AndroidHealthClinic

Help, wat kan beter?

Wietskee

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
30%
Vanaf Januari ben ik aardig actief geworden met sporten, tijd om vet te verliezen en spieren strak te maken.
mijn doel is niet op grote spierbundels te trainen, maar dat ik lekker in mijn vel zit, en vooral aan vetpercentage verlies..

Vanaf maart ben ik fanatiek geworden met mijn eetschema (ook wel eens mindere dagen)
en training- schema.
Maar nu heb ik juist het idee dat het achteruit gaat.
Eerder stond ik op 'Tanita' om mijn vet percentage te meten, echter heeft mij dit zo'n grote domper gegeven, dat ik besloten heb om daar niet meer op te staan.
Nu maak ik foto's van hoe nu en hoe over een bepaalde tijd.

Min vet percentage ligt veel te hoog (30%) vandaar dat hier de prioriteit ligt voor mij.
Onderstaand mijn voedingsschema en traingingsschema. Dit is opgesteld door iemand die bij de sportschool werkt, en hier een opleiding voor gehad heeft. echter, resultaat blijft uit..

Graag zou ik jullie om advies willen vragen wat ik misschien beter anders kan gaan doen.

Daarnaast probeer ik minimaal 2 liter wat te drinken
Zie bijgevoegde plaatjes.

sportschema.JPG

eetschema.JPG

Laatst bewerkt:
Ik zou (zeker als vrouw) iets meer (gezonde) vetten eten. Denk aan eieren, vis, olijfolie, noten
deze heeft je lichaam nodig ivm je hormonen.

Ja ik zou sws geen apparaten gaan doen maar al die oefeningen met losse gewichten.
Hier op DBB zijn we geen fan daarvan. Als ze allemaal los zouden zijn dan zijn is je schema nog niet eens heel verkeerd.

Ook eet je veel minder dan je daarvoor berekent hebt hea? :P
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar misschien is je stofwisseling erg verlaagd.

Je eet namelijk al veels te kort en doet hiernaast ook nog cardio wat nog meer verbrand.
Ga eens een weekje op onderhoud zitten? en kijk of je daarna weer begint af te vallen

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou (zeker als vrouw) iets meer (gezonde) vetten eten. Denk aan eieren, vis, olijfolie, noten
deze heeft je lichaam nodig ivm je hormonen.

Ja ik zou sws geen apparaten gaan doen maar al die oefeningen met losse gewichten.
Hier op DBB zijn we geen fan daarvan. Als ze allemaal los zouden zijn dan zijn is je schema nog niet eens heel verkeerd.

Ook eet je veel minder dan je daarvoor berekent hebt hea? :P
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar misschien is je stofwisseling erg verlaagd.

Je eet namelijk al veels te kort en doet hiernaast ook nog cardio wat nog meer verbrand.
Ga eens een weekje op onderhoud zitten? en kijk of je daarna weer begint af te vallen

Zoals in mijn vorige topic, ik mag dus geen noten. Maar goede reactie gehad om aan de zaden enzo te gaan.
vis is bij mij geen optie.. heb het geprobeerd maar krijg het jammer genoeg niet weg... dus houdt het bij kipfilet, biefstuk, rosbief etc..
verder eet ik veel groeten, en eerder ook redelijk fruit, maar daar zit toch nog redelijk wat suikers in. dus ben daar iets mee geminderd. wat hier boven staat is een idee, het verschild maar is wel een goed voorbeeld van wat ik meestal eet.
Je zegt olijfolie, moet dat ergens door of iets...
bak mijn vlees wel in olijfolie.

Over apparaten hoor ik meer indd! valt bij mij opzich mee.

