XXL Nutrition

Het Anabolisch Diet: Meer Kracht, Meer Spieren, Minder Vet

Hmm lijkt globaal veel op wat de gemiddelde persoon hier al doet denk ik.

hoog in de eiwitten de hele week door met daarbij goede vetten. In het weekend een junkdag met koolhydraten...

Allemachtig, de voedingswaarden van de 3000 caloriën per dag is: 33,9% eiwitten, 66,2% vet, en 1,3% koolhydraten....
Lijkt me veel, maarja, heb het nog niet geprobeerd.

Als ik het huis uit ga wil ik het wel eens proberen, hartelijk bedankt LordMike!
I owe you a beer mate.

• Topic Starter Topic Starter
Allemachtig, de voedingswaarden van de 3000 caloriën per dag is: 33,9% eiwitten, 66,2% vet, en 1,3% koolhydraten....

Als ik het huis uit ga wil ik het wel eens proberen, hartelijk bedankt LordMike!
I owe you a beer mate.

Je moet het eens proberen luuc ;)

En dit boost je testwaarden met een factor 15 zoals een gemiddeld kuurtje? Dacht 't niet.

hmm zal vast niet werken.. en aan jou stats te zien paddos ben je er nog geen beest door geworden

Waarom ben je er zo enthousiast over paddos?
Jij voelt je er dus goed bij en je hebt er goede gains van gehad?

Ik wil het niet gaan afkraken maar voor mij werkt het niet.De theorie erachter ziet er idd erg aanlokkelijk uit en daarom ben ik ook denk ik te lang aan dergelijke ideeen blijven vasthouden zelfs als het niet werkt.Ik denk dat het niet voor iedereen aan te raden is en ook gemakkelijk slechte voedingsgewoonten in de hand kan werken als je eraan begint,het niet helemaal blijkt te werken en je toch met die ideeen blijft lopen...zoals ik gedaan heb....

Mans => het boost je test waarden meer dan een high carbs dieet.

Seagal => tnx man! Als je wilt kan je altijd naar België afzakken meetrainen in mijn home gym. Altijd open om bij te leren van anderen.

Geil zijn heb je meer aan dan zo'n test boost dieet. :p

Waarom ben je er zo enthousiast over paddos?
Jij voelt je er dus goed bij en je hebt er goede gains van gehad?

Ik wil het niet gaan afkraken maar voor mij werkt het niet.De theorie erachter ziet er idd erg aanlokkelijk uit en daarom ben ik ook denk ik te lang aan dergelijke ideeen blijven vasthouden zelfs als het niet werkt.Ik denk dat het niet voor iedereen aan te raden is en ook gemakkelijk slechte voedingsgewoonten in de hand kan werken als je eraan begint,het niet helemaal blijkt te werken en je toch met die ideeen blijft lopen...zoals ik gedaan heb....

Mijn redenen zijn diegene die in het artikel staan.

Het werkt niet => je hebt het geprobeerd?
* hoe lang
* op welke manier
* wat ging er niet?

Bedankt voor de constructieve reactie.

waar moet je al dat vet dan uithalen, een glas olie achterover slaan per dag?

Mijn redenen zijn diegene die in het artikel staan.

Het werkt niet => je hebt het geprobeerd?
* hoe lang
* op welke manier
* wat ging er niet?

Bedankt voor de constructieve reactie.

De redenen in het artikel zijn idd heel mooi,als het echt zo is.Heb je daadwerkelijk hogere hormoonspiegels bij jezelf laten meten,betere cholsterolwaarden,hogere VVM ,minder vet,etc etc??? Of geloof je alleen dat het zo is,en voel je je er verder wel goed bij?

