XXL Nutrition

HELP: Mijn voedingsschema

wilpolman

Novice
Waardering
0
Hey,

Naast mijn eerder geplaatste topic "Gebruik voedingsschema" heb ik toch maar geprobeerd een voedingsschema op te stellen (zie bijgevoegd bestand). Maar zoals jullie kunnen zien, kom ik lang niet toe aan de gevraagde calorieen (1414 kcal tov gewenste 2217 kcal). De stats staan in tab 1 van excel sheet en voedingsschema in tab 2 van de sheet.

Help!

Ik heb het idee dat ik essentiele dingen mis. Bovendien heb ik geprobeerd E/K/V % te berekenen, maar hoe doe je dit? Ik heb het als volgt berekend: E% = E / (E+K+V); K% = K / (E+K+V); V% = V / (E+K+V). Klopt dit?

Ik zie jullie adviezen graag tegemoet.

THNX!

Bijlagen

als je een van de vooropgestelde excel files gebruikt is gemakkelijker maar goed
te weinig calorieën, simpel, als je brood eet eet je maar een sneetje, veel te weinig dus.
Opkrikken. Daarbij zou ik eigenlijk brood vervangen door rijst. Voor het slapengaan 500g kwark toevoegen.
Verder eet je maar 200g vlees per dag, ook veel te weinig. Ik eet 250g per maaltijd.
Voeg er nog wat eieren aan toe en s'morgens wat brinta

• Topic Starter Topic Starter
Aangepast schema

Hallo,

Aan de hand van de opmerkingen van gallius heb ik het schema aangepast. Hiervoor heb ik tevens de schijf van vijf van het voedingscentrum gebruikt. Willen jullie bijgevoegd schema beoordelen?

THNX!

Bijlagen

Maandag t/m vrijdag

Heb aan het schema ook nog dinsdag t/m vrijdag toegevoegd ... dus een volledig weekschema met variatie in het dagmenu en iedere avond ander avondeten!

Hoor het wel wat jullie ervan vinden ...

THNX!

Bijlagen

Cutschema

Hey,

Ik wilde morgen graag met mijn cutschema beginnen. Dus had gehoopt dat ik nog wat meer reacties zou krijgen, maar misschien vormt die excel file een drempel ... dus bij deze maar even kort uitgetypt!

Wat vinden jullie van onderstaand cutschema? Is het niet teveel koolhydraten? Wat te veranderen?

7:00 uur
3 x volkoren boterham
3 x halvarine
1 x pindakaas
2 x kipfilet

10:00 uur
200 gram magere yoghurt
1 x appel

12:00 uur
4 x volkoren boterham
4 x halvarine
1 x kipfilet
2 x pindakaas
1 x slankie
1 x banaan

15:00 uur
2 x evergreen

18:00 uur
250 gram aardappelen
400 gram bloemkool
125 gram kipfilet

21:00 uur
1 x appel
500 gram magere kwark

TOTAAL
260,70 koolhydraten (55%)
156,25 eiwitten (33%)
56,00 vetten (12%)

2229,40 kcal

THNX!

Heb er niet zoveel verstand van als sommige anderen hier, maar geloof dat je iets omhoog moet in je vetten. Evergreen zitten geloof ik best veel suikers is, waarom vervang je dat niet voor noten? Zitten ook gelijk de goeie vetten in. Cashewnoten zijn goed, heb ik gehoord. Wel de ongezouten.

Cashewnoten ...

Adrienne,

Dank voor je input. Ik hoor graag van anderen wat zij hiervan vinden. Zitten er inderdaad (te)veel suikers in Evergreen? Beter cashewnoten? Hoeveel dan?

Jou schema lijkt redelijk veel op dat van mij zeg, heb het niet gepost op het forum overigens.

Appel voor het slapen zou ik weghalen weet niet precies waarom hehe. Net zoals ik aardappelen heb weggewerkt bij mezelf i.v.m. koolhydraten.

Voeg wat vis toe i.p.v. evergreen bijvoorbeeld. Ik eet om 15.00 altijd vis of kipfilet.

Vis zit vol met eiwitten en verder zit er weinig troep in.
Blik tonijn op water, koolvis maken in water.

Verder lijkt het me wel aardig maar ik ben geen echte kenner zoals anderen hier.

Terug
Naar boven