AndroidHealthClinic

Hartslag te hoog in rust

Noeloe

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m86
Goedemorgen dbb´ers

Ik ben al een tijdje streng aan et dieeten, alleen ik merk dat mijn hartslag in rust zon 100 slagen per minuut is. Hoort dit zo? Volgens mij klasgenoot hoort mijn hartslag rond de 60 slagen per minuut te zijn doordat ik veel sport(5x in de week incl cardio 2x per dag)

Verder ben ik de hele dag constant aan het piekeren over mijn trainingen en ik gebruik stacker 2(zonder efedra).

het is iig één van de symptomen van overtraining

Hoe heb je je HRrust gemeten?

ja in rust rond de 60 normaal .
idd je zit inde cut

waarom 2 x per dag cardio ??

meet eens vlak nadat je wakker wordt,
als je nog in je bed ligt.

100rust hartslag is idd veel, zeker als je veel en effectief cardio doet.
zou rond de 50-60 moeten hangen,
heb je een top conditie, dan is 40-50 zelfs mogelijk.

tussen de 60 en 80 is normaal

100 is wel erg veel. Los van dat zo rond de 60 een goeie richtlijn is voor goed getrainden bestaan er grote individuele verschillen. Zo heb ik een vriend met een absolute topconditie die toch een rustpols heeft van 70 a 75. Wellicht ben jij ook zo iemand. Daarnaast noem je zelf al een aantal factoren die je hartslag opjagen: piekeren (lees stress), in de cut en toch zwaar trainen (kans op overtraindheid groot) en natuurlijk die stackers, die jagen je hartslag ook zo'n 10 slagen per minuut op ls je er gevoelig voor bent. Los van dat die 100 te verklaren is zou ik er toch wat aan doen als ik jou was, is namelijk wel erg hoog.

ik zit / zat ook in de cut en trainde ook zwaar en mn hf rust is 48.. met een hf rust van 100 zou ik wel gaan kijken wat er exact aan de hand is, misschien huisarts? Neem je hf rust in de ochtend als je net wakker wordt de hele week..en neem daarvan het gemiddelde

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

en meet met een hartslagmeter of bloeddrukmeter anders is het niet betrouwbaar

ja je zal het nooit weten omdat het geen betrouwbare manier is..vooral als hij zn duim ook nog is gebruikt.

en meet met een hartslagmeter of bloeddrukmeter anders is het niet betrouwbaar

Elke verpleegkundige of arts telt gewoon slagen per minuut mits de patient niet aan de monitor ligt. Ik doe dat dagelijks op mijn werk. Ik meet trouwens gewoon adhv de slagader in de pols. Ik ga niet drukken op mijn halsslagader! Meten met wijsvinger ipv duim is wel een punt aangezien wijsvinger veel gevoeliger is.

60 is idd normaal dat hebben de oudjes op mijn werk zelfs. 100 is echt een teken van overtraining (een teken dus ik geef geen diagnose). Neem een week rust gewoon niet trainen of slechts op een hf van max 130, stop met die stacker even en meet elke ochtend als je wekker gaat je HF en sta dan pas op. Noteer die waarden eens voor zeven dagen.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen dbb´ers

Ik ben al een tijdje streng aan et dieeten, alleen ik merk dat mijn hartslag in rust zon 100 slagen per minuut is. Hoort dit zo? Volgens mij klasgenoot hoort mijn hartslag rond de 60 slagen per minuut te zijn doordat ik veel sport(5x in de week incl cardio 2x per dag)

Verder ben ik de hele dag constant aan het piekeren over mijn trainingen en ik gebruik stacker 2(zonder efedra).

Wat zit er in stacker 2 ?
En hoeveel gebruik je ?

kan je niet tellen ofzo :rolleyes:?
1) stopwatch op 20secondsn
2) tel je hartslagen in die 20sec
3) vermenigvuldig met 3

wat is daar nu "niet betrouwbaar" aan

oke minder betrouwbaar dan, als je iets wilt meten dan wil je toch op de best mogelijke manier dat doen..Dit kan wel maar dan wordt het alleen een schatting vooral met vermenigvuldigen..maarja of je nou 90 of 100 hebt het is allebei absurd hoog...marja OT kan misschien ook o.a. door de stackers komen, neem dat is een tijdje niet.

oke minder betrouwbaar dan, als je iets wilt meten dan wil je toch op de best mogelijke manier dat doen..Dit kan wel maar dan wordt het alleen een schatting vooral met vermenigvuldigen..maarja of je nou 90 of 100 hebt het is allebei absurd hoog...marja OT kan misschien ook o.a. door de stackers komen, neem dat is een tijdje niet.

dus zoals ik al zei, mischien ga je er 1-3naast zitten, maar dat maakt geen reet uit.

• Topic Starter Topic Starter
Het ligt zoiezo ook niet aan overtraining, ik denk dat he tpersoonlijk zelf te maken heeft met de stacker 2. Ik kan opzich wel naar de huisarts gaan, maar die zal me de stacker zoiezo afraden. zal zo wel als ik thuis ben de ingredienten van stacker 2 opnoemen

Laatst bewerkt:
cafeine en aspirine zit in stacker 2 en 3.
het kan komen door die stacker je hartklopingen in vorige onderzoekn waren er ook klachten van andere gebruikers .

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven