STRNGR
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 161
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 82kg
Deze reactie slaat nergens op. HBO is, evenals MBO, geen universitair onderwijs. HBO kent daarnaast ook geen master. Met een HBO-diploma kun je alleen beginnen aan een master-studie aan de universiteit wanneer een commissie of studieadviseur dit goedkeurt. Voor het volgen van veel master-studies aan de universiteit kom je echter alleen in aanmerking als je universiteits-bachelor hebt behaald.
Vergelijk in de eerste instantie het verschil in niveau eens tussen MBO en HBO, en vervolgens tussen HBO en WO. Als jij van mening bent dat dat verschil even groot is, dan zijn we het niet met elkaar eens.
Daarnaast, HBO opleidingen zijn bachelor studies en maken dus deel uit van de bachelor-master structuur. Je krijgt een universitaire graad aan het eind van je studie en die krijg je niet na het MBO. Het MBO maakt dan ook niet uit van die BaMa structuur.
HBO kent inderdaad geen eigen master, de HBO master bestaat niet meer. Dat is tegenwoordig gewoon een wetenschappelijke master en hiervoor moet je als HBO'er een pre-master volgen. Daar zul je lang niet altijd de goedkeuring van een commissie voor nodig hebben, en wanneer je wel met een toelatingscommissie moet praten alvorens toegelaten te worden tot een pre-master is hun advies in de meeste gevallen niet bindend.

Wil je direct na je bachelor starten met zo een master dan heb je inderdaad een wetenschappelijke bachelor nodig. Of je moet, zoals bijvoorbeeld op de HvA, een schakelminor gevolgd hebben. Voor de rest geldt 90% van de tijd; pre-master volgen en starten.
---------- Post toegevoegd Wed 15 Feb 2012 om 00:04 ----------
Het zou mij overigens niks verbazen als je als MBO technisch opgeleide over een aantal jaar meer verdient als een HBO student Commerciele Economie/Management Economie en Recht of weet ik wat voor meer studies die opleiden tot werkloosheid.
mij ook niet

(over post hierboven ook).
. Maar ik zie dat het een filosofische vraag is. En blijf je in cirkeltjes beredeneren...