Die berekening is van internet, en ja weet dat ik te kort eet, maar moet er nu soms al tegen eten om alles op te krijgen...
heb je suggesties om mijn onderhoud te verhogen?

het kan meevallen maar je traint er weinig echte kracht mee op en het heeft vaak een onnatuurlijke vorm omdat niet op jouw maat is gemaakt.
met losse gewichten je ook je stabilisatie spieren (ik kan het niet heel goed uitleggen moet ik zeggen)

Ik zie nu pas dat je ook van het andere topic ben... stop alles gewoon in ene xD
Olijfolie kan ook door en salade.. doen die maffe italianen ook.

ja je verhoogt je vetten naar 70gr en je zit al hoger omdat vetten veel kcal bevatten (9)
twee problemen opgelost.

het kan meevallen maar je traint er weinig echte kracht mee op en het heeft vaak een onnatuurlijke vorm omdat niet op jouw maat is gemaakt.
met losse gewichten je ook je stabilisatie spieren (ik kan het niet heel goed uitleggen moet ik zeggen)

Ik zie nu pas dat je ook van het andere topic ben... stop alles gewoon in ene xD
Olijfolie kan ook door en salade.. doen die maffe italianen ook.

ja je verhoogt je vetten naar 70gr en je zit al hoger omdat vetten veel kcal bevatten (9)
twee problemen opgelost.

Jaa klopt, probeer ook zoveel mogelijk los te doen!
Squat lukte me eerst niet zonder geleiding, trok ik steeds de hakken van de grond, maar sta nu op een dun
plankje en wat nou: NIETS aan de hand haha.

Jaa klopt was ook veel handiger, maar kwam hier later meer, nadat ik het bij iemand anders gezien had vandaar:)
Ow kunnen we dat nog wel eens proberen, beter als slaolie!

Nou dan de vetten maar omhoog!
Tijd om een advocado te leren eten?! :P

ook dat is een goede vrucht inderdaad. maak guacamole van alleen natuurlijke producten (geen poederzakjes)
en dip er iets in.. like..ehh.. wortels? :D

ook dat is een goede vrucht inderdaad. maak guacamole van alleen natuurlijke producten (geen poederzakjes)
en dip er iets in.. like..ehh.. wortels? :D

Wortels is altijd goed! ;) Heerlijk.
dat maar eens proberen! dan.

en het zou inderdaad wel eens erg goed kunnen dat mijn lichaam over is gegaan in spaarstand.
ben met dit schema vanaf eind februari ongeveer bezig.
pak nu iets minder cardio in de sportschool, maar 30-40 min hardlopen. Met dit weer te zonde om binnen te zitten.
Toch vindt ik het dan weer apart, dit krijg je via de sportschool, iemand die hiervoor geleerd heeft. en toch krijg je dan te weinig binnen haha.

Dit maar eens als aanvulling gaan gebruiken!
En dan zien of het werkt! hopelijk geeft dat weer even een goede boost!

ja er is altijd flinke discussie gaande of "spaarstand" wel bestaat maar als je langere tijd flink onder onderhoud eet kan het gebeuren dat je stofwisseling trager is komen te staan, ben je ook al flink afgevallen?

zo'n diplomaatje zegt niks.. trouwens, mijn sportschooleigenaar heeft niet eens een diploma.
En mensen hebben nou liever een crashdieet, want dan zie je snel resultaat.
Ik heb voordat ik trainde ook wel eens ge-sonja-bakkert.. werkte als tiet.. was zo 7kg kwijt.
Ik was wel elke dag flauw en beroerd en zag wel eens zwarte vlekken.
en raad eens, daarna kwam alles weer trug.. op deze manier blijven mensen naar de sportschool gaan.

Wij gaan voor een leefstijl met bijpassend dieet.. en dan is 500kcal onder onderhoud veel makkelijker en langer vol te houden.

ps: reken je wel alles eerlijk uit? het gebeurd ook vaak dat je hier en daar wat snoept en niet meetelt.
Zo had ik eens een nichtje die heel veel bakte en altijd de schuimspaan aflikte :P dat is elke keer best veel suiker enzo.

btw: ze rekenen het eerst wel goed uit.. dat je 2300 kcal moet eten en vervolgens maken ze een schema van 1777?

ja er is altijd flinke discussie gaande of "spaarstand" wel bestaat maar als je langere tijd flink onder onderhoud eet kan het gebeuren dat je stofwisseling trager is komen te staan, ben je ook al flink afgevallen?

zo'n diplomaatje zegt niks.. trouwens, mijn sportschooleigenaar heeft niet eens een diploma.
En mensen hebben nou liever een crashdieet, want dan zie je snel resultaat.
Ik heb voordat ik trainde ook wel eens ge-sonja-bakkert.. werkte als tiet.. was zo 7kg kwijt.
Ik was wel elke dag flauw en beroerd en zag wel eens zwarte vlekken.
en raad eens, daarna kwam alles weer trug.. op deze manier blijven mensen naar de sportschool gaan.

