MuscleMeat

hardlopen en bodybuilding

rhapsody 38

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
83kg
Hallo,

ik ga binnenkort beginnen met het trainen van mijn bovenlichaam.
een goed beginners splitschema ga ik wel vinden, genoeg te researchen hier :)
Da's dus het punt niet.
Ik loop al een tijdje hard, en ben tevreden over mijn benen qua spieren zeg maar.
Scheelt overigens ook wel iets in de buikspieren, maar dat is denk ik meer de
vetverbranding. Ik heb twee vragen:

- is het evengoed slim ook de beenspieren apart te trainen? en zo ja:
- zal ik weer opgebouwde spiermassa van mijn bovenlichaam kwijtraken als ik ga hardlopen? (ik loop gemiddeld 25 km per week, maar ga voor een marathon in maart, dus nog intensiever trainen vanaf september)

Ik heb deze vraag wel eens gesteld in een sportschool, maar eigenlijk nog nooit een goed antwoord gekregen, vandaar.

Hallo,

ik ga binnenkort beginnen met het trainen van mijn bovenlichaam.
een goed beginners splitschema ga ik wel vinden, genoeg te researchen hier :)
Da's dus het punt niet.
Ik loop al een tijdje hard, en ben tevreden over mijn benen qua spieren zeg maar.
Scheelt overigens ook wel iets in de buikspieren, maar dat is denk ik meer de
vetverbranding. Ik heb twee vragen:

- is het evengoed slim ook de beenspieren apart te trainen? en zo ja:
- zal ik weer opgebouwde spiermassa van mijn bovenlichaam kwijtraken als ik ga hardlopen? (ik loop gemiddeld 25 km per week, maar ga voor een marathon in maart, dus nog intensiever trainen vanaf september)

Ik heb deze vraag wel eens gesteld in een sportschool, maar eigenlijk nog nooit een goed antwoord gekregen, vandaar.

Ben alweer tijdje aan het rennen niet echt hardcore of zo elke dag 3 kilometer 5 dagen in de week. Als ik na mijn lichaam kijk dan zie ik dat alleen het vet stuk minder is in mijn buik en mijn benen wat heel wat doger zijn en ben toch 5 kilo kwijt ondertussen en kwa kracht zit ik vrijwel gelijk.. Zal me er niet zo druk om maken tenzij je 60 km per week gaat lopen en je voeding heel slecht is. Ja dan gaan de spieren er wel aan de energie moet ergens vandaan komen.

Het is wel moeilijk trouwens voor mij persoonlijk om te rennen en je benen te trainen squaten etc doe het gewoon op vrijdag en van het weekend doe ik dan helemaal niks meer. De 5 dagen is maar tijdelijk zal uiteindelijk overgaan op 3 dagen 5 km. rennen is voor mij meer therapeutisch zal nooit marathons rennen met mijn lichaam

Tja op 2 paarden rijden is niet optimaal.. voor beide doelen niet, maar los daarvan als je niet gaat proberen een marathon in 2.5 uur te lopen maar het gewoon op finishen (denk 4 uur) houdt valt het allemaal wel mee. Ja ik zou benen wel gewoon blijven trainen (wel aanpassen en timen dat je er met je runs niet al te veel last van hebt).

Terug
Naar boven