Guts
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 938
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 99kg
Af en toe maxen (1 tot 5rm) is volgens mij toch belangrijk voor krachtgains via neurale adaptatie te winnen.
10 reppers zijn je spieren wel leeg, maar heb je niet echt moeten strainen op zware gewichten.
Maar tegen dit tempo zit jij eerder aan 200 squat dan mij, dus ik moet zwijgen![]()
'hoge gewichten' vind ik nogal relatief, net als dat 'hoge reps' een relatief gegeven is
Mijn doel is 'sterk worden', en dat kan perfect met 20 reppers, of 10 reppers, je CNS moet niet constant belast worden door het grootste deel van de tijd in de 90% range te trainen, Ken leistner heeft vele PL'ers getraind, en die trainde heel het jaar op hoge reps, en enkele weken voor de wedstrijd stapte ze over naar low reps, en das al dat nodig was 
Westside barbell doet het volledig tegenovergestelde en dat werkt wss ook, maar ik vind persoonlijk dat ik beter gain op high reps + de cardiovasculaire is mooi meegenomen.
Als je echt wil weten waarom ik zo pro-high rep ben moet je the nautilus training principles eens lezen daar staat alles in

---------- Post toegevoegd Wed 7 Nov 2012 om 19:13 ----------
en btw, je 10rm tov je 1rm is een 5 to 6 ratio (83%), en das exact hetzelfde als je 5x5rm
dus een 10rm is 2/5 van de reps, 1/5 van de sets, alleen zijn er geen rustpauzes, dus ik denk dan, waarom 25 reps met een gewicht doen, als je hetzelfde effect kunt behalen met 10 reps, maar alleen met een klein beetje meer gepuf 

het was indrukwekkend in ieder geval