AndroidHealthClinic

Help zoektocht bedrieger

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb je boven enige manier omschreven waarmee jij je geld terug kon krijgen, zo niet dan al zijn gegevens, blijkbaar heb je niet geluisterd.
Ik heb inderdaad gezegd dat ik naar de verkeerde persoon uit mijn lijst heb overgeschreven. Daarop antwoordden ze dat ik 10 bankdagen moet wachten en na deze 10 dagen de procedure kan opstarten. Indien ik dit niet doe, ben ik sowieso mijn geld kwijt.

"Als je niet stopt met me zoeken, kom ik je eens opzoeken!"

Idioot :roflol:

• Like
Waarderingen: Inb4
Haha laat maar komen inderdaad! Ik vind helemaal mooi :)

Enige manier om aan zijn gegevens te komen:
- sla zijn rekeningnummer + naam in je adresboek op internet bankieren
- bel jouw bank en zeg dat jij verkeerde naam uit jouw adresboekje geklikt hebt en dus naar verkeerde persoon geld overgemaakt hebt.
- soms vragen ze naar wie jij het WEL wilde overmaken, dan geef je gewoon een naam uit jouw adresboekje die er net onder staat of net boven.
- jouw bank neemt contact op met diegene zijn bank en als diegene binnen paar weken jouw geld niet overmaakt, dan krijg jij al zijn gegevens toegestuurd.
Ik heb dit zo ervaren i.i.g. met de ING

Dit is de enige manier, toevallig hoeft een maat van me het een paar weken terug nog zo voor elkaar gekregen. Hij heeft toen enkel een google maps afbeelding gestuurd naar de ''verkoper'' met zijn adres met de tekst ik zie je binnekort wel... Binnen één dag was het geld terug.

Dit is de enige manier, toevallig hoeft een maat van me het een paar weken terug nog zo voor elkaar gekregen. Hij heeft toen enkel een google maps afbeelding gestuurd naar de ''verkoper'' met zijn adres met de tekst ik zie je binnekort wel... Binnen één dag was het geld terug.
Maar moet je dan trouwens ook niet zijn/haar echte naam hebben? Momenteel heb ik enkel een vermoeden van zijn echte naam?

Oplichters gebruiken ook vaak een katvanger. Dus rekening nummer hoeft niet van hem te zijn. Vuile oplichters ook altijd.

Oplichters gebruiken ook vaak een katvanger. Dus rekening nummer hoeft niet van hem te zijn. Vuile oplichters ook altijd.

Ja okay, maar de bank kan wel zien of de naam die aan het rek-nr gekoppeld is klopt.
Dus als de bank zegt dat ze over 10 dagen de procedure in gang zetten dan doet het onderstaande me nogal tegenstrijdig aan

"Daarop antwoordden ze dat ik 10 bankdagen moet wachten en na deze 10 dagen de procedure kan opstarten. Indien ik dit niet doe, ben ik sowieso mijn geld kwijt."

EN

Maar moet je dan trouwens ook niet zijn/haar echte naam hebben? Momenteel heb ik enkel een vermoeden van zijn echte naam?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Het doet mij allemaal een beetje aan als een zwamverhaal, ergens klopt er iets niet.

Misschien dat TS zelf even een lichtje kan laten schijnen ?

Ja okay, maar de bank kan wel zien of de naam die aan het rek-nr gekoppeld is klopt.
Dus als de bank zegt dat ze over 10 dagen de procedure in gang zetten dan doet het onderstaande me nogal tegenstrijdig aan

"Daarop antwoordden ze dat ik 10 bankdagen moet wachten en na deze 10 dagen de procedure kan opstarten. Indien ik dit niet doe, ben ik sowieso mijn geld kwijt."

EN

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Het doet mij allemaal een beetje aan als een zwamverhaal, ergens klopt er iets niet.

Misschien dat TS zelf even een lichtje kan laten schijnen ?

Met de procedure bedoelen ze: zij gaan de bank van de oplichter contacteren (ING in dit geval). ING zal deze persoon dan contacteren om het terug te storten maar ze kunnen niets verplichten. De 10 dagen wachttijd is omdat als je naar een afgesloten rekeningnummer overschrijft, deze na 10 dagen automatisch terug op je rekening wordt geschreven.
Edit: ik moet zélf vragen om de procedure in gang te zetten (aangezien deze me geld kost)

Ja maar als jij geld over gemaakt hebt naar een rek-nr dan had je daar vast wel een naam bij toch ?
Dan kan de bank toch wel uitsluitsel geven of de betreffende naam werkelijk bij dat rek-nr hoort ?

Ja maar als jij geld over gemaakt hebt naar een rek-nr dan had je daar vast wel een naam bij toch ?
Dan kan de bank toch wel uitsluitsel geven of de betreffende naam werkelijk bij dat rek-nr hoort ?
Ik heb bij de overschrijving gewoon "Mieke" gezet (want ik baseerde me gewoon op het e-mailadres mieke455@outlook.com)
En de bank bleef erbij dat ze geen persoonlijke gegevens (zoals naam) mogen geven dus ze kunnen/mogen me ook niet zeggen of de naam überhaupt klopt denk ik?

• Like
Waarderingen: Inb4
Bank bellen zeggen dat je onverschuldigd betaalt hebt en zn adres wilt om geld terug te halen. Je moet dus zeggen dat je nooit aan hem het geld wou overmaken maar naar een ander. Dan krijg je adres wss.

Nee krijg je niet tenzij de werknemer van de bank zo gek is het wel te geven.

Tegenwoordig met iban maakt het niet meer uit welke naam je invoert bij overboeken.. Wel komt er na de afschrijving tussen jouw afschrijvingen als het goed is de bij de bank registreerde naam van het rekeningnummer te staan.

Terug
Naar boven