Goed ,ik heb het idd geprobeerd ik had er een boek van in het duits maar hetzelfde verhaal.Ik heb het 4 weken geprobeerd zoals ze zelf zeggen dat het moet ,in die tijd niet afgevallen of aangekomen,verder geen metingen laten verrichten maar met no carbs trainen voelt toch anders en vind ik niet beter.Na de eerste 2 weken werd dat ook niet beter ofzo.Verder heb ik me ook niet heel beroerd gevoeld.Maar ook zeker niet beter of minder honger ofzo.Maar normaal heb ik ook niet zo'n last van bloedsuikerschommelingen met de bijbehorende effecten dus kan ik ook weinig voordeel hebben van het uitblijven daarvan ;)
Maar als ik dan in het weekend wel carbs nam,dan kreeg ik daar ineens wel een soort carb-vreet-aanvallen van :eek: nou mocht dat geloof ik ook van dat dieet maar ik vind het niet fijn.
Verder is het nog best lastig om door de week (bijna) alle KHs te vermijden.Het zal best te doen zijn als je creatief genoeg bent maar het is gewoon lastig om steeds iets te vinden,zeker voor onderweg om nog maar te zwijgen als je ergens anders eet :eek: dat wordt van low fat ook wel gezegd maar daar is zeker tegenwoordig toch gemakkelijker aan te komen.

waar moet je al dat vet dan uithalen, een glas olie achterover slaan per dag?

Stoppen met light te eten. Is een challenge voor beginners.

Btw, beetje info voor de ongelovige thomassen hier.

The Anabolic Diet, by Dr Mauro Di Pasquale
  • Powerlifting Champion
  • World champion in 1976
  • Champion World games in 1981
  • Dominated competition in Canada for over 20 years, winning overall championship 8 times, pan american championship tiwce & North American Powerlifting championship twice
  • Only canadian to total ten times his bodyweight in two separate weight classes
  • He still squats over 600 pounds
  • Has an MD & biochem degree

Goed om te vermelden dat dit geen noob dieet is. Dr Di Pasquale weet waarover hij spreekt.

Er is geen magisch trainingsschema of dieet. Wat voor de een werkt hoeft voor een ander niet te werken het magische is juist erachter te komen wat voor jou werkt. Ik weet dat je het goed bedoelt paddos maar om te zeggen dat dit net zo goed werkt als sterioden ga je echt mee over de lijn. Ik heb geen zin om je te gaan af te kraken en ik bedoel het niet slecht maar als jij dit al zo langt gebruikt en claimt dat het net zo goed werkt als anabolen dan waren je stats toch wel iets anders geweest...(nogmaals niet afkrakend bedoelt maar dan moet je ook niet zeggen dat je het zelf al heel lang gebruikt en dat het net zo goed werkt als anabolen). Je moet je eigen lichaam leren aanvoelen en wat werkt voor jou! Daarbij is het prima te zoeken en proberen wat voor je werkt, daarbij heb ik dus ook dit eens geprobeert en ik voelde me er verschrikkelijk op en het was eerder catabolisch dan anabolisch voor me. Maakt me ook niks uit dat je dat niet wilt geloven maar het was zo. Ik heb nou eenmaal veel koolhydraten nodig en trouwens ook meer dan 3000 kcal. En ik ben verre van vet. Er is een bepaalde basis in een eetschema en trainingsschema maar daar blijft het ook bij de rest moet je zelf leren aanvoelen en kijken wat voor jou werkt. Ik zou niet te veel geloof in dit boek leggen mensen. Ik zou het niet blindelings blijven volgen als je er slecht op voelt omdat iemand claimt dat het net zo goed werkt als anabolen. Daarom moest ik dit bericht ook even typen zo claim moet je gewoon niet maken. Voor mij werkt een dieet als dit zeer tegen. Wetenschap is prima , je eigen gevoel is het beste. Als mensen niet op hun eigen gevoel en lichaam willen vertrouwen en perse over alles wetenschap willen aangooien en precies een training en voedingsschema van een ander willen overnemen vind ik dat prima. Maar dan zul je toch leren dat dat niet de manier is al helemaal niet als je ver wilt komen in deze sport.

