders en borst vooral... pfff ik haat cutten

ik weet dat het nog maar 4-5 dagen geleden begonnen is, maar ik vraag me af of ik niet iets zou moeten veranderen? meer vetten of gwn wat meer kcal?

mijn training is 4-5 x per week (5e dag is omdat ik zin heb om te gaan) doe dan gwn wat armen, buik, cardio afhankelijk waar ik zin in heb (anders doe ik nooit armen, wegens niet geinteresseerd in extra arm trainingen)

training 1 bench + decline dumb pres + fw lean dips + incline cable fly of flat cable fly + rechtzitten toestel press van max gewicht tot geen gewicht zonder pauze + 15-20 min (hard) fietsen
training 2 squat + machine squat + deadlift + pull ups (2 manieren) + bend over row + seated close grip pull down + 5-8 min (hard roeien)

training 3 military press + bench press + sideways shoulder lift + incline bench press + squat + lunges + 4 buikoef.

of zou ik mijn training beter van 4 x 8-12 naar 5 x 5 ofzoiets veranderen? dat lees ik hier ook wel vaker

BTW don't f**k with my funny ex. names.. its no rocket science. als we elkaar maar begrijpen, ik heb geen tijd om al die namen van buiten te leren

dus omdat je honger hebt wil je meer gaan eten? wat denk je wat het betekend om meer kcal te verbranden dan binnen te krijgen?
drink wat meer water of verspreid je maaltijden meer.

voor je training kan je beter hoger in reps gaan omdat je dan meer beweging krijgt dus meer verbrand.

voor je training kan je beter hoger in reps gaan omdat je dan meer beweging krijgt dus meer verbrand.

Dit valt echt reuze mee...

Ik zal gewoon 5x5 gaan doen omdat je dan automatisch zwaardere gewichten pakt dan met 4x10 oid. Door zware gewichten te blijven hanteren blijf je relatief meer op het niveau waarop je je cut begint.

Weight Training for Fat Loss Part 2 : Bodyrecomposition

"if you reduce the intensity of your weight training (and here I’m using intensity to indicate weight on the bar), you will lose the adaptations that you worked so hard to develop (strength or size)."

"Based on the 2/3rds rule, you could conceivably cut back to 2 heavy sets of 6-8 reps (maintaining the same weights you finished the cycle with to the best of your ability) once per week and maintain your strength and size.
That is, both volume (6 sets becomes 2 sets) and frequency (2 workouts becomes 1 workout) can be reduce by 2/3rds but ONLY if intensity (weight on the bar) is maintained."

Terug
Naar boven