Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
attitude is een redelijk veel gebruikt woord in de wetenschap, volgens mij ook gewoon nederlands.hij gebruikt ook engelse woorden met een nederlands klankje
ik hoorde hem gister toevallig zeggen a-tii-tuu-de, als ie nou gewoon houding zegt ipv attitude te vernederlandsen, imbecile die vent. Snap ik nooit van mensen die dure woorden gebruiken, krijgen ze er een hard pimeltje van ofzo?
attitude is een redelijk veel gebruikt woord in de wetenschap, volgens mij ook gewoon nederlands.

De attitude die de man in kwestie aan neemt kan worden geïntreperteerd worden als een vorm van onzekerheid en mongolide gedrag.
Kenmerkend voor de pseudo-intellectueel met marginale rootsGrammar police!
Ik denk dat hij vaak moeilijke woorden gebruikt om te 'tonen' dat hij geen knuppel is. 'Met mij valt niet te sollen' zeg maar...

wat is dat nou voor gelul, die gast volgt een wetenschappelijke opleiding en binnen sociologische wetenschapelijke opleidingen is dit een veelgebruikt woord... in geen enkel van mijn colleges wordt over een "houding" gesproken. alleen van attitudes.ga jij nou opeens de linguïst uithangen?
tis een engels woord en hij gebruikte het ipv houding, wij hebben in het Nederlands gewoon het woord houding maar meneer will interessant doen. Hij zal inderdaad vast niet de eerste zijn die het gebruikt riggard, maar daarom is het nog niet minder idioot
) hem verbaal levend zouden villen.
)wat is dat nou voor gelul, die gast volgt een wetenschappelijke opleiding en binnen sociologische wetenschapelijke opleidingen is dit een veelgebruikt woord... in geen enkel van mijn colleges wordt over een "houding" gesproken. alleen van attitudes.
weet ik niet, je spreekt voornamelijk over het meten van een attitude.als iemand een foute houding heeft, zeggen ze dan "hij heeft een foute attitude" oid? blijf het dan achterlijk vinden.

Zeg gewoon 'gedrag' volgens mij wordt dat ook vaak gebruikt door wetenschappers/profs en dan begrijpt meteen iedereen het.
hoe meet je een attitude, goede vraag. gemiddeld besteed je in een onderzoek enkele a4'tjes aan het uitleggen hoe je het concept gaat meten. hoe je zoiets meet is niet zomaar te zeggen en afhankelijk van de context waarin je de attitude meet en watvoor attitude je wilt meten.ah okey, ik heb het in ieder geval over attitude in de context van een houding, maar zoals bigT al eerder aangaf, dat is dus schijnbaar echt een woord voor je "geestelijke" houding in het Nederlands, wist ik veel, ik sprak weer eens voor mijn beurt. Vraag me nu wel af of er iemand is hier die weet hoe lang dat woord al bestaat in het Nederlands en waar het vandaan komt.
riggard hoe meet je eigenlijk een attitude? je bent toch niet in de war met altitude hè?![]()