Wij gaan voor een leefstijl met bijpassend dieet.. en dan is 500kcal onder onderhoud veel makkelijker en langer vol te houden.

ps: reken je wel alles eerlijk uit? het gebeurd ook vaak dat je hier en daar wat snoept en niet meetelt.
Zo had ik eens een nichtje die heel veel bakte en altijd de schuimspaan aflikte :P dat is elke keer best veel suiker enzo.

btw: ze rekenen het eerst wel goed uit.. dat je 2300 kcal moet eten en vervolgens maken ze een schema van 1777?

Nee eigenlijk ben ik nog niet echt flink afgevallen, ik wou namelijk geen crash dieet. dat gaat nooit goed. wou het 'verantwoord' doen en dan liever 2 jaar bezig als 2 maanden...

Dat heb ik inderdaad ook wel eens gedaan, en kwam snel gelijk weer terug.
het snoepen van mij is vooral fruit..
en als de hele dag 'goed' gegaan is, dan mag ik van mezelf 's avonds een glaasje crystal clear whaha.
hele dag op water, soms met citroensap, verveeld snel.
En als ik toch slecht snoep gaat dat vaak om een evergreen koekje, die heb ik vaak in de tas zitten, voor als ik indd een flauw gevoel heb enzo..

lang leven het internet!
nu zie ik dat er lijnzaadolie capsules bestaan, tijdens de maaltijd 2 innemen 1x per dag..
is dat een optie om aan meer verzadigde vetten te komen, of gewoon in mijn eten verwerken?

---------- Toegevoegd om 12:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:00 ----------

Die 2300 heb ik zelf via internet gedaan... dat hebben ze bij de sportschool niet eens gedaan, maar dat kwam ik hier tegen.. vandaar.

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:01 ----------

misschien neem ik nog wel iets meer ontbijtgranen, maar daar zal nooit veel verschil inzitten. ik weeg het niet exact af, doe het op het oog:)

zo zal mijn avond eten ook wel iets verschillen. de ene dag eet ik aardappels, de andere rijst..
elke dag is niet hetzelfde maar komt wel over een.

Pindakaas hoor je ook verschillende verhalen over...

je mocht geen noten dus dan toch ook geen pindakaas? :P

tja hoe zwaar zijn die capsules? 500mg ofzo dan heb je met 2 pillen pas 1gr vet = 9kcal... nie veel en je betaald wel de hoofdprijs.. olijfolie goedkoper.

je mag wel gewoon thee en koffie drinken hea ;)

tja hoe zwaar zijn die capsules? 500mg ofzo dan heb je met 2 pillen pas 1gr vet = 9kcal... nie veel en je betaald wel de hoofdprijs.. olijfolie goedkoper.

je mag wel gewoon thee en koffie drinken hea ;)

Slimme opmerking! maar kwam een vriendin mee, vandaar de vraag.
1000 mg.
http://www.bodyenfitshop.nl/superfo...rition/lijnzaadolie-vitamine-e/?sqr=lijnzaad&

Ow maar dat doen we zeker! zonder koffie geen goede morgen!
dan overleven we een dag kantoor echt niet.

maar eens proberen om wat van dat lijnzaad door mijn shakes te doen, en indd wat olijfolie binnen zien te krijgen.. via sla..

---------- Toegevoegd om 13:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

Thanks voor de adviezen!

Probeer er een avocado bij te doen. Lekkere groente en meteen wat vetten!

Een pinda is geen noot maar een peulvrucht. ;)
Ik ben allergisch voor pinda's. Maar eet me suf aan noten. Lekker! :)

:eek:

ik dacht altijd dat mensen met een noten allergie geen pinda's mochten?
Maar dat zijn twee verschillende allergieën dus?

