MuscleMeat

Help, Extreem zweten snachts

GZHN

Competitive Bodybuilder
Waardering
83
Lengte
1m82
Massa
83kg
Ik zweet van mij zelf sowieso heel erg, eventjes fietsen naar school of supermarkt en me t shirt is alweer doorweekt. Snachts zweet ik thuis in me eigen bed ook erg, moet soms snachts 2x me t shirt wisselen! Ik slaap onder een hele dunne deken en me kamer is gewoon altijd op normale temperatuur.
Maar ik slaap ook paar keer per week bij me vriendin, als we dan in bed liggen gaat ze na een halfuur al naar haar eigen kant toe omdat ze vind dat ik teveel warmte uitstraal en te nat wordt van de zweet! Ook worden we in de ochtend wakker en is de deken en hoezen en zelfs de matras helemaal nat, en droogt het pas tegen het einde van de dag! Ik wil hier graag vanaf!!!!! Wat kan ik eraan doen! Btw de deken waar ik onder lig bij de vriendin is wel een stukje dikker!

T-shirt uit?

• Topic Starter Topic Starter
Slaap thuis alleen met t shirt omdat ander me bed dirext nat is, op deze manier kan ik gewoon t shirt uit doen snachts en nieuwe aan doen

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jun 2012 om 17:52 ----------

Bij me vriendin slaap ik zonder

Same problem hier... ik slaap naakt half boven de dekens en zweet me te pl**ris. Zou heeft het altijd koud zelfs met t-shirt aan. Kruipt dan lekker tegen je aan om het warmer te krijgen terwijl jij het al bloedheet hebt, bah.

Ik ken het, sinds ik serieus train zweet ik me met de kleinste inspanning al te pletter. Doe ook bewust geen lichte kleuren aan naar school of met uitgaan omdat het er echt niet uitziet.
Blijf dit volgen, ben benieuwd of er een makkelijke oplossing voor is

Ff naar de huisarts... Mogelijk heb je hyperhidrosis. Persoonlijk zweet ik ook bij de lichtste inspanning heel snel en dit is inderdaad erg vervelend, spot sweat reducing is wel spul voor, cremetjes e.d. maar in jouw geval een heel doorweekt shirt, zou ik ff naar de huisarts gaan.

Same problem hier... ik slaap naakt half boven de dekens en zweet me te pl**ris. Zou heeft het altijd koud zelfs met t-shirt aan. Kruipt dan lekker tegen je aan om het warmer te krijgen terwijl jij het al bloedheet hebt, bah.

ja bij mij gaat ze juist van me af omdat ze me te warm vind, ze zegt ik lig gewoon met een zon in bed!
ik zweet ook bij haar in bed meer dan bij mij thuis!

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jun 2012 om 18:22 ----------

Ff naar de huisarts... Mogelijk heb je hyperhidrosis. Persoonlijk zweet ik ook bij de lichtste inspanning heel snel en dit is inderdaad erg vervelend, spot sweat reducing is wel spul voor, cremetjes e.d. maar in jouw geval een heel doorweekt shirt, zou ik ff naar de huisarts gaan.

ja vannochtend ook weer, even naar schoolfietsen, kwam de les in, zweet druipte van me voorhoofd op me tafel! me tshirt was gewoon nat, kdoe me shirt beetje omhoog zie gewoon druppels zweet liggen op me buik.
ik zit er inderdaad aan te denken om naar de dokter te gaan!
ik heb er zelf nooit zoveel last van gehad dat ik het irritant vond. maar sinds ik een vriendin heb en gewoon veel zweet snachts wordt ik er een beetje gek van!

Neem jij ook supplementen? Bijvoorbeeld Energize van XXL, dat is een enorme zwetert.

Neem jij ook supplementen? Bijvoorbeeld Energize van XXL, dat is een enorme zwetert.

ik gebruik 3x per week pre workout HARD! van b&f!
voor de rest alleen isolaat whey.
en ja vitamines, zink, b6, biergist maar dit is pas sinds kort, heb het zweet gebeuren al heeel lang

Aan hoeveel kcals per dag zit je?

hmm verschilt dagelijks, zit laatse maandjes denk ik zo tussen de 2800 en 3500.
ben zo beetje in onderhoud door me examen periode nu, kan wel eens verschillen per dag wat ik binnenkrijg aan kcal, wel altijd heel clean.

Hoe harder je traint, hoe meer je traint, hoe meer je eet, hoe hoger je metabolisme, hoe zwaarder je bent, hoe meer je drinkt, hoe actiever je bent, hoe warmer de omgeving en kleding, hoe meer je zweet.

Als ik enkele dagen minder eet, merk ik meteen aan men warmteafgifte.

Alcohol, caffeine, nicotine en ander spul dat je metabolisme verhogen zullen ook bijdragen tot meer lichaamswarmte. Sommige medicatie mogelijk ook.

Ik zou alvast niet te veel drinken voor het slapen gaan, en de kamer goed verluchten.

Bij mij zorgde dit voor veel zweten:
-dnp
-Clen
-antidepressiva
-Tren
-T3
Die anti depressiva is eenmalig puur uit nieuwsgierigheid gepakt btw;)

zijn toch allemaal AAS (behalve de antidepri)?
ik ben dus natural, laat staan als ik juicde, hoe erg zou ik dan zweten pff

Ook al is het zweten al langer, ik zou sowieso Hard! eens laten staan, want daarin zitten allerlei stimulantia die je mogelijk nog meer laten zweten. Kun je vertellen welke vitamines en in welke doseringen je ze gebruikt? Misschien dat die ook veel te hoog gedoseerd zijn. En ik zou, als ik jou was, toch zeker eens komende week langs je huisarts gaan, en hem/haar je klachten eens goed uitleggen. Overmatig zweten kan een onderliggende oorzaak hebben. Als die opgespoord kan worden, kan er misschien ook iets aan gedaan worden.

Snel/overmatig zweten kan ook een gevolg van overtraining zijn!

Nog een oorzaak van zweten (eigen ervaring): insmeren met creme.

odorex extra dry voor je oksels
dan heb je alvast een klein deel opgelost

okey afgelopen week op de kamer een fan neergezet op laagste stand, zweten was al weinig tot niet!
alleen als we dan heel dicht op elkaar liggen dan begin ik te zweten maar dat is logisch!
denk dat haar kamer gewoon te warm is, ik lig ook niet meer vollop onder de dekens

Terug
Naar boven