AndroidHealthClinic

graag opmerkingen ivm voedingschema

• Topic Starter Topic Starter
Shock op de weegschaal deze ochtend. Maandag op dit voedingschema beginnen draaien, 85kg toen. Nu vrijdagochtend 80,3kg... dit wou ik niet

dus omdahonger hebt wil je meer gaan eten? wat denk je wat het betekend om meer kcal te verbranden dan binnen te krijgen?
drink wat meer water of verspreid je maaltijden meer.

voor je training kan je beter hoger in reps gaan omdat je dan meer beweging krijgt dus meer verbrand.

Verdelen van maaltijden is nog erger. Ze zijn nu al zo klein. Ik heb het meeste honger als mijn bord net leeg is..

Dit valt echt reuze mee...

Ik zal gewoon 5x5 gaan doen omdat je dan automatisch zwaardere gewichten pakt dan met 4x10 oid. Door zware gewichten te blijven hanteren blijf je relatief meer op het niveau waarop je je cut begint.

Weight Training for Fat Loss Part 2 : Bodyrecomposition

"if you reduce the intensity of your weight training (and here I’m using intensity to indicate weight on the bar), you will lose the adaptations that you worked so hard to develop (strength or size)."

"Based on the 2/3rds rule, you could conceivably cut back to 2 heavy sets of 6-8 reps (maintaining the same weights you finished the cycle with to the best of your ability) once per week and maintain your strength and size.
That is, both volume (6 sets becomes 2 sets) and frequency (2 workouts becomes 1 workout) can be reduce by 2/3rds but ONLY if intensity (weight on the bar) is maintained."

Ik ga vanaf vandaag op 5 x 5 lees er al lang over en lijkt me wel goed. Ik hou ook wel van zwaar en weinig herhaling.

Zou ik dat op alle oef. Toepassen?

Ik zal bijvoorbeeld onderstaand ub/lb schema aanhouden, als je 4x per week wilt trainen:

Dag 1
Squat 5x5
Leg press 5x5
Stiff-legged deadlift 5x5
Leg curl 3x8-10
Standing calf raises 3x8-10

Dag 2
Bankdrukken plat 5x5
Chin-ups of pull-ups 5x5
Dumbbell rows 5x5
(Incline) flyes 3x8-10
Buikspieroefening 3x8-10 (optioneel)

Minimaal 1 rustdag

Dag 3
Deadlift 3x5
Leg press 5x5
Lunges 5x5
Leg curl 3x8-10

Dag 4
Incline bankdrukken 5x5
Barbell bentover rows 5x5
(Lat) pulldowns 5x5
Flyes 3x8-10

Ik zal bijvoorbeeld onderstaand ub/lb schema aanhouden, als je 4x per week wilt trainen:

Dag 1
Squat 5x5
Leg press 5x5
Stiff-legged deadlift 5x5
Leg curl 3x8-10

Dag 2
Bankdrukken plat 5x5
Chin-ups of pull-ups 5x5
Dumbbell rows 5x5
(Incline) flyes 3x8-10

Minimaal 1 rustdag

Dag 3
Deadlift 3x5
Leg press 5x5
Lunges 5x5
Leg curl 3x8-10

Dag 4
Incline bankdrukken 5x5
Barbell bentover rows 5x5
(Lat) pulldowns 5x5
Flyes 3x8-10

Bedankt voor de info. Denk jij dat het juist zit als ik op 4 dagen 4,5kg kwijt ben?

Ik weet eigenlijk niks over "vet" verliezen en de voeding die hier te maken heeft. Ik ben ook geen voedingsdeskundige maar ik kan je wel mijn advies geven. Wel zou je dit uit kunnen proberen:

Een oude vriendin van mij heeft door de jaren heen aangeleerd om maar op één moment op de dag te eten. Ze at dan in de avond één moment echt veel. Het zal dan rond de 1200-1600kcal geweest zijn. (ze sportte overigens niet, stom maarja). Ze at maar 1200-1600 kcal per dag maar omdat het allemaal op één moment werd gegeten ging het lichaam het gewoon sneller opslaan in vet. En ja ze was wel redelijk rond.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je misschien wat grotere maaltijden moet opsplitsen. Je maaltijd na de training is groot voor iemand die buikvet kwijt wilt raken. Eet gewoon wat kleiner en wat vaker dan op een dag. Zo krijg je verspreid je kcal binnen op een dag en kan je lichaam het wat beter verwerken dan dat je op één moment veel kcal binnen krijgt wat een grotere kans geeft dat het opgeslagen kan worden als vet.

Misschien bij je warm-up een minuutje of 2 er bij gooien en misschien een extra cooldown van 5 minuten er achter gooien. Het is passen en meten en voor je het weet heb je het en verlies je je buikvet.

Voor de rest, ik meld het nog een keer; ik ben geen deskundige. Ik heb totaal geen ervaring in vet moeten verliezen. Ben zelf druk bezig met aankomen. Probeer alleen te helpen :)

@Zoari het opsplitsen vaan maaltijden gaat geen meetbaar verschil maken in vetverlies, zolang de kcal-inname gelijk blijft.

Dan rest gewoon de voorkeur van TS of hij liever bv 3-4 grotere maaltijden eet of bv 5-6 kleinere.

Hoe zag je voeding voor deze week eruit? En ben je meer/minder gaan drinken?
Exact zoals hierboven vermeld
Hoe zag je voeding voor deze week eruit? En ben je meer/minder gaan drinken?
Exact zoals gepland hierboven.
Ontbijt 35g brinta, 250ml melk, 28g whey iso
150 g kipborst 150 prokorn brood
100g goede muesli 150 ml melk 1visolie cap
250g steak of kip met 100g rijst 300g groene groente 2el olijolie
30gram noten
2-3l water per dag
1koffie
Caps multivit
1energy drink voor training (sorry about that)

Ik weet eigenlijk niks over "vet" verliezen en de voeding die hier te maken heeft. Ik ben ook geen voedingsdeskundige maar ik kan je wel mijn advies geven. Wel zou je dit uit kunnen proberen:

Een oude vriendin van mij heeft door de jaren heen aangeleerd om maar op één moment op de dag te eten. Ze at dan in de avond één moment echt veel. Het zal dan rond de 1200-1600kcal geweest zijn. (ze sportte overigens niet, stom maarja). Ze at maar 1200-1600 kcal per dag maar omdat het allemaal op één moment werd gegeten ging het lichaam het gewoon sneller opslaan in vet. En ja ze was wel redelijk rond.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je misschien wat grotere maaltijden moet opsplitsen. Je maaltijd na de training is groot voor iemand die buikvet kwijt wilt raken. Eet gewoon wat kleiner en wat vaker dan op een dag. Zo krijg je verspreid je kcal binnen op een dag en kan je lichaam het wat beter verwerken dan dat je op één moment veel kcal binnen krijgt wat een grotere kans geeft dat het opgeslagen kan worden als vet.

Misschien bij je warm-up een minuutje of 2 er bij gooien en misschien een extra cooldown van 5 minuten er achter gooien. Het is passen en meten en voor je het weet heb je het en verlies je je buikvet.

Voor de rest, ik meld het nog een keer; ik ben geen deskundige. Ik heb totaal geen ervaring in vet moeten verliezen. Ben zelf druk bezig met aankomen. Probeer alleen te helpen :)

Ik denk ook dat het niet uitmaakt wanneer op ons niveau zeker niet. Ik lees ook veel positiefs over if..

Exact zoals hierboven vermeld

Exact zoals gepland hierboven.
Ontbijt 35g brinta, 250ml melk, 28g whey iso
150 g kipborst 150 prokorn brood
100g goede muesli 150 ml melk 1visolie cap
250g steak of kip met 100g rijst 300g groene groente 2el olijolie
30gram noten
2-3l water per dag
1koffie
Caps multivit
1energy drink voor training (sorry about that)

Je bent niet pas sinds een week met dit voedingsschema bezig, op deze kcals?

Sinds maandag, vandaag is 5e dag
Maandag 85 kilo vandaag 80,5

En je at voor afgelopen maamdag denk ik meer dan wat je nu eet?

4.5 kilo kan wel veel vocht al bevatten. Ils je ineens begint met minder eten gaat als eerste vocht er vanaf. En je maag-/darminhoud is minder in een cut tov waneer je meer eet.

En je at voor afgelopen maamdag denk ik meer dan wat je nu eet?

4.5 kilo kan wel veel vocht al bevatten. Ils je ineens begint met minder eten gaat als eerste vocht er vanaf. En je maag-/darminhoud is minder in een cut tov waneer je meer eet.

Ja ervoor zat ik dagelijks rond de 3000 iets meer meestal, ging goed maar heb nog nooit gecut. En wou er is mee beginnen. 6 weken geleden zat volgens toestelletje in fitness men vet op 14procent. Daarnet op 8,5. Ik ben er nu nog niet uit. Ga ik genieten van de cijfers van een toestel dat totaaaal niet klopt of ja.. ik zal maar op een andere manier meten zeker

Kijk gewoon in de spiegel of het je bevalt wat je ziet of niet, cijfers zijn maar cijfers en dat toestel zal duidelijk niet correct zijn

Dna kan die grote gewichtsafname wel kloppen. Mik op 0.5 - 0.7kg eraf per week. Ene week kan het -0.3 zijn en andere week -0.8, dat is gewoon zo.

En hou inderdaad de spiegel in de gaten. En hoe je kleding zit bijvoorbeeld.

Mensen,

op mijn basmati rijst staat 100g is gelijk aan 347kcal, is dit gekookt of ongekookt, staat er nergens op..
Ik vraag me af of het hieraan zou liggen dat ik zoveel afviel.. ik weef mijn rijst af als ie gekookt is

Dat is ongekookt!

Terug
Naar boven