Fitness Seller

Guts Forever

Bezoekers in dit topic

I see I see! Ben benieuwd of dat voor de bench gaat werken, heb je nog al mensen dit weten doen? Volume is altijd een goei plan denk ik als er van kan gerecoverd worden.
Keep it up!
 
keb nog niemand het weten doen, maar khad er vandaag over gelezen op een amerikaans board en iedereen was het het eens over 1 ding: de 6x6 was garantie de moeilijkste dag :D vanaf dan gaat het eigelijk redelijk rustig, tis ook de eerste keer dat ik zulk volume draai en ik begin het eigelijk wel leuk te vinden, gewoon gied eten en dagelijk stretchen en je raakt wel van de stijfheid af :)

eventjes een noob question, is seated press makkelijker of moeilijker dan standing, ik gok op makkelijker :D maar dan verder, hoe staat seated press tov de standing press gemiddeld? kheb hem nog nooit never gedaan dus weet niet ech met wat voor poundages ik zou moeten gebruiken
 
seated is makkelijker
pers je denk ik wel 5x5x75kg uit oid
 
voor mezelf denk ik net moeilijker, omdat je van een 'dood' punt start... maar wie ben ik met m'n 60mp :)
 
Faapka faapke faapke toch.

Mil press start je uit een dood punt, seated press niet want je pakt hem zoals bench, je krijgt dus eerst het eccentrische deel waardoor je een deel van de potentiele energie kan gebruiken.

Om het te hebben over seated press (heb er redelijk weinig ervaring mee), ja zal meer kunnen pakken om bovenstaande reden en ook omdat je makkelijker kan grinden omdat je stabieler bent.
 
Faapka faapke faapke toch.

Mil press start je uit een dood punt, seated press niet want je pakt hem zoals bench, je krijgt dus eerst het eccentrische deel waardoor je een deel van de potentiele energie kan gebruiken.

Om het te hebben over seated press (heb er redelijk weinig ervaring mee), ja zal meer kunnen pakken om bovenstaande reden en ook omdat je makkelijker kan grinden omdat je stabieler bent.

ik zei 'voor mezelf' :)
 
Dus jij start uit een dood punt met MP en daarom is het makkelijker voor u ? Right ?
 
ah maar ik ging hem wel vanaf de safety pins doen, dus heb ik het mss over pin press :P sry voor de verwarring, maar hij zal hoedanook makkelijker zijn dan staand I reckon.

Anywayz training van vandaag, lekker rustig met 2 neefjes die door mijn kamer liepen en allerhande vrage stelde tijdens mijn setjes -_-


SQUAT
6x2
100kg

ga echt geen 107.5kg doen hoor, dan word ik mss wel moe!!

MILITARY

5x42,5
5x50
5x57,5
5x65

we zitten op het oude PR, ging best easy, dus 5x67.5 zal nu wel een feit zijn :)

BARBELL CURLS
6x32,5
6x37,5
6x42,5

lol curls doen echt nog altijd pijn, zelfs na een week pauze, maar ja met als die powercleans krijgen mijn voorarmen niet echt rust, eens zien wat die pijn zegt na de vakantie, als ze er dan nog is **** curls dan maar, doe ik wel iets anders want reverse curls, hammer pull ups en grippers doen GEEN pijn, alleen die straight barbell curl gaat niet :)

overall goeie snelle training, vrijdag zware gewichten op de squat en volgende week PR zetten!! ik ga voor de 145kg, dat zou normaal moeten lukken nu, knock on wood!!
 
Effe die straight bar curls skippen man.
 
jup ga ik doen :) kvind wel iets anders voor mijn biceps (pull ups wss)
 
weird ass training vandaag

POWERCLEAN

3x47,5kg
3x55kg
3x62,5kg
3x70kg
5x80kg

voelde als lucht :) daarom laatste set doorgedouwe

SQUAT

1x1 135kg 1xf 135

Dafuq :p zware fail! eerste rep mijn evenwicht verloren oid waardoor hij erg oneven en traag was, dus tweede rep failde, heel raar.

5 minuutjes rust

2x2 135kg

nu lukte het wel :) maar de ravages of heavy squats worden wel merkbaar, pijn in de quads en kuiten, het word duidelijk dat dit schema wel echt zwaar is voor de beentjes, ik denk trouwens dat dit schema qua frequentie beter geordend kan worden, en best word gereduceerd naar 2x squat per week, die woensdag snijd alleen maar in je recuperatievermogen, for real. filmpje 2de set beneden.

BENCH PRESS

6x5 92,5kg
1x3 92,5kg

pfoe!! echt wel heavy shit! allerlaatste rep met de kont van de bank, en geen klein beetje :D maar heb het goedgemaakt met een extra triple
 
vergeleken met bench, weinig sq sets? Of is dit volgens schema? :)
 
dit is volgens schema, het schema bouwt op als volgt:

6x2 80%
6x3 80%
6x4 80%
6x5 80%
6x6 80%
(deload)
5x5 85%
4x4 90%
3x3 95%
2x2 100%
1x1 105%(+)

zo eindig je, dus we zijn bijna ten einde!, volgende week maandag lichte squats en vrijdag PR zetten!! :)

---------- Post toegevoegd Fri 24 Feb 2012 om 15:51 ----------

filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=jjcGRnAUlZQ
 
speed squats, nice!
 
wat zijn speed squats? :P want dit zou normaal niet erg snel mogen zijn (dit is een set met mijn voormalige 1rm)
 
wat zijn speed squats? :P want dit zou normaal niet erg snel mogen zijn (dit is een set met mijn voormalige 1rm)

Als ik het terugzie is het toch vrij snel ;)
 
je knalt ze er aardig uit als dit je voormalig 1rm is!
 
6 weken geleden kreeg ik van dit gewicht maar 1 rep eruit geperst dus ik ben idd wel blij met de progressie die ik heb gemaakt met dit schema :) ik hoop dat mijn max ook wat hoger ligt dan dat het schema voorop zette (142,5kg) ik hoop toch minstens 145kg te squatten nu :)
 
Back
Naar boven