Haha nu je het zegt!
Houdt niet van pindakaas dus nooit uitgetest :) mag geen noten, dus ook nooit pindakaas gehad.. (zeg nooit nooit)

Hoe en waar eet jij de avocado bij? Gisteren gelijk op gehaald, maar nog geen tijd gehad om te eten

---------- Toegevoegd om 07:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:15 ----------

Ik heb ook geen noten allergie hoor, Mijn buik/darmen vinden het niet leuk..
een keer noten is niet erg, maar dat merk ik gelijk. dus sla het liever over:)

Je hebt je onderhoud op 6/7x per week berekend terwijl ik maar 3x krachttraining zie staan? Weeg je álles af? en die olijfolie heb je niet meegenomen in je schema tenzij dat inbegrepen zit bij je kipfilet?
Hoeveel verbrand je per cardiosessie?
Je onderhoud kan gewoon een stuk lager zijn dan je denkt, net als dat bij sommigen het verbruik onderhoud hoger is.

Je hebt je onderhoud op 6/7x per week berekend terwijl ik maar 3x krachttraining zie staan? Weeg je álles af? en die olijfolie heb je niet meegenomen in je schema tenzij dat inbegrepen zit bij je kipfilet?
Hoeveel verbrand je per cardiosessie?
Je onderhoud kan gewoon een stuk lager zijn dan je denkt, net als dat bij sommigen het verbruik onderhoud hoger is.

2-3 keer kracht in de week en verder cardio. het gaat mij in eerste instantie om vet verbranden.
Ik weeg niet alles af, het is een indicatie. en nee de olijfolie hb ik niet meegenomen. maar gebruik nergens olijfolie behalve bij het bakken van mijn kip..

een uur cardio is op een hartslag van 145-150 richting de 800. Maar dat is een indicatie. dat wordt
volgens de cardio apparaten gemeten. ( weet niet hoe nauwkeurig dit is)

2-3 keer kracht in de week en verder cardio. het gaat mij in eerste instantie om vet verbranden.
Ik weeg niet alles af, het is een indicatie. en nee de olijfolie hb ik niet meegenomen. maar gebruik nergens olijfolie behalve bij het bakken van mijn kip..

een uur cardio is op een hartslag van 145-150 richting de 800. Maar dat is een indicatie. dat wordt
volgens de cardio apparaten gemeten. ( weet niet hoe nauwkeurig dit is)

Ja dus dan moet je niet uit gaan van 6-7x per week 'trainen' , ik vermoed dat jij gewoon op onderhoud eet. 800 kcal is echt overdreven en zeker op een hartslag van 145 aangezien je ook nog niet erg oud bent. Zou uitgaan van maximaal 400/500 tenzij je op een loopband staat met een een enorme helling maar dat lijkt me niet als je maar op 145 zit.
Als het een indicatie is, hoe weet je dan dat je 15g ananas eet en 100g brinta? 15 gram noten kan ook zo maar eens 40 zijn als je het niet weegt.
Zou dus álles gaan wegen wat je eet en een hartslagmeter aanschaffen.
Kip met 33,4 gram eiwit per 100gram lijkt me ook wat veel, wat voor kip heb je? Een gewone kippenborst(filet) bevat maar 100-110 kcal per 100 gram en zo'n 23 gram eiwit.
2 boterhammen met maar 105 kcal zie ik ook nog staan, 1 normale boterham bevat al 80 kcal dus dan heb je extreem dunne sneetjes of het klopt niet.
Olijfolie meetellen is je schema. Een eetlepel olie is al 100kcal en 1 eetlepel is niet echt veel dus daar zal je ook al zo'n 100/150 kcal op pakken.

Laatst bewerkt:

Dat klopt. is totaal verschillend. :)

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

Haha nu je het zegt!
Houdt niet van pindakaas dus nooit uitgetest :) mag geen noten, dus ook nooit pindakaas gehad.. (zeg nooit nooit)

Hoe en waar eet jij de avocado bij? Gisteren gelijk op gehaald, maar nog geen tijd gehad om te eten
Gewoon proberen dus. Je kan ook wat sambal door de pindakaas doen als je van pittig houdt. Wat plakjes kip erop. (broodje kip sateh) of een schijf ananas (schijnt goed te zijn voor de vetstofwisseling)

Avocado kan je in stukjes door een salade doen. Of als versiering erbij op brood. Net als tomaat.
Je kan er ook quacemole van maken. (sausje.. google maar) en dan bij vlees of groente.
Smaakt ook lekker bij rijst.

