Fierce
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 188
Als je geen carrière wenst: HBO
Voor al uw andere behoeften: WO
Klinkt krom maar zit wel een kern van waarheid in.
Kan je daar wat meer op ingaan? Maakt het echt zo veel uit voor je latere carriere of zeg je dit alleen omdat je zelf universiteit doet? Van veel 'ouderen' hoor ik dat het vooral en alleen bij je 1e baan uit maakt of je HBO/Universiteit hebt gedaan.
Ik zie mezelf trouwens niet bij één of andere grote bank werken als ik net klaar ben met m'n studie, waarbij ik dan bijvoorbeeld 80 uur werk per week om maar hoger op te komen. Weet niet of dit veel uitmaakt mbt mijn keuze.
---------- Post toegevoegd Tue 14 Feb 2012 om 17:18 ----------
Logisch dat iemand met hbo zegt dat hbo ook goed is. Ik ken meer mensen met een flink salaris met wo dan met hbo, het verschil is er gewoon, sla er eens wat onderzoeken op na. Houdt er ook rekening mee dat er 'vroeger' minder mensen opgeleid waren en een hbo in vergelijk met de modus al redelijk veel was.
Voor leidinggevende (dus geen winkelmanager, dat is geen manager) functies vragen ze veelal wo. Het gaat vooral om de manier van denken. Ik ken ook iemand met een vmbo die een bedrijf heeft van 15 man, die zal ook zeggen dat vmbo genoeg is, over de hele linie genomen is er echter wel een flink verschil. Uitschieters heb je overal in.
Dit merk ik ook wel ja. Uiteraard puur toeval, maar alle mensen uit mijn omgeving met echt veel geld (miljoenen) hebben bijna allemaal of geen opleiding of MBO. Verder nog wat mensen die ik ken die gewoon een relaxte baan hebben, mooi huis, leuke auto met HBO.

volgensmij moet je per persoon kijken en nietvper opleiding. De wo-opgeleide Musculo is (in loondienst?) wss suc6voller dan de hbo opgeleide Musculo.