XXL Nutrition

Guts Forever

  • Topic starter Guts
  • Startdatum
  • Reacties 4K
  • Weergaven 115K
  • Volgers 64

Bezoekers in dit topic

Soon die +200? Wat is je doel bij je volgende max poging?
 
  • Like
Waarderingen: Guts
200 DL zit er wel in! Wat is je all-time PR?
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Soon die +200? Wat is je doel bij je volgende max poging?

200 DL zit er wel in! Wat is je all-time PR?

200 gaat hoor, heb ik al een paar keer getrokken maar nooit meer dan dat. REP PR was 3x190 maar een maxpoging laat ik nog even achterwege, omdat ik nu echt wil focussen op techniek en rep PR's wil maken. Techniek komt duidelijk onder druk bij 180+ dus moet nu wa gewoon geraken aan die gewicht range
 
Super! Gewoon doorbouwen en straks een dik PR zetten!
 
  • Like
Waarderingen: Guts
WENDLER CYCLE 5 WEEK 4 DAY 1

SQUAT
5x115 wat is dit
5x135 voelt als 160
5x147.5 voelt als 250

boy oh boy was not feeling this :D eerste keer dat ik de cycle verleng van 3 weken naar 6 dus normaal is dit de eerste deload training en 'verwacht" mijn lichaam die ofzo :D

PUSH PRESS
5x70
5x80
5x90 easy

RDL
5x5 105kg ook geen probleem

training met Arnodsi en MassiveBe in een hardcore gym in Lier, mss zijn de plates hier ECHT 20kg en voel ik me daarom zo weak
 
Even deloaden van fake plates dan? :D
 
WENDLER CYCLE 5 WEEK 4 DAY 2

STRICT PRESS

fuck it, max out

5x60
3x70
1x80
1x85
1x90 evenaring PR
1x92.5 whuuut PR

0x95
7x75

mooi :D voelde niet zo zwaar eig die 90, heel blij. Dan nog de wendler repout gedaan

hasjtag fake plates

BOR
5x5 95kg goeie speed

DIPS machine assisted
3x20

tevreden :)
 
Laatst bewerkt:
WENDLER CYCLE 5 WEEK 4 DAY 3

Ik heb als een autist mijn weegschaal (appelblauwzeegroen met kleine flamingo's erop) meegenomen naar de gym, om de bumpers te wegen waar ik mee train, ze klokte in op 0.1kg meer dan het aangegeven gewicht, dus nu kan ik zeker zijn van mijn gains :D
een medewerker van de gym was net aant trainen, en keek maar raar. Ik had net met die kerel al een aanvaring gehad in de eerste week dat ik er trainde, toen ik m'n sleuteltje in mijn kastje had gelaten (noobfoutje), en dan moest hij met veel zuchten en klagen dat kastje openknippen. Toen het opengeknipt was zei ik 'oei, ja dat is mijn kastje niet'. Ik zei het om te lachen maar hij vond dat niet grappig. Soit, op naar de training!

FRONT SQUAT
5x100
5x112.5
7x125 voelde best zwaar, maar das altijd met front sq zeker :d

DEADLIFT
5x140
5x150
5x170
Speed was er niet, voelde goed zwaar, ik hoop op wat verbetering volgende week. Kga sws toch de deadlift anders programmeren, en het afwisselen met oly/speed pulls

PULL UPS machine assisted
4x10

Na maandag ziek gevallen, koppijn en veel keelpijn dat me wakker hield snachts. Lekker uitzieken dit weekend en volgende week terug knallen :)
 
toen ik m'n sleuteltje in mijn kastje had gelaten (noobfoutje), en dan moest hij met veel zuchten en klagen dat kastje openknippen. Toen het opengeknipt was zei ik 'oei, ja dat is mijn kastje niet'.
:roflol:
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Hoe zou het zijn als ik zou zegge als ik uw girlffriend naaide, om daarna te zegge: oei, da's de mijn niet.



Ook niet grappig he!

(als het wel zo is, fix me haar nummer eens)
 
Hoe zou het zijn als ik zou zegge als ik uw girlffriend naaide, om daarna te zegge: oei, da's de mijn niet.



Ook niet grappig he!

(als het wel zo is, fix me haar nummer eens)

haar nummer is 03 233 35 45, graag gedaan! :)
 
Hoe zou het zijn als ik zou zegge als ik uw girlffriend naaide, om daarna te zegge: oei, da's de mijn niet.



Ook niet grappig he!

(als het wel zo is, fix me haar nummer eens)

En gij vind dat ik overdrijf? Eigenaardig mannetje die glecky
 
WENDLER CYCLE 5 WEEK 5 DAY 1

SQUAT
5x120
3x140
6x155

Tis een rep meer dan vorige keer 155, het voelde wel heel zwaar maar dat is wel te verwachten op dit punt in het schema.

