MuscleMeat

Guts Forever

Bezoekers in dit topic

Gewoon een axle eigenlijk he

een gewone bar doet mijn polsen pijn na een tijd, bij een FAt bar blijven mijn polsen rechter en doen ze geen pijn, plus een axle press past meer bij SM training :) dus een geluk bij een ongeluk

Bedankt heren! Het lijkt mij zelf ook wel fijner aanvoelen, minder de neiging naar dorsaalflexie in de pols wat toch vaak voor die klachten zorgt.

Verder altijd hele sterke trainingen Guts, zat laatst regelmatig met verwondering naar je crossfit-achtige trainingen te kijken..
 
why thank you :) ik begin toch meer en meer respect te krijgen voor die malle crossfitterts, 50 reps, 100 reps, wat je ook aant doen bent het is gewoon ****ing hard.

plus mijn conditie is by far mijn zwakste punt, dus dacht ik het op te lossen met die 50 rep sets enzo

PLUS PLUS, ik heb net 2 Kettlebells van 40kg besteld voor farmer walks, momenteel denk ik daar wel zoet mee te zijn, en vanaf dat dat te makkelijk wordt zal ik ze moeten verzwaren met schijven eronder te plakken oid :)
 
Klinkt goed.

Ik vind het een gave sport, zoals het wordt beoefend door de elite lifters.. Zelfde verhaal als met krachttraining.
Je hebt het gros wat geen idee heeft wat het aan het doen is en de elite lifters (net als met KT) maken er iets moois van en weten je te inspireren.

Wat ben je van plan / zijn je doelen met Wendler? Is dit de eerste keer dat je zijn schema volgt?

Is Wendler een schema wat je ook vanuit een BB oogpunt goed kan volgen?
 
Crossfit is idd misbegrepen, wat natuurlijk wel begrijpelijk is door de vele negatieve pers etc.

ik heb wendler gekozen omdat ik meer structuur in mijn trainingen nodig had, en het werd stilaan tijd om lineaire progressie achter mij te laten en voor de periodisatie te gaan, en ipv zelf een schema in elkaar te flansen en mogelijk fouten te maken koos ik voor wendler.

Wendler is ook heel veelzijdig omdat je zoveel vrijheid hebt bij assistance, ik heb gekozen voor high rep tot zeer high rep assistance om mijn conditie te verbeteren en toch sterker te worden.

een BB'er kan zeker veel baat hebben bij een wendler schema, zou perfect kunnen werken; en alles is beter dan een onnozele 5-day BB'er split :D
 
Crossfit is idd misbegrepen, wat natuurlijk wel begrijpelijk is door de vele negatieve pers etc.

ik heb wendler gekozen omdat ik meer structuur in mijn trainingen nodig had, en het werd stilaan tijd om lineaire progressie achter mij te laten en voor de periodisatie te gaan, en ipv zelf een schema in elkaar te flansen en mogelijk fouten te maken koos ik voor wendler.

Wendler is ook heel veelzijdig omdat je zoveel vrijheid hebt bij assistance, ik heb gekozen voor high rep tot zeer high rep assistance om mijn conditie te verbeteren en toch sterker te worden.

een BB'er kan zeker veel baat hebben bij een wendler schema, zou perfect kunnen werken; en alles is beter dan een onnozele 5-day BB'er split :D

Ja inderdaad. 5-daagse split ben ik geen voorstander van. Liefst full-body of per 2 trainingen verdeeld.
Ik volg nu zelf het trainingschema van Lyle McDonald uit zijn boek Ultimate Diet 2.0. Die bevalt mij ook erg goed. Het bestaat uit 4 trainingen, waarvan 2 keer full body met repranges van 3-6 en 6-12, naast nog een 2 daagse split met hogere reps >12.

Doe jij ook nog powerlift wedstrijden? Of gebruik je de trainingsprincipes van PL om een respectabel fysiek er aan over te houden?
 
ik heb nog nooit een wedstrijd in mijn leven gedaan, PL of SM, maar wil in 2014 wel mss mijn eerste wedstrijdje SM doen als het mogelijk is.

ik gebruik gewoon de grootste en meest functionele compounds die ik mij kan voorstellen om het gehele lichaam te trainen, en die kracht dan ooit om te zetten naar specifiekere lifts.

een full squat komt zelden voor bij SM wedstrijden, maar ik kan die kracht wel omzetten naar andere lifts. Het zou beter zijn om heel het jaar SM oefeningen te doen maar ik heb geen materiaal beschikbaar dus dit is het beste dat ik kan doen :)
 
  • Like
Waarderingen: FTIO
40 kg farmers zult ge snel over zitten denk ik xd
 
ik weet het :D maar ik ben wel van plan om lange walks te doen, en ik had geen zin om extra plates en loadable handles te beginnen stockeren

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 17:31 ----------

jesse marunde ging ook niet bijster zwaar op de farmer walks, maar ging gewoon heel lang
 
