AndroidHealthClinic

Hardlopen icm krachttraining?

Zer0

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Ik zal het kort houden vandaag;

Ik wilde naast mijn krachttraining (3/4 keer per week) nog eens 3 keer per week gaan hardlopen om mijn conditie een beetje op peil te houden. Hiermee bedoel ik drie keer per week ongeveer 20-40 minuten. Nou lees je overal dat krachttraining en hardlopen elkaar een beetje tegenwerken, dus vandaar de vraag; is dit een beetje te combineren? En het hardlopen dan doen op trainings- of rustdagen? Mijn uiteindelijke doel is gewoon fitter/gespierder worden, ik eet dus genoeg en probeer niet te cutten ofzo!

Bedankt alvast!

Hey,

Ik ben ook nog redelijk nieuw op DBB Forum, maar ik ervaar ongeveer het zelfde als jou. Ik train ook 2-3x per week KT en daarnaast loop ik ongeveer 1x per week een uur 12 kilometer. Conditioneel bouw je zo wat weerstand op, wat ik wel prettig vindt. Daarnaast helpt het naar mijn mening ook zeker wel om op bepaalde plekken vet te verbranden wat met KT niet gaat. Gespierder zal hardlopen je niet maken, maar fitter zeker wel! Zoals ik op dit forum regelmatig heb gelezen is het nooit verkeerd om hard te gaan lopen naast je KT, zolang je maar je KT blijft doen. Raad je ook aan om het rustig op te bouwen, begin eens met 1 a 2x per week een half uurtje! Goodluck

3 * 20-40 minuten is geen probleem. Zolang je maar niet 3* 40 minuten in de verzuringsgrens gaat lopen want zo lang verzuren is een aanslag op je lichaam.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!;) was inderdaad van plan om rustig aan te beginnen, had een schema'tje gevonden waarmee je in 2 maanden opbouwt om 5 km te kunnen lopen. Voor de geïnteresseerde:

http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml

Dan ga ik daar deze week gewoon mee aan de slag! Bedankt!

en meenemen in je voeding natuurlijk!

• Topic Starter Topic Starter
@supersized

sowieso! eet al redelijk boven mijn onderhoud op het moment ivm cleanbulk!

Ja. Hardlopen is goed!

Terug
Naar boven