MuscleMeat

Help

wildshark

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik ben een jongen van 20 jaar en ik weeg 55 kilo. Ik ben in 2016 heel erg afgevallen omdat ik voor een lange tijd ziek was. Nu wil ik beginnen met trainen maar dan wel thuis. De sportschool is een paar km verderop we hebben geen sportschool in de dorp waar ik woon vandaar dat ik thuis wil trainen. Heb ook school enzo dus heb geen tijd voor de sportschool op dit moment dus ik hoef geen reacties van ga naar de sportschool.

Anyway, is het een goed idee als ik een curlstang bestel en thuis aan de slag ga? Ik ga ook nog mass mammoth weight gainer bestellen. De curlstang die ik ga bestellen is deze: Curlstang met gewichten maximaal 30 kg

Wat wil je allemaal doen met 1 stang en een paar gewichten?
Jouw tekst komt over of al die mensen die wel trainen geen werk en geen school hebben, omdat ze er wel tijd voor hebben, of tijd voor maken.

Serieus: met 1 zo'n stangetje begin je helemaal niks. Je kan je armpjes een beetje trainen en daar houdt het al mee op.

Verder leid ik een beetje uit je tekst af dat je niet echt ervaring hebt met trainen, dus serieus: Ga naar de sportschool... Leer eerst hoe je moet trainen, hoe alle oefeningen gaan, en dan kan je over een (paar) jaar altijd alsnog besluiten thuis een homegym op te zetten.

Ik zou naar de sportschool gaan...

Als je niet naar de sportschool wilt gaan, koop dan tenminste een rechte stang, kun je veel meer doen dan enkel curlen dan.

• Topic Starter Topic Starter
...... ik kan niet naar de sportschool heb geen vervoer, het is niet zo dat ik er in een halfuurtje ben ofzo. Bij ons in het dorp is er geen sportschool. Ik heb elke week 2 toetsen, en dit is mijn examenjaar. Dus kom niet met ga naar de sportschool. Ben er nu wel klaar mee. Ik wist het gewoon dat ik hier comments kreeg over sportschool. Na dit jaar kan ik wel naar de sportschool. Na mijn schooljaar dus na de zomer. Voor nu hou ik het bij een stang. Enige tips hoe ik moet trainen met een stang?

Je zegt dat de sportschool een paar km verderop is, als je stevig door fietst red je de 20 km/u wel dus qua afstand zal het wel meevallen, dan is het alleen waar je prioriteit ligt om te sporten. Als een stukje fietsen je al tegenhoudt, dan ga je met zo'n curlstang helemaal niks doen na de eerste week dat je hem hebt.

Bovendien, geen tijd? Er zijn mensen die 50+ uur per week werken en nog tijd hebben (of vooral maken) en gewoon 5 keer per week sporten. Desnoods train je twee keer goed in het weekend en doordeweeks niet.

Tips om daar mee te trainen? Zijn er niet aangezien je er vrij weinig mee kan uitvoeren. Je armen trainen lukt er mee maar daar houdt het wel snel op.
Als je echt hoe dan ook een stang moet en zal hebben zou ik net als Sanca al zegt voor een rechte stang gaan (en niet één van 100cm breed, maar van 180cm of iets dergelijks, kan je in ieder geval nog deadlifts / squats uit voeren met 30 kilo.. Wat is je totale budget? Want echt, met alleen 1 zo'n stang en 30 kilo gewichten ga je gewoon niks bereiken.

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik al zei dit is mijn examen jaar en heb minimaal 2 toetsen per week, en moet ook nog werken btw. Wil graag naar de sportschool maar ik bleef vorig jaar ook al zitten op school dit jaar moet ik echt slagen.

Mijn budget is 50 euro.

De set die je linkt is wel echt budget kwaliteit, de curlstang bestaat uit twee delen die je aan elkaar kunt schroeven en de halterschijven zijn van kunststof (= erg groot en lomp en veel minder sterk en duurzaam). Tenzij je echt geen hoger budget hebt zou ik deze set niet aanbevelen.

Je kunt overigens overwegen om te beginnen met een dumbbell set, dan kun je niet alleen curlen maar nog veel meer oefeningen (zelfs dumbbell squats en deadlifts ;)). Later zou je dan nog kunnen uitbreiden met een bankje, haltersteunen of rack, lange halterstang etc. zodat je een echte home gym hebt.

Kijk eens bij onze gietijzeren en rubberen haltersets, daar vind je dumbbell sets van verschillende gewichten (je kunt later ook altijd nog losse gewichten bijbestellen);
Professionele 30mm haltersets koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

Wij hebben ook goedkopere sets met kunststof gewichten maar zoals ik al zei zou ik deze niet aanbevelen. De gietijzeren of rubberen haltersets zijn wat duurder maar op de lange termijn heb je daar veel meer aan.

