Fitness Seller

Herstel na trainen 💪🏼

Bezoekers in dit topic

Gast 169970

Cool Novice
Lid geworden
13 sep 2020
Berichten
41
Waardering
13
Beste forumleden,

Ik zie steeds meer schema’s waarbij je je spiergroepen 2 tot 3 in de week traint maar voor een naturel lifter vind ik dat wel enorm veel. Ik train mijn spiergroepen meestal 1x in de week en ik ga 4 dagen naar de gym.

Ik train wel heel veel tot failure en ga bij elke training tot het uiterst, niet bij elke set maar zeker de laatste twee sets.

Mijn herstel is heel erg lang daardoor ik heb vaak genoeg met bost dat ik na 72 uur nog steeds niet volledig ben hersteld van mijn workout! Is dit normaal? Zou ik eventueel een ander schema moeten volgen of zou ik hier nog veel progressie mee kunnen boeken?

Groetjes,
 
Ik train al een langere tijd en heb altijd mijn spiergroepen 1x per week getraind en dan echt veel tot falen gaan dus die spier hellemaal kapot maken.
 
Bro split doe je nu? Das normaal juist meer voor de 'enhanced' lifter, niet voor natty's.
Ub/lb of ppl (of een combi daarvan) zou wellicht een interessante optie zijn. Fullbody ook niks mis mee, alleen compleet het tegenovergestelde van wat je nu doet. Misschien juist daarom interessant?
Zoveel als jij tot failure traint wordt algemeen als te veel gezien Misschien zit je wel verder van failure af dan je denkt maar is de vermoeidheid van je spieren de beperkende factor.
Uiteindelijk gaat het om wat werkt voor jou, en wat je jarenlang met plezier kunt blijven doen.
 
Beste forumleden,

Ik zie steeds meer schema’s waarbij je je spiergroepen 2 tot 3 in de week traint maar voor een naturel lifter vind ik dat wel enorm veel. Ik train mijn spiergroepen meestal 1x in de week en ik ga 4 dagen naar de gym.

Ik train wel heel veel tot failure en ga bij elke training tot het uiterst, niet bij elke set maar zeker de laatste twee sets.

Mijn herstel is heel erg lang daardoor ik heb vaak genoeg met bost dat ik na 72 uur nog steeds niet volledig ben hersteld van mijn workout! Is dit normaal? Zou ik eventueel een ander schema moeten volgen of zou ik hier nog veel progressie mee kunnen boeken?

Groetjes,
Rug en benen kun je wel 2x per week trainen als grote spiergroep. Weet niet wat je huidige schema is, maar deze sectie staat werkelijk vol met schema's.
Je moet ff wennen aan een nieuw schema of intensiteit, dus zal in hetr begin je herstel wat langer zijn.
 
Bro split inderdaad altijd gedaan. Praat ik echt over 5 jaar ik merk nu ook dat ik niet veel resultaat meer boek. Ik track ook niet meer mijn calorieën maar ik zorg wel dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg en carbs. Ik wil nog zeker groeien en merk dat mijn armen achterlopen helaas. Dat komt misschien omdat ik ze maar 1x per week train. Hebben jullie nog meer advies voor mij bewaren zou het beste schema zijn voor een naturel lifter die al een tijdje traint.
 
Ik merk sowieso dat ik heel erg vastloop qua trainen en voeding na zoveel jaren, zelf informatie opdoen en zonder hulp van anderen. Zouden jullie mij een coach adviseren ? Er zijn namelijk veel coaches maar ook vele die echt slecht coachen en dan vragen ze de hoofdprijs….
 
Ik merk sowieso dat ik heel erg vastloop qua trainen en voeding na zoveel jaren, zelf informatie opdoen en zonder hulp van anderen. Zouden jullie mij een coach adviseren ? Er zijn namelijk veel coaches maar ook vele die echt slecht coachen en dan vragen ze de hoofdprijs….
NobodySpecial iemand roept jou :D
 
Ik merk sowieso dat ik heel erg vastloop qua trainen en voeding na zoveel jaren, zelf informatie opdoen en zonder hulp van anderen. Zouden jullie mij een coach adviseren ? Er zijn namelijk veel coaches maar ook vele die echt slecht coachen en dan vragen ze de hoofdprijs….

Kom maar op. Informatie uitwisselen kan altijd. Oldie PT
;)
 
Bro split inderdaad altijd gedaan. Praat ik echt over 5 jaar ik merk nu ook dat ik niet veel resultaat meer boek. Ik track ook niet meer mijn calorieën maar ik zorg wel dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg en carbs. Ik wil nog zeker groeien en merk dat mijn armen achterlopen helaas. Dat komt misschien omdat ik ze maar 1x per week train. Hebben jullie nog meer advies voor mij bewaren zou het beste schema zijn voor een naturel lifter die al een tijdje traint.
Ik zou beginnen met full-body, armen en waarschijnlijk schouders als eerste twee groepen dan de rest. Begin met twee keer in de week en als het kan ophogen.

Als je bv nu 1x4 oefeningen doet voor borst, maak je daar 2x2 van. Of je begint met 1x2 en 1x1 oefeningen op de tweede dag.
Maar wat je ook gaat doen, maak van armen de hoofdzaak.
Die bro split is funest voor een bodybuilders fysiek. Je krijgt er een spiderman fysiek van, grote romp met uitsteeksels.

Je kunt ook zelf veel bijleren door youtube video's te kijken, of je te verdiepen in traininsleer etc.
 
RonnReeves 2x in de week? Lijkt mij heel erg weinig… aangezien ik ook al een langere tijd train lijkt mij. Ik moet inderdaad focus op armen… Ik vind het nog een hele lastige keuze want ik moet wel mijn spieren blijven prikkelen…. Is het met full body dan dat je meer gaat focussen op compound oefeningen lijkt me….
 
Ik heb veel gekeken op YouTube maar elk lichaam werkt anders en dus ook trainen…. Ik vind het heel erg lastig om die inschatting te maken.
 
Ik merk sowieso dat ik heel erg vastloop qua trainen en voeding na zoveel jaren, zelf informatie opdoen en zonder hulp van anderen. Zouden jullie mij een coach adviseren ? Er zijn namelijk veel coaches maar ook vele die echt slecht coachen en dan vragen ze de hoofdprijs….

Wanneer je na 5 jaar 72 kg weegt lijkt het mij verstandig om het tracken van je voeding weer op te pakken. Daar heb je geen coach voor nodig. Een schop onder je reet is vaak voldoende.
 
Meer eten, stoppen met BRO split en overgaan op PPL of UB/LB. Zou ondanks het feit dat armen achterlopen biceps niet appart trainen. Gewoon zware rows pakken en zware pull downs, chin ups.
 
Meer eten, stoppen met BRO split en overgaan op PPL of UB/LB. Zou ondanks het feit dat armen achterlopen biceps niet appart trainen. Gewoon zware rows pakken en zware pull downs, chin ups.
Geloof het of niet, maar er zijn mensen die zware rows doen en best wel wat kunnen pushen en toch 🤏 arms hebben, waardoor het misschien toch verstandig is om een full arm day te doen.

Noem geen namen.
 
Back
Naar boven