Fitness Seller

Grip tijdens deadlift

peccie

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
141
Lengte
1m77
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Hey powerboys ( and girls),

ik ben onlangs weer begonnen met deadliften en nu heb ik het volgende probleem. Tijdens het deadliften verlies ik de grip :mad:. Nu is mijn grip altijd een probleem geweest en deed ik de deadlift vroeger dus met straps. Nu wil ik echter niet meer aan die dingen. Ik vind het een vervelend probleem omdat mijn grip de beperkende factor is bij mijn deadlift. Ik heb nogal kleine handen dus dat helpt ook niet echt mee ( tja, pinda he ;) ). Tips/ adviezen om mijn grip aanzienlijk te verbeteren zijn van harte welkom!!

static holds (vasthouden in begin positie van DL) voor tijd.
thickbar lifts (met een baar van min 2 inch doorsnee (5 cm) je lifts uitvoeren
one arm hangs, deze vind ik zelf redelijk cool, aan een arm gaan hangen aan een chin baar. In principe zou je kunnen zeggen dat je je dubbel lichaamsgewicht aan twee armen kunt hangen (dus by BW van 80 kg zou je 160 kg supportgrippen.)

ohwja:
crushgrip: a la handdruk knijpkracht (grippers)
pinchgrip: knijpkracht tussen duim en vingers (met gestrekte vingers, alsof je knijpt)
supportgrip: 'dragen' (deadlifts etc)

zoek ook op grippingstrength op DBB en google, bult info :D

succes!

Laatst bewerkt:
We hebben geen thickbar, maar met een handoek om de stang wordt het ook moeilijker om de stang vast te houden (en dus beter voor mijn grip-ontwikkeling hoop ik)

Telkens je deadlift zolang mogelijk dubbel overhands liften, en pas omschakelen naar om- en om als het niet meer lukt. Verder is een thick bar natuurlijk ook uitstekend, of zoals wazzup zegt een handdoek rond je barbell draaien.

En wat je zeker ook moet trainen om je deadlift-grip probleem te verhelpen is wide pinches. Dus stuk of 4 10kg platen tegen elkaar houden en zo opheffen bv, gegarandeerd dat je nooit meer moeilijkheden zult hebben met grip :thumb:

MonsterStrength zei:
En wat je zeker ook moet trainen om je deadlift-grip probleem te verhelpen is wide pinches. Dus stuk of 4 10kg platen tegen elkaar houden en zo opheffen bv

En dat gaat je zeker niet lukken met kleine handen ;)

MonsterStrength zei:
Telkens je deadlift zolang mogelijk dubbel overhands liften, en pas omschakelen naar om- en om als het niet meer lukt. Verder is een thick bar natuurlijk ook uitstekend, of zoals wazzup zegt een handdoek rond je barbell draaien.

En wat je zeker ook moet trainen om je deadlift-grip probleem te verhelpen is wide pinches. Dus stuk of 4 10kg platen tegen elkaar houden en zo opheffen bv, gegarandeerd dat je nooit meer moeilijkheden zult hebben met grip :thumb:

Haha, tegen de tijd dat je dat lukt niet meer nee :D

maar idd, goede tip om zo lang mogelijk dubbel overhands te liften (je handpalmen wijzen dan BEIDE naar je toe als je lift). was ik idd vergeten en het lijkt me zelfs erg belangrijk als je regelmatig deadlift. Probeer het 'gat' tussen dubbel overhands en mixed grip zo klein mogelijk te maken!

straps moet je imo nooit gebruiken. Handen worden met de tijd ook wel sterker heb ik gemerkt. Gewoon veel compounds doen.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de antwoorden mensen:)

Ik ga het allemaal es proberen.

Smoothmold zei:
straps moet je imo nooit gebruiken. Handen worden met de tijd ook wel sterker heb ik gemerkt. Gewoon veel compounds doen.

imo moet je straps juist wel gaan gebruiken.. als je je deadlifts met een te licht gewicht gaat doen omdat je grip achter ligt dan doe je je rug en benen tekort. (daarnaast moet je uiteraard zorgen dat je grip op niveau komt).

Over grip gesproken... Dit hete weer maakt mijn grip er ook niet beter op worden. Wat magnesiumpoeder zou niet verkeerd zijn vandaag. Misschien toch maar eens wat kopen (al zien ze het waarschijnlijk liever niet, maar als je het niet vraagt kunnen ze het ook niet weigeren toch :D)

wazzup zei:
imo moet je straps juist wel gaan gebruiken.. als je je deadlifts met een te licht gewicht gaat doen omdat je grip achter ligt dan doe je je rug en benen tekort. (daarnaast moet je uiteraard zorgen dat je grip op niveau komt).