Laatst bewerkt:
Hou nou maar op, het in gewoon onzin. Je hoeft niet alles uit te proberen om te zien dat het onzin is, we weten allemaal dat carbs een belangrijk onderdeel is voor je dagelijkse behoefte, het is gewoon de nummer 1 bron voor energie, goed voor de stofwisseling, ze geven je een vol gevoel.
En bovendien is het belangrijk om een bepaald balans in je dieet te hebben, als je dieet voor 60% uit vet bestaat is dit dus niet het geval.
Vetten zijn belangrijk voor de hormoonhuishouding, maar dit betekent niet hoe meer hoe beter, en de kwaliteit maakt ook veel uit, want ik geloof dat er op de site staat dat je gewoon vet vlees mag eten, nou een speklap is dus niet een geweldige toevoeging aan je dieet, haal liever de vetten uit de bekende onverzadigde vetten.

En het melden van een powerlifting champion is ook niet nodig, als ik arnolds boek lees geeft hij ook aan dat ik elke spiergroep 3 keer in een week kan trainen.

Dus wordt wakker voordat je anderen meeneemt in deze slechte manier van dieeten

I owe you a beer mate.

Morgen maar een tiental zakken chips meenemen van de winkel

I'm in :D

Er is geen magisch trainingsschema of dieet. Wat voor de een werkt hoeft voor een ander niet te werken het magische is juist erachter te komen wat voor jou werkt. Ik weet dat je het goed bedoelt paddos maar om te zeggen dat dit net zo goed werkt als sterioden ga je echt mee over de lijn. Ik heb geen zin om je te gaan af te kraken en ik bedoel het niet slecht maar als jij dit al zo langt gebruikt en claimt dat het net zo goed werkt als anabolen dan waren je stats toch wel iets anders geweest...(nogmaals niet afkrakend bedoelt maar dan moet je ook niet zeggen dat je het zelf al heel lang gebruikt en dat het net zo goed werkt als anabolen). Je moet je eigen lichaam leren aanvoelen en wat werkt voor jou! Daarbij is het prima te zoeken en proberen wat voor je werkt, daarbij heb ik dus ook dit eens geprobeert en ik voelde me er verschrikkelijk op en het was eerder catabolisch dan anabolisch voor me. Maakt me ook niks uit dat je dat niet wilt geloven maar het was zo. Ik heb nou eenmaal veel koolhydraten nodig en trouwens ook meer dan 3000 kcal. En ik ben verre van vet. Er is een bepaalde basis in een eetschema en trainingsschema maar daar blijft het ook bij de rest moet je zelf leren aanvoelen en kijken wat voor jou werkt. Ik zou niet te veel geloof in dit boek leggen mensen. Ik zou het niet blindelings blijven volgen als je er slecht op voelt omdat iemand claimt dat het net zo goed werkt als anabolen. Daarom moest ik dit bericht ook even typen zo claim moet je gewoon niet maken. Voor mij werkt een dieet als dit zeer tegen. Wetenschap is prima , je eigen gevoel is het beste. Als mensen niet op hun eigen gevoel en lichaam willen vertrouwen en perse over alles wetenschap willen aangooien en precies een training en voedingsschema van een ander willen overnemen vind ik dat prima. Maar dan zul je toch leren dat dat niet de manier is al helemaal niet als je ver wilt komen in deze sport.

1) Het zou leesbaarder zijn als je paragrafen gebruikt
2) Niet afkrakend bedoelt maar je doet het toch. Sta achter je uitspraken, of doe er geen. Mij zie je niet terugkruipen.
3) Hier is mijn trainingslog, alle kritiek of hulp is welkom. Ga je gang, sta open om bij te leren.
4) Ik heb de laatste 10 jaar geleerd om mijn ogen & oren te openen en niet automatisch dingen die radicaal verschillend zijn van wat ik doe, van mij af te slaan. Check het anabolic dieet, lees de theorie erachter, probeer het eens. Kom dan weer met uw verhaal.

Terug
Naar boven