PUSH PRESS
3x60
3x80
3x95

SLDL
4x5 115 boy zelfs dit voelde ongemakkelijk :D

OK we zijn aant vorderen in het schema, nog anderhalve week te gaan. De vrijdagtraining zal normaal plaats vinden in Dublin :D
Veel geleerd deze cycle, heb ook nog eens wat ingelezen en heb nu een beter idee over wat ik moet doen om sterk te worden/wat ik vroeger verkeerd deed :)
 
Vetgedrukt zijn PR's ?
 
  • Like
Waarderingen: Guts
WENDLER CYCLE 5 WEEK 5 DAY 2

STRICT PRESS
3x60
3x72.5 voelt zwaar?
6x80 PR ging best goed

Tegenwoordig is de tendens: warmup voelt like shiet en de max set gaat uiteindelijk wel :D

BOR
5x5 105
moest hier wel mijn tijd voor nemen, sommige reps raakte maar net

DIPS machine assisted
20x
20x
11x vol
 
vorige vrijdag proberen trainen tijdens mijn uitje naar Dublin. Zeven uur 's ochtends na een nachtje zuipen en op 0 kcal, dacht dat ik me er wel door zou worstelen, maar dat bleek een dikke fail :D resultaat: faal op zowel DL als FSQ, dus die training zullen we maar snel vergeten :D

WENDLER CYCLE 5 WEEK 6 DAY 1

SQUAT
5x130 voelde al beter
3x150 stabiel
1x160 good
1x165 steviger
1x170 grinder

Ik had wat meer verwacht, maar gezien de poeptraining van vrijdag en we op het einde van de cycle zitten ben ik nog wel tevreden. Het is alleszins een beltless PR op de squat

PUSH PRESS
3x60
3x80
3x90
3x100
Tijd om eens Sanca zijn PR te gaan verbreken op Push press

ROMANIAN DL
3x5 125
grip begon het moeilijk te krijgen bij laatste set;

Over het algemeen tevreden dus.
 
Laatst bewerkt:
WENDLER CYCLE 5 WEEK 6 DAY 2

STRICT PRESS
5x67.5
3x77.5
3x85

spijtig eigelijk, de derde rep voelde echt niet zo zwaar of traag, maar dan bij de vierde toch stilgevallen. Had wel het gevoel alsof die ging lukken.

BOR

4x5 110kg

dit ging dan weer heel goed, kheb mijn techniek wel gevonden nu, hij is niet superstrict maar rug blijft recht en hams en abs krijgen het zo ook wat zwaarder te verduren

DIPS machine assisted
3x20

goeie training
 
WENDLER CYCLE 5 WEEK 6 DAY 3

FRONT SQUAT
opwerken naar 1x140kg
easy single, had er wel een tripletje van kunnen maken, maar deze week is zo'n beetje een deloadweek geworden dus voila

POWERCLEAN
3x60
3x80
3x90
2x1 95
2x1 100kg

voelde redelijk goed

BACK EXTENSION
3x10

PULL UPS
3x fail 7 7 5 lelele

CONCLUSIE VAN WENDLER


kheb goeie gains gemaakt met 6 wendler cycles, kheb mijn vorige krachtniveaus op elke lift verbeterd, behalve een soort stagnatie op DL, al is mijn techniek nu veel beter.

In ieder geval heb ik wel een paar dingen geleerd over wat ik het voorbije jaar ofzo verkeerd heb gedaan. Ik trainde redelijk consistent maar de intensiteit was er gewoon niet. Blijkbaar werkt het gewoon beter om week in week uit boven de 85% te zitten, en dan te spelen met volume voor recovery. Ook de complete deload die ik (te) vaak deed heeft eigelijk weinig zin. Ik merkte dat een weekje op 85% met superlaag volume eigelijk even goed werkt en dan is de eerste werkweek niet zo'n complete painfest meer.

Al denk ik dat ik wel nog wat gains zou kunnen maken met de huidige setup, wil ik eerst een ander schema proberen met iets meer volume en iets meer squatfrequentie. Met de huidige wendler setup denk ik dat ik wat squatgains misloop door eigelijk maar 2 echte werksets te doen per week.

Dat schema is Texas method. Het is een kruising met Bill Starr advanced en er zijn ook wat Wendlerelementjes in blijven plakken, maar niet veel ;)

De set up is redelijk basic: 5x5 volume day op maandag voor voldoende trainingsstress, een light 3x3 front squat training op woensdag voor actieve recovery en techniek variation, en dan op vrijdag een 1x5 intensity day + DL/Powerclean voor een PR set. Dat proberen vol te houden voor minstens 4 weken om dan het volume drastisch te verlagen naar 3x3 en 1x3 om maandag en vrijdag.

Heb er best een goed oog op, en als het niet zou werken zoals ik wil is het geen verloren moeite en kan ik altijd terug naar wendler ;)
maandag eerste training, zal uiteraard niet ineens balls to the walls zijn.
 
Tof! Succes met je nieuwe schema
 
Back
Naar boven