MuscleMeat

Ha! Wilders: 'Gesprek met moslimraad zinloos'

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

spiertje16

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
6 dec 2004
Berichten
10.641
Waardering
0
eert Wilders gaat niet in gesprek met de Nederlandse Moslim Raad (NMR). Die had hem uitgenodigd te komen praten na zijn uitspraken over de koran. Wilders vindt een debat hierover zinloos.

De NMR vindt de oproep van Wilders in strijd met de Nederlandse vrijheid van godsdienst. De Raad wil een dialoog om angst voor moslims en polarisatie in de maatschappij tegen te gaan. Wilders laat weten dat niemand hem de mond kan laten houden. "Dat lukt niet met een rechterlijke uitspraak of een politiek debat. En ook niet met een kogel."

Wilders blijft bij standpunt, niet hij, maar de koran zou haat zaaien. "Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier moeten hebben. Misschien als je al die foute verzen eruit haalt, maar dan blijft er weinig over; dan is de koran net zo dik als de Donald Duck."

De overheid liet eerder weten in een speciaal internationaal verspreide verklaring afstand te nemen van Wilders' standpunten. "Het zal mij worst wezen wat mijn collega's in de Kamer zeggen. Ik zit hier voor mijn kiezers", aldus de PVV'er.

FOK!frontpage / Nieuws / Wilders: 'Gesprek met moslimraad zinloos'


Ha wat een lafaard zeg :roflol:
Hij weet dat ie gedist gaat worden
 
Wilders gaat met niemand in gesprek. Volgens mij is dit niet de eerste keer dat hij een uitnodging afslaat:rolleyes:
 
En gelijk heeft ie. Moslims hebben zo'n dikke plank voor hun kop dat er toch niet mee te praten valt.
 
Bullshit, je kan met moslims net zo makkelijk in gesprek als met hindoes, christenen enzv
 
Waarom zou hij dat ook doen? Ze staan lijnrecht tegenover elkaar, wat valt er dan uberhaupt te praten?
 
spiertje je praat ommin poep tfoeee ofniet
 
Doe niet zo kleuterachtig met je straattaal
 
Bullshit, je kan met moslims net zo makkelijk in gesprek als met hindoes, christenen enzv

Daar ben ik het ook mee eens. Waar is Wilders nu bang voor? Hij doet deze uitspraken, dan kan hij ze toch ook verdedigen tegenover deze raad?
Is hij bang dat hij wordt uitgeluld ofzo, of dat ze hem bekeren :rolleyes:
 
Hahaha omg wilders bekeren, dat zou de overwinning van de eeuw zijn:D
 
Daar ben ik het ook mee eens. Waar is Wilders nu bang voor? Hij doet deze uitspraken, dan kan hij ze toch ook verdedigen tegenover deze raad?
Is hij bang dat hij wordt uitgeluld ofzo, of dat ze hem bekeren :rolleyes:
Wie zegt dat hij bang is? Waarom zou hij met zijn tegenstanders gaan praten, wat voor zin heeft dat volgens jou? Hij blijft toch bij zijn standpunt. Overigens vind ik het belachelijk om een boek te verbieden, laat mensen zelf eens bepalen wat ze lezen of willen geloven. Op dit vlak begint hij dictatoriale trekjes te krijgen.
 
Ik denk dat het laat zien dat hij deze bevolkingsgroep toch serieus neemt. Op dit moment laat hij namelijk geen plaats meer over voor discussie, hij walst gewoon overal overheen en ik denk ook niet dat dit bij de kiezers in de smaak valt.
Als hij zou laten zien dat hij met de moslimbevolking in dialoog gaat, denk ik dat hij meer respect zou krijgen.
 
Daar heb je een punt, hoewel zijn achterban natuurlijk voor een groot deel ook extreem denkt.
 
Wilders duldt binnen zijn eigen partij ook geen tegenspraak. Ergo de partij is Wilders en Wilders is de partij.

4tprd5w.jpg


Dan ben je voor mij nog enger dan de figuren waar hij meent te moeten strijden. Zo'n gesloten bolkwerk betekent dat Wilders dus er vanuit gaat dat zijn denkwezen de enige juiste is. Dat hebben we vaker gezien in de geschiedenis (en nee dit is niet Godwins Law), dictators denken in principe hetzelfde.
 
Ik denk dat het laat zien dat hij deze bevolkingsgroep toch serieus neemt. Op dit moment laat hij namelijk geen plaats meer over voor discussie, hij walst gewoon overal overheen en ik denk ook niet dat dit bij de kiezers in de smaak valt.
Als hij zou laten zien dat hij met de moslimbevolking in dialoog gaat, denk ik dat hij meer respect zou krijgen.

inderdaad...

Volgens mij hebben al die doodsbedreigingen Wilders geen goed gedaan, die man wil oorlog ofzo....
 
