XXL Nutrition

help bij voedingsadvies

gymnasia

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hey kerels,

Ik geef regelmatig advies aan mensen ivm voeding en training. Nu is er iemand bij mij gekomen waar ik weinig raad met weet.
Dit meisje, 23jaar, is 1m69 en weegt momenteel 53kg. Ikzelf vind ze nogal aan de magere kant maar ze wilt absoluut terug naar haar oude gewicht (48kg).

Dit zijn haar eet gewoontes :

's morgens : 3 grote tassen koffie met 1 klontje suiker per tas.

's middags : 3 sneedjes bruin brood (klein brood)
1 met kippewit
1 met paté
1 met magere smeerkaas
1 stuk fruit (pompelmoes of sinaasappel)

s’avonds : Wok enkel met groenten (meestal champignons, paprika en broccoli of witloof)
1 tas verse soep

Weekend :
Vrijdag :s’avonds Frieten met een gebakken eitje
1 à 2 glazen witte wijn
Zaterdag :s’middags spaghetti
s’avonds 2 pistolets
3 à 4 Carlsbergen
Zondag :s’middags 2 pistolets
s’avonds soep, groenten en vlees

Haar training bestaat uit 3maal in de week 90min cardio aan hartslag 135.

wat doet ze fout naar mijn mening en moet veranderen:
- Geen ontbijt
- de koolhydraten nr het ontbijt verschuiven en 's middags alleen mager vlees met groenten.
- het adviesschema ook in het weekend volgen
- alcohol laten

wat doet ze goed :
- de cardio aan de juiste hartslag voor fatburning
- 's avonds geen koolhydraten of vetten

Kunnen jullie hier nog iets op aanvullen?

Ik mis ook tussendoortjes, tussen ontbijt en lunch. En tussen lunch en avondeten. Na het avondeten, eet ze ook niks meer?

• Topic Starter Topic Starter
neen, meer dan dit eet ze niet.
Ik heb schrik als ik haar tussendoortjes ga laten eten dat ze dan gaat verzwaren. Dit meisje heeft blijkbaar héél weinig kcal nodig op een dag zeker als je ziet dat ze met dit schema en cardio nog 3kg is bijgekomen.

Aan de gewichten gaan hangen. En wel degelijk meer eten, alleen wel heel langzaam opbouwen. Ze eet echt veel te weinig. En als ze al mager is dan zal dat gewicht aanzetten ook wel meevallen. Je moet alleen niet op de korte termijn gaan kijken natuurlijk.

spell68 zei:
Aan de gewichten gaan hangen. En wel degelijk meer eten, alleen wel heel langzaam opbouwen. Ze eet echt veel te weinig. En als ze al mager is dan zal dat gewicht aanzetten ook wel meevallen. Je moet alleen niet op de korte termijn gaan kijken natuurlijk.

haha .. leuk is dat altijd : ) probeer zo'n mokkel maar eens wijs te maken dat ze niet op korte termijn moet kijken! Aan de andere kant dit "mokkel" gebruikt op zich wel EEN schema .. het is niet zo'n goede maar ze heeft in ieder geval discipline en structuur dus wie weet kan je haar wel stapje voor stapje de goede richting in duwen onder het motte "niet op korte termijn kijken".

Hoe strict is ze met cijfers .. wegschaal cijfers that is .. anders is gewichten trainen ook link : )

Ahja jij weet hoe het moet en je kan haar nu wel inschatten toch!? Succes!

dat ze zo strict en precies is en terug wil naar 48 kg bij 1,69 (imo veeeeeeel te licht) zou mij zorgen baren.

ze eet verdomde weinig (ik zou 10 uur 's ochtends zo wss niet halen)
en dan ook nog 90 min cardio doen.....
miss dat een beetje info energie flux haar wel interesseert. Op t-nation is daar wel het een en ander over te vinden. kort uitgelegd: hoe meer calorieen je tot je neemt en verbrandt, hoe beter je fysiek.

ik vind overigens gewichten onder de 50kg voor volwassenen sowieso niet gezond.

Spier weegt toch zwaarder als vet.... nouw extra gewicht krijg je als je sport....

Corect me if i am wrong.

Jonas

dat ligt er aan wat je onder sporten verstaat...

3 keer in de week 90 min cardio op 70 % van de hartslag.

Das toch ook spieropbouwend of heb ik het mis? Jonas

"'s morgens : 3 grote tassen koffie met 1 klontje suiker per tas."

Slechtste ontbijt ooit, en dat is dan de belangrijkste maaltijd...

nu 90min cardio is niet spieropbouwend, toch niet met zo'n laag aantal cals.

veel mensen zie ik dit fout zeggen , doen of formuleren . het is 70% van de overslagpols ! Dit is echt wel een groot verschil . als je echt op 70 % van je maximum HS gaat lopen of fietsen zit je al gauw aan je overslag pols . Dit hou je geen 30min vol .

• Topic Starter Topic Starter
haar ontbijt zal inderdaad één van de grootste wijzigingen worden.

Nu ivm haar gewicht. Ze heeft altijd 48kg gewogen, beeldschoon blondje en het staat haar perfect, ze ziet er zeker niet te mager uit.
Het is te begrijpen dat dit meisje haar niet goed in haar vel voelt als ze plots 5kg bijkomt zonder reden.

ze heeft disipline en zal er mits een goed schema wel geraken hoor.

Veel coïtusen, verbrandt ook veel calorieën.

en wat is je overslagpols??

Terug
Naar boven