AndroidHealthClinic

Help!

Bedenk ik mij trouwens: wat voor shakes heb je? Gezien je eetpatroon zou ik langzame shakes aanraden ipv whey. Whey wordt erg snel verteerd; een protein blend of melkeiwit ofzo teert je lichaam langer op, wat in jouw geval handig is tegen spierafbraak.

• Topic Starter Topic Starter
Sunwarrior proteine blend!

Ze geeft zelf aan meer te willen kunnen eten, dat is haar streven; dat gaat inderdaad prims lukken met 6 maaltijden van elk 180 kcal. I don't think so.
Juist wanneer ze minder maaltijden per dag eet kan ze dit bereiken zonder direct meer kcal te hoeven eten.
Waar haal je nou 180 kCal vandaan? Uiteindelijk moet ze toch rond 2000 kCal uitkomen. 2000/6 = 333 kCal per maaltijd (als je alles precies zo zou verdelen).
Het is toch veel makkelijker om in 6 maaltijden aan je behoefte te komen dan in 2 of 3 maaltijden. Daarnaast heb je gedurdende de dag meer energie, dus ik zie het probleem niet zo.
En ze MOET meer eten. :p

Waar haal je nou 180 kCal vandaan? Uiteindelijk moet ze toch rond 2000 kCal uitkomen. 2000/6 = 333 kCal per maaltijd (als je alles precies zo zou verdelen).
Het is toch veel makkelijker om in 6 maaltijden aan je behoefte te komen dan in 2 of 3 maaltijden. Daarnaast heb je gedurdende de dag meer energie, dus ik zie het probleem niet zo.
En ze MOET meer eten. :p

Waar ik die vandaan haal? 180*6= 1000-1100 kcal; gezien het feit dat piep aangaf nu te willen werken richting 1400 kcal per dag, leek het mij dat ze momenteel minder eet dan 1400. Die 1050 is nattevingerwerk.
Daarbij lijkt het me zeer onverstandig om in korte tijd kcal aantal te verdubbelen, omdat piep aangaf niet vet te willen worden.

Nee, dat moet ze ook niet in 1 keer doen, maar daar moet ze wel naar toe bouwen om haar metabolisme (starvation mode) weer op te krikken, zoals eerder ook is uitgelegd. Dus als je het ritme 2 maaltijd aanhoudt, kom je uiteindelijk uit op een kCal of 1000 per maaltijd. Als je weinig eten gewend bent, zijn dat hele grote maaltijden en je kakt gegarandeerd in.

IMO stimuleert 6 maaltijden per dag ook wat meer de honger dan 2 of 3 maaltijden. Maar dat is mijn ervaring, dat kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen.

Wat ik bedoelde is nu 2 maaltijden van 500 of 3 van 333,en dan een extra maaltijd die je langzaam uitbouwd naar een evengrote, en vervolgens nog 1 toevoegen, totdat je 4 maaltijden hebt van 500 of 6 van 333 of iets ertussenin.
Op die manier zal dr maag en lichaam wennen van het begin af aan aan grotere hoeveelheden voedsel, terwijl ze nog niet meer inneemt dan 1000 kcal, en vervolgens kan ze langzaam uitbouwen naar wat ik net zei.
Hongergevoel heeft piep niet veel last van is mijn gok (kan er naast zitten) en een maaltijd van 500 zal voor haar al flink verzadigend zijn.
Verder is het zo dat het voor spiermassa irrelevant is hoe je je maaltijden opdeelt; 3 maaltijden is as good as six.

Dan zitten we langs elkaar heen te lullen. Excuses. Ik begreep je anders. Ik dacht dat je bedoelde dat ze bij 2 of 3 maaltijden "moest" blijven. Dan is het inderdaad een goede tip om dat zo te doen.

Dan zitten we langs elkaar heen te lullen. Excuses. Ik begreep je anders. Ik dacht dat je bedoelde dat ze bij 2 of 3 maaltijden "moest" blijven. Dan is het inderdaad een goede tip om dat zo te doen.

Ha nee, absoluut niet. Nu begrijp ik ook meteen wat je bedoelde met "dat krijgt ze nooit weg";)

Behalve dan met eetlepels olijfolie. Dan zit je zo aan de 1000 kcal :D

Olijfolieeetlepeltjesdieet. Dieet voor beginners!

Compleet oftopic, maar ik mik vaak eetlepels olijfolie door mn shakes of kwark.
Net nog een shake op als late maaltijd met 40 gram protein mix, 250 gram kwark, 300 ml melk, 60 gram brinta, 2 eetlepels olijfolie, een geprakte banaan en wat water om aan te lengen. Ideaal en best lekker.

Terug
Naar boven