Vanaf Januari ben ik aardig actief geworden met sporten, tijd om vet te verliezen en spieren strak te maken.
mijn doel is niet op grote spierbundels te trainen, maar dat ik lekker in mijn vel zit, en vooral aan vetpercentage verlies..

Vanaf maart ben ik fanatiek geworden met mijn eetschema (ook wel eens mindere dagen)
en training- schema.
Maar nu heb ik juist het idee dat het achteruit gaat.
Eerder stond ik op 'Tanita' om mijn vet percentage te meten, echter heeft mij dit zo'n grote domper gegeven, dat ik besloten heb om daar niet meer op te staan.
Nu maak ik foto's van hoe nu en hoe over een bepaalde tijd.

Min vet percentage ligt veel te hoog (30%) vandaar dat hier de prioriteit ligt voor mij.
Onderstaand mijn voedingsschema en traingingsschema. Dit is opgesteld door iemand die bij de sportschool werkt, en hier een opleiding voor gehad heeft. echter, resultaat blijft uit..

Graag zou ik jullie om advies willen vragen wat ik misschien beter anders kan gaan doen.

Daarnaast probeer ik minimaal 2 liter wat te drinken
Zie bijgevoegde plaatjes.
damn 80kg is precies mijn doel. weeg nu 70kg

damn 80kg is precies mijn doel. weeg nu 70kg

80 kg wil ik best houden, als dat meer spier als vet is:) haha

---------- Toegevoegd om 08:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:59 ----------

Dat klopt. is totaal verschillend. :)

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

Gewoon proberen dus. Je kan ook wat sambal door de pindakaas doen als je van pittig houdt. Wat plakjes kip erop. (broodje kip sateh) of een schijf ananas (schijnt goed te zijn voor de vetstofwisseling)

Avocado kan je in stukjes door een salade doen. Of als versiering erbij op brood. Net als tomaat.
Je kan er ook quacemole van maken. (sausje.. google maar) en dan bij vlees of groente.
Smaakt ook lekker bij rijst.

Gisteren geprobeerd! was prima te doen! thanks

---------- Toegevoegd om 08:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:00 ----------

Ja dus dan moet je niet uit gaan van 6-7x per week 'trainen' , ik vermoed dat jij gewoon op onderhoud eet. 800 kcal is echt overdreven en zeker op een hartslag van 145 aangezien je ook nog niet erg oud bent. Zou uitgaan van maximaal 400/500 tenzij je op een loopband staat met een een enorme helling maar dat lijkt me niet als je maar op 145 zit.
Als het een indicatie is, hoe weet je dan dat je 15g ananas eet en 100g brinta? 15 gram noten kan ook zo maar eens 40 zijn als je het niet weegt.
Zou dus álles gaan wegen wat je eet en een hartslagmeter aanschaffen.
Kip met 33,4 gram eiwit per 100gram lijkt me ook wat veel, wat voor kip heb je? Een gewone kippenborst(filet) bevat maar 100-110 kcal per 100 gram en zo'n 23 gram eiwit.
2 boterhammen met maar 105 kcal zie ik ook nog staan, 1 normale boterham bevat al 80 kcal dus dan heb je extreem dunne sneetjes of het klopt niet.
Olijfolie meetellen is je schema. Een eetlepel olie is al 100kcal en 1 eetlepel is niet echt veel dus daar zal je ook al zo'n 100/150 kcal op pakken.

Had indd ook berekend met 3-5 keer trainen in de week, dan zit ik er 200 kcal onder.
400/500 is meer dan genoeg?
Noten eet ik niet, en ik weeg het niet elke keer af. maar heb het toen 1 keer exact gemeten, en neem nu (ongeveer) de zelfde hoeveelheid.
Deze waardes heb ik op internet gevonden.
Klopt, die heb ik indd niet mee genomen, dat is alweer wat erbij.
Maar om af te vallen, moet ik dan onder mijn onderhoud gaan zitten? of omdat ik regelmatig cardio doe, is dat niet nodig?

Terug
Naar boven