AndroidHealthClinic

HBO vs Universiteit

:roflol:, leuk als je WO doet, maar als je een sociaal onbenul bent leer dan maar eens leiding geven.

Vind jij het echt klote dat die vakken zo op elkaar lijken? Als het allemaal theorie is en je leert voor de tentamens een beetje en haalt een redelijk cijfer is dat toch prima?

Hoe je nu jou studie omschrijft is eigenlijk precies wat ik heb alleen dan is wat ik heb in het engels.

Eerst vond ik het wel chill, dat je van veel dingen al wat wist omdat je het vorige blok al een soortgelijk vak had gehad. Maar nu in het 2e jaar begint t heel eentonig te worden.

waarom zegt iedereen toch dit?? wil je jezelf zo beter voelen bro?

Ik heb vwo gedaan en doe nu hbo, is niks om je voor te schamen omdat ik weet wat ik wil worden. M'n neef is 1 van de minst snuggere mensen die ik ken en deed het laagste niveau mavo, maar door zich uit de naad te leren ging hij van het mbo naar hbo naar universiteit en die heeft hij succesvol afgerond. Nu heeft hij een goede baan met een prima salaris. WO heeft meer met motivatie om hard te leren te maken dan met intelligentie. Als je een sociale nietsnut bent kun je echt geen bedrijf runnen, geloof mij maar.

Ik heb vwo gedaan en doe nu hbo, is niks om je voor te schamen omdat ik weet wat ik wil worden. M'n neef is 1 van de minst snuggere mensen die ik ken en deed het laagste niveau mavo, maar door zich uit de naad te leren ging hij van het mbo naar hbo naar universiteit en die heeft hij succesvol afgerond. Nu heeft hij een goede baan met een prima salaris. WO heeft meer met motivatie om hard te leren te maken dan met intelligentie. Als je een sociale nietsnut bent kun je echt geen bedrijf runnen, geloof mij maar.

Lol, nou ik ken een hoop niet-snuggere mensen waarvan ik zeker weet dat ze het mbo-4 niet eens aan zouden kunnen, ook al doen ze keihard hun best.

Weet niet wat de definitie van niet snugger dan voor jou is ;) en een WO studie wilt niet meteen zeggen dat je later een bedrijf moet runnen natuurlijk.

Lol, nou ik ken een hoop niet-snuggere mensen waarvan ik zeker weet dat ze het mbo-4 niet eens aan zouden kunnen, ook al doen ze keihard hun best.

Weet niet wat de definitie van niet snugger dan voor jou is ;) en een WO studie wilt niet meteen zeggen dat je later een bedrijf moet runnen natuurlijk.

Laat maar zeggen een mannelijke Britt, iets minder extreem misschien. Ik heb eerst een WO studie gedaan, maar mee gestopt omdat het me totaal niet boeide. Nu doe ik een studie op hbo-niveau en qua niveau verschilt het niet heel veel, qua hoeveelheid misschien een beetje. Ik vind het maar achterlijk dat veel mensen die een WO doen neerkijken op iemand die hbo doet. Het is maar net hoe goed jouw motivatie is om veel te lezen/leren. Ken zat domme mensen die hun vwo hebben gehaald door puur hard te leren terwijl ze het IQ hebben van een pinda.

Oh ook met intelligentie hoor, dan hoef je namelijk niet hard te leren :D

Tuurlijk zitten er ook hele intelligente mensen, grotendeels! Maar ik vind het sneu dat er wordt neergekeken op hbo, terwijl je met een goede motivatie en inzet en een gemiddeld IQ ook prima een WO kunt afronden.

hbo is voor luie homo's

Tuurlijk zitten er ook hele intelligente mensen, grotendeels! Maar ik vind het sneu dat er wordt neergekeken op hbo, terwijl je met een goede motivatie en inzet en een gemiddeld IQ ook prima een WO kunt afronden.

Zonder twijfel. Ik volg nul komma nul aan college's.

Afgelopen maand 'n verplichte projectmaand gehad, zo'n 35 uur per week verplicht zitten, 4 weken lang, voor 6 EC. In die maand heb ik meer gedaan dan dat ik normaal 'n geheel studiejaar doe voor alle overige studiepunten :o

Ben er ook van overtuigd dat iedereen met 'n beetje gezond verstand wo kan afronden.

als dat voor wo geldt, wat geldt er dan voor hbo en mbo???
Ik leg wel eens iets uit aan mbo'ers, en het maakt me ook nooit uit wat voor vakgebied het is, je komt er toch wel uit met even bladeren door hun boekjes. Het is echt een dramatisch laag niveau voor als je wo bent gewend. De boekjes stralen meestal ook kinderlijkheid uit moet ik zeggen :) Op het wo zul je geen boek zien met op de kaft een getekende raket met dierlijke poppetjes eromheen en met koeieletters 'REKENEN' erop gedrukt.

