Fitness Seller

hele zwakke onderrug.

doedieakka

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
hey DBB,

ik heb een hele zwakke onderrug en ik weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan. Ik probeer 1x per week te deadliften (form is redelijk), maar ik merk nauwelijks verandering.
Ik kan mijn onderrug niet lang 'archen', dan krijg ik er al snel last van. In het dagelijks leven heb ik hier niet veel last van, maar als ik een tijdje rechtop sta, begin ik het te voelen.

Iemand die hier raad mee heeft?

je core versterken dan zul je al snel verschil gaan voelen

Ik zelf kreeg ook last van me onderrug na deadliften ( correcte form )

Ik ga dus eerst een tijdje me onderrug versterken met back extensions en zie over een jaar ofzo wel weer of ik ga deadliften.

extensions of good mornings doen.

Je moet ook niet je rug helemaal gaan archen omdat men altijd zegt dat je rug hol moet zijn. Je rug moet gewoon plat zijn in een neutrale natuurlijke houding. Nooit de fout maken om deze extra hol te willen houden.

Ik heb ook altijd een zwakke onderrug gehad, dus dit verhaal komt me erg bekend voor. Ga heel goed op je techniek letten. Ik zou eigenlijk willen aanraden om je lifts te filmen en hier neer te zetten zodat wij je kunnen verbeteren eventueel. Doe verder veel ondersteunende oefeningen voor je core. Buikspieren sterker maken, hyperextensions voor je onderrug en glutes. Glutes zijn namelijk erg belangrijk bij de ondersteuning van je onderrug, dus let goed op dat deze actief meedoen in je oefeningen.

Het kan ook te maken hebben dat je niet flexibel/lenig genoeg ben. Voordat je begint met trainen stretch ik altijd mijn hip flexors en hamstrings.

Succes!

Transversus abdominus, het natuurlijk corset optrainen.
Zoek op google/youtube voor transversus abdominus, sahrmann exercises etc.

Deze rounded back extensions: http://www.youtube.com/watch?v=NZJp4Eo1sos (zijn de shit)

Ab oefeningen zoals planks, ab rollouts en blast strap fallouts.

Oefeningen als GHR en GM's om je hele posterior chain te versterken.

Als je niet weet wat het betekent even Googlen. Heb zelf ook zwakke onderrug/core en dit werkt voor mij.

Terug
Naar boven