Deadliften doe je nu eenmaal voor je volledig lichaam, trainen doe je om je zwakke schakels weg te werken. Nu als grip je zwakke schakel is kun je er maar beter wat aan doen. Trouwens als grip achterligt bij deadlift is dat meestal in een paar weken opgelost als je er aandacht aan besteed, dus waarom het probleem nog groter maken met straps.

Ik zei ook niet dat je er geen aandacht aan moest besteden (integendeel, JUIST aandacht aan besteden). Alleen dat het tekort aan grip niet een beperkende factor voor je deadlift moet zijn anders doe je je hele lichaam tekort terwijl je "wacht" totdat je grip sterk genoeg is.

Smoothmold zei:
:stupid:

je wijs en middelvinger over je duim houden helpt ook, dat heet de hook-grip ofzo? vrijwel iedere powerlifter en olympische lifter gebruikt deze grip omdat dan je vingers minder makkelijk van de stang losglijden. het is wel ff wennen in het begin, maar zodra je er aan gewend bent zal je zien dat je veel meer grip hebt.
hook1.gif

Hook-grip is dat Lauw.
Wel pijnlijk in het begin, maar ik moet het ook maar 's gaan invoeren..

Is al wel 's gepost hier, maar ff als toevoeging in dit topic:

[Link niet meer beschikbaar]

Edit: Ik zie 't :D Nou ja, in elk geval is het nu duidelijk

hehe, ik had m net ge-edit.... bij pistol grip kreeg ik op google een hele wapencollectie te zien :D
de eerste paar keer had ik 3 dagen een dood gevoel in mijn duimen. Nu gaat het pijnloos en moeiteloos. En er zit nog steeds gevoel in mn duimen (toch een opluchting...).

Dubbelzijdig plakband gebruiken? ???

peccie zei:
Hey powerboys ( and girls),

ik ben onlangs weer begonnen met deadliften en nu heb ik het volgende probleem. Tijdens het deadliften verlies ik de grip :mad:. Nu is mijn grip altijd een probleem geweest en deed ik de deadlift vroeger dus met straps. Nu wil ik echter niet meer aan die dingen. Ik vind het een vervelend probleem omdat mijn grip de beperkende factor is bij mijn deadlift. Ik heb nogal kleine handen dus dat helpt ook niet echt mee ( tja, pinda he ;) ). Tips/ adviezen om mijn grip aanzienlijk te verbeteren zijn van harte welkom!!

Niks extra`s doen om je handen sterker te maken. gewoon weer opn ieuw beginnen met deadlifttraining zonder straps. Ze worden dan vanzelf sterker. Ga je je handen apart trainen dan kan je in de problemen komen met overtraining ( peesonstekingen ect)

Lauw zei:
:stupid:

je wijs en middelvinger over je duim houden helpt ook, dat heet de hook-grip ofzo? vrijwel iedere powerlifter en olympische lifter gebruikt deze grip omdat dan je vingers minder makkelijk van de stang losglijden. het is wel ff wennen in het begin, maar zodra je er aan gewend bent zal je zien dat je veel meer grip hebt.
hook1.gif

Moet je proberen boven de 300 kg . Knap als je dat dan lukt. Mij zeker niet.

wazzup zei:
Over grip gesproken... Dit hete weer maakt mijn grip er ook niet beter op worden. Wat magnesiumpoeder zou niet verkeerd zijn vandaag. Misschien toch maar eens wat kopen (al zien ze het waarschijnlijk liever niet, maar als je het niet vraagt kunnen ze het ook niet weigeren toch :D)

magnesiumpoeder moet je zowiezo altijd gebruiken lijkt me.

The Hurricane zei:
Moet je proberen boven de 300 kg . Knap als je dat dan lukt. Mij zeker niet.
Zijn een hoop 700+lbs lifters die hook grip gebruiken.

The Hurricane zei:
Niks extra`s doen om je handen sterker te maken. gewoon weer opn ieuw beginnen met deadlifttraining zonder straps. Ze worden dan vanzelf sterker. Ga je je handen apart trainen dan kan je in de problemen komen met overtraining ( peesonstekingen ect)

Je handen kunnen wel wat verdragen hoor. Je grip versterken voor deadlifts is imo hetzelfde als de triceps sterker maken voor de bench-lockouts --> iets wat je serieus moet trainen!

Terug
Naar boven