Succes met je training!

Laatst bewerkt:
Als het een halterstang is die je in elkaar moet vijzen dan geef ik daar nog geen 5 euro aan.Tenzij het me 10 opbrengt voor oud ijzer.

Die weightgainer is ook geld weggegooid.

Als je geen geld hebt voor goed materiaal thuis dan zou ik voor het begin zoveel mogelijk bodyweight trainingen bij elkaar verzinnen i.p.v. een setje kopen voor 50 euro. Als je ergens kunt optrekken (pull ups, chin ups) en je gaat opdrukken, squaten, lunges, leg raises, etc. dan kun je toch al flink wat trainingen doen met alleen je lichaamsgewicht.
Zo ben ik ook begonnen. Later heb ik alles aangeschaft, maar wel fatsoenlijk materiaal.

Hoi.

Anyway, is het een goed idee als ik een curlstang bestel en thuis aan de slag ga? Ik ga ook nog mass mammoth weight gainer bestellen

Nee, als dit het enige is wat je dan beschikbaar hebt dan kun je beter bodyweight oefeningen doen.
Die weightgainer is ook een slecht idee, beter eet je normaal voedsel.

Het klinkt meer als, ik wil een beetje moeite doen en ook niet eten. Nu wil ik maximaal resultaat met de minste inspanning. Sorry

Hoi.

Nee, als dit het enige is wat je dan beschikbaar hebt dan kun je beter bodyweight oefeningen doen.
Die weightgainer is ook een slecht idee, beter eet je normaal voedsel.

Het klinkt meer als, ik wil een beetje moeite doen en ook niet eten. Nu wil ik maximaal resultaat met de minste inspanning. Sorry

klinkt eerder als helemaal geen moeite doen.

Voor 50 euro zou ik voor 2 verstelbare dumbbells gaan, kun je veel meer mee. Bovendien zijn die er ook in gietijzer voor die prijs, heb je iig iets wat iets langer meekan.

Geen budget voor de spullen en/of sportschool ? Progressieve Calisthenics <3
Anyway, voor thuis zijn dumbbells beter dan curl-bar

Ga gewoon naar de sportschool of ga thuis bodyweight oefeningen doen en koop er een verstelbare dumbellset bij. Dat je geen tijd hebt is bullshit, tijd moet je maken en als je dat niet kunt kun je er beter niet aan beginnen.

Ga gewoon naar de sportschool of ga thuis bodyweight oefeningen doen en koop er een verstelbare dumbellset bij. Dat je geen tijd hebt is bullshit, tijd moet je maken en als je dat niet kunt kun je er beter niet aan beginnen.
idd, geen tijd is natuurlijk onzin. Ik heb twee kids, 60 urige werkweek en een eigen huis. Tijd heb je nooit, tijd maak je.

idd, geen tijd is natuurlijk onzin. Ik heb twee kids, 60 urige werkweek en een eigen huis. Tijd heb je nooit, tijd maak je.

Geen tijd om te trainen dan wil je het niet hard genoeg. Wrs wel tijd om tv te kijken e.d. Iets met prioriteiten stellen.

Studies zijn natuurlijk heel belangrijk. Maar nergens een gaatje vinden om wat te gaan sporten lijkt me sterk.

Tijd moet je willen maken, dat is absoluut waar. Toch kan ik me wel vinden in een redenatie om thuis te willen trainen: ik train ook thuis, en maak tijd om te trainen, maar wil geen tijd maken om van/naar de sportschool te gaan met alle inflexibiliteiten die dat met zich mee brengt. Ik heb ook een full-time baan, vrouw, kinderen en een eigen huis, en vind het bijvoorbeeld best praktisch om een paar keer in de week rond 7 uur 's ochtends te trainen. Dit even als tegenreactie op iedereen die roept "tijd moet je maken". Los daarvan vermoed ik dat topic starter nog geen eigen huis en kinderen en zo heeft, en het argument "school dus geen tijd" is wat te kort door de bocht. Als de sportschool een paar km verder zit, zou de fiets je daar binnen 10 minuten moeten brengen, of hardlopend, ben je meteen lekker opgewarmd. Wat ik vermoed is dat je nog niet het commitment aan wil gaan voor een sportschool abonnement, advies is dan om gewoon met push-ups en pull-ups te beginnen, dat is gratis. Als je dat structureel volhoudt gedurende een paar maanden qua tijd kun je nog besluiten of je gewichten aan wil schaffen of een fiets.

Terug
Naar boven