XXL Nutrition

Herstel drankje

Grapplergear

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
105kg
Hi allemaal,
Ik train regelmatig vechtsport en ik zweet mezelf helemaal kapot! (letterlijk). Zweten is gezond (en ik kan het niet veranderen) dus het maakt me niet uit. Maar, ik ben wel opzoek naar een goed herstel drankje voor erna om het vocht, mineralen en energie weer op peil te krijgen.
Een vriend van me vertelde me dat ik water, gemengd met Dextrose en ORS, eens moest proberen. Heeft er iemand anders nog een suggestie?

hypotone of isotone sportdrank kopen

google maar eens hierop.

ORS is geweldig spul :D. Helpt ook tegen een ernstige kater :)

Of je maakt zelf iets met 18 gram suiker (waar je die dan ook maar vandaan haalt) en 3 gram zout in een liter water. Deed zelf wel half sinaasappelsap / half water met een half theelepeltje dieetzout.

Dit is alleen voor vocht-aanvulling (voor uitgedroogde mensen) en niet zozeer voor energie. Aangezien je waarschijnlijk nog niet een staat van uitdroging hebt bereikt en het toch is voor na je training komt het allemaal niet zo precies. Drink als je dorst hebt en neem er wat koolhydraten en eiwit bij om verbruikte voorraden weer aan te vullen.

Of je maakt zelf iets met 18 gram suiker (waar je die dan ook maar vandaan haalt) en 3 gram zout in een liter water. Deed zelf wel half sinaasappelsap / half water met een half theelepeltje dieetzout.

Dit is alleen voor vocht-aanvulling (voor uitgedroogde mensen) en niet zozeer voor energie. Aangezien je waarschijnlijk nog niet een staat van uitdroging hebt bereikt en het toch is voor na je training komt het allemaal niet zo precies. Drink als je dorst hebt en neem er wat koolhydraten en eiwit bij om verbruikte voorraden weer aan te vullen.
Dit:rolleyes:

Kokoswater, hele goede hersteldrank, wordt ook steeds meer gebruikt in de sport. Bevat veel elektrolyten, zoals kalium, potassium, etc, die je door hevig zweten verliest. Worden met kokoswater dus weer aangevuld, verder geen vet en enkel KH dus ook aanvulling van glucos (geloof iets van 13 gr KH per 100 ml)
Bovendien is het ook niet mierezoet, dus ga je ook niet gelijk over je nek na een heftige workout...:D
Google maar eens op kokoswater en sport...:)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal

Ik had ergens gelezen dat post workout suikers slecht zou zijn ivm Human growth hormone, weet niet of dat zo is...
iemand die hier meer over weet?

Ik had juist begrepen dat snelle suikers zoals dextrose er voor zorgen dat het groeihormoon voor langere tijd vrij komt. In combi met wat whey zou dat optimaal moeten zijn voor de groei en herstel van de muscles.

Ik had ergens gelezen dat post workout suikers slecht zou zijn ivm Human growth hormone, weet niet of dat zo is...
iemand die hier meer over weet?

suikers zouden de stijging hiervan tegewerken na het trainen.
maar het zorgt ook voor daling van cortisol en dat is wel erg gunstig

Terug
Naar boven