40kg farmers? Wil je runs van een halve kilometer doen of zo? Masochist. :p
 
als dat moet :D ik heb hier voor mijn deur een lange straat en op een paar 100 meter een trackbaan, dus tzal zoiets worden. kweet nu niet of ik ze elke week ga doen of om de twee weken, valt nog te zien

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 19:43 ----------

 
40 is echt wel weinig ze :D
 
ik kan er altijd fat gripz ronddoen als het echt te easy wordt. Maar het gaat ook om het cardiovasculair effect. Ik had eigelijk liever iets als een yoke gehad om lange walks mee te doen maar dat is helemaal niet praktisch
 
ik kan er altijd fat gripz ronddoen als het echt te easy wordt. Maar het gaat ook om het cardiovasculair effect. Ik had eigelijk liever iets als een yoke gehad om lange walks mee te doen maar dat is helemaal niet praktisch

Chain yoke?
 
ik kan er altijd fat gripz ronddoen als het echt te easy wordt. Maar het gaat ook om het cardiovasculair effect. Ik had eigelijk liever iets als een yoke gehad om lange walks mee te doen maar dat is helemaal niet praktisch

fat gripz om farmers is killing :D zelfs met 40kg al
 
fat gripz om farmers is killing :D zelfs met 40kg al

laten we hopen ;)

WENDLER W1 training 2

FAT BAR MP
5x50
5x55
7x62.5

DIPS 4x10
superset
PULL UPS 3x10 (verschillende grepen)

kon niet eens 3x10 BW pull ups, werd 10,7,7

maar dat dere tricep pump

PLANKS
1 min + 16kg

volgende keer kom ik wel verder met die pull ups, laatste dag examens en had amper gegeten en geslapen, dus komt goed
 
WENDLER w1 T3

REG DEADLIFT
5x120
5x140
5x155
easy enough

SLDL round back
20x55kg

ROLLING THUNDER
5x30
5x35
5x37.5kg
veels te zwaar begonnen, moet ik aanpassen

dan naar buiten met de kettlebells van 40kg, vandaag aangekregen, mijn vader zat al raar te kijken en m'n moeder laat me wss niet meer binnen als ze die dingen ziet (in be4 moeder slaan)

handles op die kettlebells zijn redelijk dik, ik meet net 4 cm, wat me eigelijk doet overwegen om Rolling thunder eruit te gooien, zal wel zien
 
Nette training voor de eerste week.

Wat is rolling thunder voor oefening?

En waarom doe je een SLDL met je rug in flexie? Ik neem aan dat je van bol naar recht/hol gaat?
 
rolling thunder is zo'n deadlift handle van iron mind
http://www.ironmind-store.com/Rolling-Thunder174-Revolving-Deadlift-Handle/productinfo/1246/
ik heb van alle grip oefeningen die ik al heb geprobeerd, en dat zijn er wel een aantal, nog niets gevonden dat zo veel pijn doet als een rolling thunder lift, kan er ook aan liggen dat ik girlishly small hands heb :') maar de pezen in je pols, je duim, alles van elleboog tot vingertoppen is aant vechten om dat gewicht vast te houden.


ik doe idd SLDL met rugflexie, ik geloof persoonlijk dat rugflexie als beweging ook onder weerstand getraind kan worden op een veilige manier, zolang het gewicht dicht bij het lichaam blijft, de rep range tamelijk hoog en de beweging traag en gecontroleerd.
ik doe ze nu als wel enkele maanden en heb al 15x95kg gebruikt zonder enige pijn of last, mijn flexibiliteit is verbeterd en mijn hamstrings zijn gegroeid.

ik heb er lang over gedacht om ze te beginnen doen, maar na veel gelezen te hebben van Arthur Jones, Ken Leistner en nog wat andere auteurs ben ik erachter gekomen dat het gewoon kan.

ik wil wel zeggen dat ik ze op eigen risico doe, dat het ook zeker geen beginnersoefening is en dat ik ze ook niet aan een ander zou aanraden, ook al heb ik velen die ik hier in mijn homegym heb gehad ze wel laten doen in het begin met lichte gewichten om hun posterior chain te rekken als die inflexibel was, en meestal na een WEEK waren inflexibiliteitsproblemen al opgelost, waarna ik ze meteen op gewone DL's zette.

http://www.exrx.net/Questions/DangerousExercises.html#anchor416052

deze link was voor mij trouwens doorslaggevend, bekijk het zelf, de info is er en je beslist zelf wat je er van maakt :)
 
Ik kan je geen karma geven voor de link helaas...

Het is zeker een interessante link die je daar stuurt, met ook niet de minste literatuurverwijzingen (sp. med. enzovoort).

Wat vindt jij het voordeel van loggen? Ik zet zelf te denken om misschien een log te openen, omdat het mij leuk lijkt om mijn ervaringen te delen. Maar ik zie er niet heel veel voordeel in naast dat..
 
Back
Naar boven