MuscleMeat

help, ik zoek een goeie beginners-schema

• Topic Starter Topic Starter
als beginneling begin je natuurlijk niet meteen met grote gewichten dus staan ze je 'n beetje uit te lachen en mocht 't voorkomen dat je 'toevallig' naast je staan te trainen maken ze wel eens opmerkingen van, zo te zien train je al jaren met een grote :D erbij, en nog meer van dat soort dingen maar na 20min. is m'n gedult gewoon op en plaats ik ook opmerkingen en in dat soort getouwtrek heb ik gewoon geen zin

als beginneling begin je natuurlijk niet meteen met grote gewichten dus staan ze je 'n beetje uit te lachen en mocht 't voorkomen dat je 'toevallig' naast je staan te trainen maken ze wel eens opmerkingen van, zo te zien train je al jaren met een grote :D erbij, en nog meer van dat soort dingen maar na 20min. is m'n gedult gewoon op en plaats ik ook opmerkingen en in dat soort getouwtrek heb ik gewoon geen zin

als ik het goed begrijp heb je daar dus al eens getraint?

Laat je er gewoon door motiveren, en niet door weg jagen ;)
Het belangrijkste is dat je er voor jezelf traint, en niet voor een ander.

Laat ze lekker lullen.

En vind je het echt niks zoek je toch een andere gym.

yep, heb 'r inderdaad als eens getraint en het is inmiddels wel een tijd terug dat ik er geweest ben dus ik kan het altijd weer eens proberen en anders praat ik gewoon met de sportschool-houder ofzo en kan ook hun fitness-tijden bestuderen en proberen voor of na hun training aan de slag te gaan.
En motiveren doet 't zeker want van dat soort types giert het bloed door je aderen.....letterlijk:p

Of je gooit gewoon je mp3 speler op je oren (die koptelefoon dingen he, die speler zelf niet! :P ), gooit het volume lekker hoog en traint je *ss off. Niemand die je irriteerd. Works for me.

hey da's een goed idee, heb 't meteen even opgeschreven, maar met zo'n gast op je hoofd/oren luisterd zo beroerd :p

Zijn er verders nog mensen met tips of suggesties? heb gehoort dat als je net begint met trainen je spieren 't hardst groeien omdat ze van 't ene op 't andere moment een spreekwoordelijke schop onder hun kont krijgen.
Dat wil ik niet verknallen door zinloze oefeningen te doen dus wat ik graag wil weten is : met welke oefeningen krijgen je armen, benen enz. enz. de meeste prikkels om te groeien?

alvast bedankt.:D

Sowieso altijd je schema baseren op compounds. Bv: squat, deadlift, bankdrukken, overhead presses, rows, chins, enz....

de beste tip die er is voor een beginner kwa routine: RIPPETOE.
succes ermee!

En moet ik dan net zo lang doorgaan totdat ik niet meer kan of moet ik gewoon een bepaald aan sets doen bijv. 10 x 60kg. bankdrukken ofzo.
( ik noem maar wat, heb 'r de balle verstand niet van wat dat is ) :D

vr.gr.

Ah, de naam rippetoe komt me bekend voor, volgens mij heeft iemand mij dat gisteren verteld op dit forum, schijnt erg goed te zijn, maar moet ik dan zo zwaar mogelijk of gewoon rustig aan opbouwen?

dat zeg ik...gamma :D
(sorry, ben ff met 2 dingen tegelijk bezig)
probeer namelijk alle benamingen v/d fittness apparaten op te zoeken want iedereen praat zo makkelijk daar over, maar als mensen mij tips geven wil ik wel weten waar 't over gaat, en moet ook nog steeds leren hoe al die spieren heten in BB-taal. :o

Op de eerste plaats: goed dat je jezelf erin verdiept :thumb:

Echter, voor rippetoe heb je geen machines nodig. Klik mar eens op de link die ik net gepost heb. Het enige wat je echt nodig hebt is een stang met schijven.

Ik zal 'r even een kopje koffie erbij pakken, heb net al even een sneak-peak gedaan in jou link maar waarschijnlijk weet je ook al dat ik nog niet ingeschreven sta bij de gym dus daar kan ik nu mooi m'n voordeel mee pakken.
Ik laat je straks m'n mening nog even weten. (zit hier voorlopig nog wel)

alvast bedankt. :cool:

Ik heb nu een stukje gelezen maar toen ik 20 min. verder was zag ik dat het balkje amper naar beneden was gegaan, moet ik echt alles lezen van bover tot onder? of is 'r ergens een samenvatting? :p

Terug
Naar boven