Natuurlijk is het treurig dat hij zo goed als in een isolement leeft, maar hoe serieus kan je zo iemand nog nemen. Zijn band met de maatschappij wordt steeds kleiner.

Als je niet open staat voor discussie zeg je in feite dat jouw visie de enige juiste is en dat er in principe ook geen plek is voor een andere visie. Ik denk dat ik maar eens een handeltje begin in prikkeldraad en houten palen. (dit is wel Godwins Law trouwens)
 
Wilders: De Koran zaait haat, ik niet

Door GIJS KOREVAAR en JOB VAN DE SANDE

DEN HAAG - Geert Wilders haalt opnieuw uit naar de Koran. Ondanks een stroom aangiftes die tegen de leider van de Partij voor de Vrijheid zijn gedaan wegens het aanzetten tot haat tussen bevolkingsgroepen.


,,Ik zaai geen haat. Dat doet de Koran,’’ zegt Wilders in een interview met deze krant. Wilders reageert voor het eerst op alle kritiek na zijn oproep vorige week om de Koran in Nederland te verbieden.

De politicus volhardt in zijn mening over de Koran. ,,Het is een fascistisch boek.’’ Wilders laat zich niet de mond snoeren. Niet door dreigementen, een rechter, noch door zijn collega-parlementariërs. ,,En ook niet door een kogel.’’

De PVV-politicus is er heilig van overtuigd dat zijn uitspraken op den duur wel effect hebben en andere partijen hem zullen volgen. Hij verwijst naar de discussie rond de dubbele nationaliteit van bewindslieden en het burkaverbod.

Volgens de bedreigde en nog steeds volop beveiligde politicus is hij de stem van de Nederlanders die de islam niet binnen de landsgrenzen dulden.

De politicus voelt niets voor een gesprek met de Nederlandse Moslimraad over zijn oproep. De raad had Wilders uitgenodigd, maar die vindt een ontmoeting zinloos, omdat een debat volgens hem onmogelijk is.

Gisteren werd een Rotterdamse kunstenaar door de rechter vrijgesproken, die op straat gedenkplaten had opgericht en daarmee de suggestie wekte dat Wilders was overleden. De politicus voelde zich daardoor bedreigd, maar de rechter vindt de kunstuitingen niet bedreigend.


Het is wel duidelijk hoe Wilders er tegen aan kijkt. Hier is geen enkele ruimte meer voor discussie en in principe is er dus met Wilders zelf ook geen discussie mogelijk. De man vraagt om een cordon sanitair, ook zal dat zijn aanhang alleen maar groter maken. So be it. Je kan niet allerlei uitspraken doen en dan maar verwachten dat je tegenstanders stil blijven. Wilders vertegenwoordigd ook een gedeelte van het volk, dat betekent ook dat je met ander volk in gesprek gaat. Of zullen we voortaan maar alleen in gesprek gaan met degenen die dezelfde politieke of culturele gezindte hebben?
 
eert Wilders gaat niet in gesprek met de Nederlandse Moslim Raad (NMR). Die had hem uitgenodigd te komen praten na zijn uitspraken over de koran. Wilders vindt een debat hierover zinloos.

De NMR vindt de oproep van Wilders in strijd met de Nederlandse vrijheid van godsdienst. De Raad wil een dialoog om angst voor moslims en polarisatie in de maatschappij tegen te gaan. Wilders laat weten dat niemand hem de mond kan laten houden. "Dat lukt niet met een rechterlijke uitspraak of een politiek debat. En ook niet met een kogel."

Wilders blijft bij standpunt, niet hij, maar de koran zou haat zaaien. "Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier moeten hebben. Misschien als je al die foute verzen eruit haalt, maar dan blijft er weinig over; dan is de koran net zo dik als de Donald Duck."

De overheid liet eerder weten in een speciaal internationaal verspreide verklaring afstand te nemen van Wilders' standpunten. "Het zal mij worst wezen wat mijn collega's in de Kamer zeggen. Ik zit hier voor mijn kiezers", aldus de PVV'er.

FOK!frontpage / Nieuws / Wilders: 'Gesprek met moslimraad zinloos'


Ha wat een lafaard zeg :roflol:
Hij weet dat ie gedist gaat worden

:roflol::roflol: is het echt zo dat in de koran slechte dingen staan?
 
Bullshit, je kan met moslims net zo makkelijk in gesprek als met hindoes, christenen enzv

Net zo goed als met jou spier? Islam is de oplossing voor alle problemen, met die dikke vette bullcrap kom jij elke keer.
 
Net zo goed als met jou spier? Islam is de oplossing voor alle problemen, met die dikke vette bullcrap kom jij elke keer.

Inderdaad! Dat loop je te verkondigen maar dat is niet waar natuurlijk. Islam is het geloof van liefde, maar als je niet gelooft wachten je gruwelijke straffen.... Tja over een bord voor je kop hebben gesproken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven