AndroidHealthClinic

Heel veel pijn in onderbenen bij hardlopen

Drink meer dan genoeg ook. Heb het meestal ook al binnen 1 minuut, en probeer dan toch nog 15-20 minuten af te maken. Als ik klaar ben heb ik vreselijke pijn in mijn scheen en kan ik mijn voeten amper optillen. :S

• Topic Starter Topic Starter

Ja, meer dan genoeg (rond de 4liter water)

@Mike, ja ik heb precies het zelfde.

ik liep dan met een maat van mij die hier helemaal geen last van heeft. Dan wordt je toch wel gepushed waardoor ik ook gewoon door bleef lopen, terwijl ik echt veel pijn had.

Gaat vanzelf weg.. Tenminste bij mij ging het na een paar weken hardlopen weg.

ik had dit vorige jaar, teveel HIIT trainingen per week had ik toen aan het einde van mijn cut ma ik ben erna 2 weken op vakantie geweest en erna had ik er geen last meer van.
dus rust nemen lijkt mij het beste.

denk ook niet dat t echt handig is om te gaan rennen met pijn.
ikzelf leer altijd van me trainer: luister naar je lichaam
pijn is (meestal) geen goed teken zeker niet als het heel heftig is
rust nemen is beste denk ik of rustiger aandoen
als t echt na n tijd nog steeds niet gaan lijkt me dokter wel goed idee

dus omdat die spier in je onderbeen opzet en tegen je scheen drukt krijg je last? gewoon geen onderbenen trainen dan zodat die spier niet te groot wordt? :hamer:
en zoals wazzup zegt, heb je al geprobeerd te fietsen? is een stuk leuker/sneller :)

Heb ook opkomende shin splints gehad 2 jaar terug ongeveer.
Toen volledig gestopt. Nu loop ik niet meer frequent hoewel ik dat wel weer wil oppakken.
Maar als ik ga dan probeer ik wel meer naar mn lichaam te luisteren ipv mijzelf te focussen op aantal kilometers.
Met een gedegen opbouw bereik je veel meer!

Shin plints oftewel beenvliesontsteking, je kunt er in principe gewoon doorheen lopen, na 12+ minuten gaat de pijn wel weg, maar komt daarna des te harder weer terug. Het enige wat helpt is rust en ijs om het sneller op te lossen. Bekende hardloperskwaal, niet heel ernstig.

hallo
ik ben nu 16 jaar
en ik draag steun zolen , vanwege mijn x benen
uhm, ik ben geen dikke jongen, dus het komt niet door mijn gewicht
nu is mijn vraag
' kan ik rond mijn 16e leeftijd nog benen crieën die naar buiten gaan staan?
door voetballen of hardlopen'?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven