Tijd moet je willen maken, dat is absoluut waar. Toch kan ik me wel vinden in een redenatie om thuis te willen trainen: ik train ook thuis, en maak tijd om te trainen, maar wil geen tijd maken om van/naar de sportschool te gaan met alle inflexibiliteiten die dat met zich mee brengt. Ik heb ook een full-time baan, vrouw, kinderen en een eigen huis, en vind het bijvoorbeeld best praktisch om een paar keer in de week rond 7 uur 's ochtends te trainen. Dit even als tegenreactie op iedereen die roept "tijd moet je maken". Los daarvan vermoed ik dat topic starter nog geen eigen huis en kinderen en zo heeft, en het argument "school dus geen tijd" is wat te kort door de bocht. Als de sportschool een paar km verder zit, zou de fiets je daar binnen 10 minuten moeten brengen, of hardlopend, ben je meteen lekker opgewarmd. Wat ik vermoed is dat je nog niet het commitment aan wil gaan voor een sportschool abonnement, advies is dan om gewoon met push-ups en pull-ups te beginnen, dat is gratis. Als je dat structureel volhoudt gedurende een paar maanden qua tijd kun je nog besluiten of je gewichten aan wil schaffen of een fiets.