Laatst bewerkt:
Laat maar zeggen een mannelijke Britt, iets minder extreem misschien. Ik heb eerst een WO studie gedaan, maar mee gestopt omdat het me totaal niet boeide. Nu doe ik een studie op hbo-niveau en qua niveau verschilt het niet heel veel, qua hoeveelheid misschien een beetje. Ik vind het maar achterlijk dat veel mensen die een WO doen neerkijken op iemand die hbo doet. Het is maar net hoe goed jouw motivatie is om veel te lezen/leren. Ken zat domme mensen die hun vwo hebben gehaald door puur hard te leren terwijl ze het IQ hebben van een pinda.

Is indd puur motivatie en discipline, ligt er ook aan uit wat voor gezin je komt, als je uit een gezin komt met 2 hoogopgeleide ouders is de kans vele malen groter dat je zelf ook zo hoog komt ipv dat je uit een arbeidersgezin komt ook al heb je dan de intelligentie voor een HBO+ studie.

Ken ook een aantal mensen die HBO+ doen en niet de slimsten zijn, maar beschikken over een hoge dosis discipline en motivatie.

Britt is trouwens ook dom (denk wel 1 van de domste mensen die ik heb horen praten) maar bezit wel over veel discipline en motivatie (daarom heeft ze dat programma ook gewonnen). Maar toch zie ik haar niet op een universiteit rondlopen.

---------- Post added 14 February 2012 at 16:13 ----------

Zonder twijfel. Ik volg nul komma nul aan college's.

Afgelopen maand 'n verplichte projectmaand gehad, zo'n 35 uur per week verplicht zitten, 4 weken lang, voor 6 EC. In die maand heb ik meer gedaan dan dat ik normaal 'n geheel studiejaar doe voor alle overige studiepunten :o

Ben er ook van overtuigd dat iedereen met 'n beetje gezond verstand wo kan afronden.

Oh, vandaar dat je zo afwezig was :D

Jep, moest daarnaast ook nog gewoon werken, dus hield geen tijd over voor DBB :( :( :( Nu tevens weer eindeloos aan het fappen, gezien de college's weer zijn begonnen. :)

Ach je hebt niks gemist, behalve dat Whitney Houston dood is, Diablo III binnenkort uit komt en Kingdom of Amalur nu het hot item is :cool:

Oja en verder zijn sommige mensen iets gegained :D

Geen tijd om te gamen :(

Die projectmaand herinnerde mij er ook weer aan hoe k*t het OV is, en dan met name de NS. Ging geen dag voorbij zonder vertraging, vooral toen die 3 sneeuwvlokjes vielen en er 3 uur lang geen trein richting Utrecht reed.

Als je goed kan praten en je daar graag wat mee doet maakt het helemaal niet uit of je een opleiding hebt.

Maar als je iets in je opleidingsvakgebied wil doen is het wel handig om wo er te hebben staan. Het zegt dan toch iets over je manier van werken. Ik vind zelf dat er geen onderscheid in moet worden gemaakt; sommige hbo'ers heb je meer aan dan een wo'er simpelweg vanwege de meer praktijkgerichtheid. Neem bijvoorbeeld een technische wo-studie.. sommigen weten nog niet eens hoe ze een plank door midden moeten zagen. (Beetje gare vergelijking maar ik hoop dat mijn punt duidelijk is).

Kortom, kijk wat je graag doet en hoe je het graag doet. Daar pas je dan je opleiding op aan. Kom je er niet uit? Denk nog iets harder ;). Nee serieus het ligt gewoon aan de bedrijfstak of het handiger is hbo of wo te hebben. Denk je ooit nog een carrièreswitch te willen maken is wo handiger om op je CV te hebben.

Trouwens, om het mbo er ook maar even bij te pakken... Ik vond mbo moeilijker dan een technische hbo-studie. Simpelweg vanwege de hoeveelheid en het gebrek aan diepgang. Dat kan echt in je nadeel werken. Nu waren het ook twee totaal verschillende studies, maar ik kan er wel uit afleiden hoe het ongeveer in elkaar steekt. Mbo is prima, maar als het niveau of de manier van onderwijzen je niet ligt houdt het op. Dus of iets "moeilijk" danwel "makkelijk" is hangt totaal af van of je op de juiste plek zit.

Laatst bewerkt:
Logisch dat iemand met hbo zegt dat hbo ook goed is. Ik ken meer mensen met een flink salaris met wo dan met hbo, het verschil is er gewoon, sla er eens wat onderzoeken op na. Houdt er ook rekening mee dat er 'vroeger' minder mensen opgeleid waren en een hbo in vergelijk met de modus al redelijk veel was.

Voor leidinggevende (dus geen winkelmanager, dat is geen manager) functies vragen ze veelal wo. Het gaat vooral om de manier van denken. Ik ken ook iemand met een vmbo die een bedrijf heeft van 15 man, die zal ook zeggen dat vmbo genoeg is, over de hele linie genomen is er echter wel een flink verschil. Uitschieters heb je overal in.

Terug
Naar boven