Fitness Seller

Help zoektocht bedrieger

Zijn er hier dan geen mensen met de kennis van computers die via het email adres een ip van deze oplichter kunnen achterhalen? Dan zou het toch gemakkelijk moeten zijn om te achterhalen wie het is?
Hadden we maar een informaticus in ons midden.

Kunt wellicht aan z'n IP-adres komen als je hem een email stuurt met een externe afbeelding en dan hopen dat ie hem opent zonder achter een proxy te zitten en 'Afbeeldingen downloaden' aan heeft in z'n e-mail client.

De externe afbeelding verwijst dan simpelweg naar een PHP-script die het IP-adres ophaalt en naar jou toezendt (en uiteindelijk wel een afbeelding serveert).

Stel je server bijv. zo in dat jouwdomein.nl/afbeelding.jpg verwijst naar een PHP-script (makkelijkste is in de .htaccess als je Apache draait, of in de Apache-config) waar je met
Code:
$_SERVER['REMOTE_ADDR']
z'n IP-adres weet te bemachtigen, en dan met iets als
Code:
header('Content-Type: image/jpeg');
imagejpeg($image);
alsnog een afbeelding weergeven voor z'n e-mail client.

Laatst bewerkt:
Hadden we maar een informaticus in ons midden.

Kunt wellicht aan z'n IP-adres komen als je hem een email stuurt met een externe afbeelding en dan hopen dat ie hem opent zonder achter een proxy te zitten en 'Afbeeldingen downloaden' aan heeft in z'n e-mail client.

De externe afbeelding verwijst dan simpelweg naar een PHP-script die het IP-adres ophaalt en naar jou toezendt (en uiteindelijk wel een afbeelding serveert).

Stel je server bijv. zo in dat jouwdomein.nl/afbeelding.jpg verwijst naar een PHP-script (makkelijkste is in de .htaccess als je Apache draait, of in de Apache-config) waar je met
Code:
$_SERVER['REMOTE_ADDR']
z'n IP-adres weet te bemachtigen, en dan met iets als
Code:
header('Content-Type: image/jpeg');
imagejpeg($image);
alsnog een afbeelding weergeven voor z'n e-mail client.
46bb235cfb5ee489a989e92e014986bd.gif

Deze oma tracked jullie nu allemaal de moeder:

Edit: afbeelding verwijderd.

Laatst bewerkt:
Even aan @Peanuthead95 vragen, zijn vriendin komt ook uit Heerlen

Oke, oma trackte nog niemand omdat er verdomme nog een Varnish cache tussenzat. Maar nu trackt ze wel jullie allemaal de moeder!

2wdrbwp.png

wow echt privacy schending dit. Jij verdient echt wel een kaart nu!!!!

wow echt privacy schending dit. Jij verdient echt wel een kaart nu!!!!
Op je muil! ANDERS HACK IK JE MENEER 145.**.***.***!!!!

Edit: ik haal het plaatje weer weg trouwens, want proof of concept lijkt me duidelijk genoeg zo. Straks krijg ik nog een ban van @Big-T omdat ik iedereen en z'n moeder hun IP-adres heb verzameld.

Enige manier om aan zijn gegevens te komen:
- sla zijn rekeningnummer + naam in je adresboek op internet bankieren
- bel jouw bank en zeg dat jij verkeerde naam uit jouw adresboekje geklikt hebt en dus naar verkeerde persoon geld overgemaakt hebt.
- soms vragen ze naar wie jij het WEL wilde overmaken, dan geef je gewoon een naam uit jouw adresboekje die er net onder staat of net boven.
- jouw bank neemt contact op met diegene zijn bank en als diegene binnen paar weken jouw geld niet overmaakt, dan krijg jij al zijn gegevens toegestuurd.
Ik heb dit zo ervaren i.i.g. met de ING

Normaal is het zo dat als je de melding doet bij je bank dat je het geld naar een verkeerd rekening nummer hebt overgeschreven dat je bank dan de ontvanger gaat contacteren om het geld terug te storten. Reageert die persoon niet op het contact van je bank dan zullen ze automatisch het geld afhalen bij die persoon en het terug storten op jouw rekening. Dit is hoe het bij mij een aantal jaar geleden is gebeurd en dit ging om een bedrag van amper 10 euro. Ik ben toen met een bankafschrift als bewijs naar mijn bank gegaan. Dit was trouwens in België.

Zijn er hier dan geen mensen met de kennis van computers die via het email adres een ip van deze oplichter kunnen achterhalen? Dan zou het toch gemakkelijk moeten zijn om te achterhalen wie het is?

Neen dat werkt zo niet. Nu ja, toch niet meer. Als je je overschrijving heb gedaan, heb je nog tot de update bij de server van de bank om die te annuleren en anders ben je het kwijt.

Als er een DBB Knokploeg langs moet gaan dan houd ik me aanbevolen :)

@diaephi Jij bent toch pliesieagent in Limburgië, help TS eens met het zoeken van de bandiet!

:trollface:

Forums die externe afbeeldingen niet zelf oppikken en die een lijst met online gebruikers laten zien boven een topic maken het super makkelijk om IP-adressen te krijgen en deze te koppelen aan gebruikersnamen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hem een mail gestuurd naar het andere mailadres en uiteraard antwoordt hij op geen van beiden.. De zoektocht gaat verder.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een mail teruggekregen van het oorspronkelijke adres (mieke455@outlook.be) waarop hij dreigt mij op te zoeken indien ik hem niet met rust laat. Hij zegt dat hij inmiddels via mijn ip-adres weet waar ik woon enz.
Daarnaast heb ik naar de bank gebeld en zij mogen geen persoonlijke gegevens doorspelen. Ik kan wel een procedure starten om het geld terug te vragen maar de kans dat hij dit uiteindelijk toch niet zal doen, is volgens de bank reëel en deze procedure starten zou ook geld kosten (ongeveer 15 euro).
Iemand een idee wat ik nog kan doen/Iemand die me nog kan helpen?

Ik heb een mail teruggekregen van het oorspronkelijke adres (mieke455@outlook.be) waarop hij dreigt mij op te zoeken indien ik hem niet met rust laat. Hij zegt dat hij inmiddels via mijn ip-adres weet waar ik woon enz.
Daarnaast heb ik naar de bank gebeld en zij mogen geen persoonlijke gegevens doorspelen. Ik kan wel een procedure starten om het geld terug te vragen maar de kans dat hij dit uiteindelijk toch niet zal doen, is volgens de bank reëel en deze procedure starten zou ook geld kosten (ongeveer 15 euro).
Goed nieuws, ik zou hem je laten opzoeken. Vraag even wanneer die komt, kan je voorbereidingen treffen.

Mooi, nodig hem uit, als je in de buurt van me woont kom ik graag langs als het niet 's ochtends is.

Maar met alleen een IP adres (eventueel gekoppeld aan een naam) kom je ook niet verder toch ?

Ik heb je boven enige manier omschreven waarmee jij je geld terug kon krijgen, zo niet dan al zijn gegevens, blijkbaar heb je niet geluisterd.

• Like
Waarderingen: Inb4
Gewoon laten komen, net als men hierboven al zei.

Terug
Naar boven