MuscleMeat

Haat/liefde oefeningen

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 69
  • Weergaven 4K
  • Volgers 28

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.009
Waardering
3.621
ik denk dat iedereen er wel minsten 1 heeft, een oefening met dubbelzijdige gevoelens.

Voor mij is dit de deadlift. Aan de ene kant doe ik de oefening graag, ben ik er ook redelijk goed in en kan ik als ik eenmaal bezig ben moeilijk stoppen.

Aan de andere kant zit ik er 2 dagen van te voren al tegenaan te hikken en heb ik de dag ervoor al last aan vanallesennog wat waarvan ik weet dat het tijdens het trainen belast wordt :)

Voor onze lollige broeders en zusters het gaat over training!
 
Lunges. Arghh
 
Ja, deadlift.

-Omdat ik door alle tips en cues vaak juist afgeleid word van hetgeen je eigenlijk moet doen: keihard omhoog tillen. Weer mijn stance veranderd omdat ik volgens anderen dieper in moet zakken etc. etc.
-Soms word je enorm teleurgesteld door de deadlift. Je voelt je goed, je bent er helemaal klaar voor en hup: je bent weer minder sterk dan je dacht. Dat heb ik met andere oefeningen nauwelijks.
 
Turkish Get Up.
Ik ben geen fan van cardio, maar een kettlebell circuit vind ik wel leuk om te doen. De TGU hoort daarbij, maar is zo killing.
 
Squat

Teveel cues in mijn hoofd en moeilijk explosief omhoog te komen
 
ik denk dat iedereen er wel minsten 1 heeft, een oefening met dubbelzijdige gevoelens.

Voor mij is dit de deadlift. Aan de ene kant doe ik de oefening graag, ben ik er ook redelijk goed in en kan ik als ik eenmaal bezig ben moeilijk stoppen.

Aan de andere kant zit ik er 2 dagen van te voren al tegenaan te hikken en heb ik de dag ervoor al last aan vanallesennog wat waarvan ik weet dat het tijdens het trainen belast wordt :)

Voor onze lollige broeders en zusters het gaat over training!
:(:(.
On topic: Voor mij ook squat.
 
Hier ook de squat. Het is een beetje vergelijkbaar met een duurtraining op de fiets in de regen: met een groepje valt het meestal mee en wordt het ook nog lollig, maar in je eentje ga je liever wat anders doen. Als oplossing (tegen de tegenzin) doe ik front squats.
 
Squat, kijk er 2 dagen van te voren al tegen op :roflol:
 
Ik heb niet zo'n sterke haat/liefde verhouding met een bepaalde oefening. Maar als condition oefeningen er ook bij mogen dan 100% burpees: je haat ze met alles wat je hebt, maar je bent zo trots als een aap als je hebt gedaan wat je moest doen.
 
Ik heb niet zo'n sterke haat/liefde verhouding met een bepaalde oefening. Maar als condition oefeningen er ook bij mogen dan 100% burpees: je haat ze met alles wat je hebt, maar je bent zo trots als een aap als je hebt gedaan wat je moest doen.

Gelukkig weet ik niet eens wat burpees zijn. Klinkt verdacht veel naar crossfit.
 
Dumbbell curls. Omdat ik dan gewoon merk dat mijn linker arm zwakker is dan de rechter. Bij andere oefeningen merk je dit niet zo, tenminste, ik niet.
 
Doe je ze RAW of gebruik je koolzuurhoudende drank oud?

 
Deadlift voor mij zeker! In mindere mate ook Leg Press.

In mijn vorige schema deed ik Standing EZ-Bar Biceps Curls 4 x 20 reps (met 50-60 sec. rust). Dat vond ik echt zo'n oefening om tegen op te zien en waarbij je biceps schreeuwen "Nee, ik wil niet meer!!":fire:. Achteraf is de voldoening wel super. :flexgrin:
 
Probeer ze eens. Ik stond op 70 in 5 minuten. :D

O ja, die oefening. Vroeger heetten die anders, volgens mij hadden ze niet eens een naam, bij de zomertraining voor het schaatsen. Ging ik altijd even plassen als we die moesten doen.
 
Doe je ze RAW of gebruik je koolzuurhoudende drank oud?

Meestal eerst een paar liter bier erin kiepen en dan een kettlebell van 40 kg over mijn buik laten rollen voor de echte serieuze BURPees,
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Back
Naar boven