AndroidHealthClinic

Het Anabolisch Diet: Meer Kracht, Meer Spieren, Minder Vet

• Topic Starter Topic Starter
Hou nou maar op, het in gewoon onzin. Je hoeft niet alles uit te proberen om te zien dat het onzin is, we weten allemaal dat carbs een belangrijk onderdeel is voor je dagelijkse behoefte, het is gewoon de nummer 1 bron voor energie, goed voor de stofwisseling, ze geven je een vol gevoel.
En bovendien is het belangrijk om een bepaald balans in je dieet te hebben, als je dieet voor 60% uit vet bestaat is dit dus niet het geval.
Vetten zijn belangrijk voor de hormoonhuishouding, maar dit betekent niet hoe meer hoe beter, en de kwaliteit maakt ook veel uit, want ik geloof dat er op de site staat dat je gewoon vet vlees mag eten, nou een speklap is dus niet een geweldige toevoeging aan je dieet, haal liever de vetten uit de bekende onverzadigde vetten.

1) Mediterraneaans dieet heeft weinig carbs. Franse keuken heeft weinig carbs. Eskimo's eten geen carbs. enz...
2) Dierenvet verhoogt testosterone beter dan elke andere soort vet (flax/olive oil). Je hebt omega 6 vetten evenveel nodig als omega 3/9.
3) Het is intussen al lang geweten dat high carbs dieten ongezond zijn, niet high-fat dieten.

1) Het zou leesbaarder zijn als je paragrafen gebruikt
2) Niet afkrakend bedoelt maar je doet het toch. Sta achter je uitspraken, of doe er geen. Mij zie je niet terugkruipen.
3) Hier is mijn trainingslog, alle kritiek of hulp is welkom. Ga je gang, sta open om bij te leren.
4) Ik heb de laatste 10 jaar geleerd om mijn ogen & oren te openen en niet automatisch dingen die radicaal verschillend zijn van wat ik doe, van mij af te slaan. Check het anabolic dieet, lees de theorie erachter, probeer het eens. Kom dan weer met uw verhaal.

1.Leuk dat je mij wijst op me schrijfsT maar daar heb je me niet mee.

2.Ik sta 100 procent achter mij uitspraken , bodybuilden doe je vanuit gevoel , voelen wat voor jou werkt. Niet blindelings eet en trainingsschema,s volgen omdat er geclaimt word dat ze zo goed werken als anabolen.

3. Ik heb jou niks te leren wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken.

4. Ik hoef niet te oordelen over wat jij de laaste 10 jaar hebt geleert en hoe jij dingen ziet. Dat is jou pad ik oordeel daar niet over.

5. Ik heb de theorie gelezen ik heb geprobeert zoals ik al zei, en nogmaals ik voelde me er slecht op. Dat jij vertikt te begrijpen dat niet alles voor iedereen hetzelfde werkt is niet mij probleem..

Verder hoef ik niet meer met een verhaal te komen want ik ben klaar hiermee. En als mij vorige post echt afkrakend overkwam mij excuses hiervoor. Ik heb nooit gezegt dat ik je stats slecht vond en ik kan hier niet eens over oordelen want ik weet niet hoe jou leven en lichaam in elkaar zit. Ik vond alleen dat je geen stats had die overkwamen alsof dit dieet werkte zoals anabolen.

Dan heb ik nog te zeggen dat ik weet dat je het goed bedoelt en ik ben alleen hier op deze manier op in gegaan omdat je claimt dat dit dieet werkt zoals anabolen. En mij mening is dat je zelf moet uitzoeken wat voor je werkt (naar je gevoel en lichaam luisteren) en dat er niet zoiets is als een magisch dieet of trainingsschema. En dit dieet zal niet voor iedereen werken...Maar daar mogen ze dan zelf achterkomen. Maak alsjeblieft gewoon geen claims dat het zo goed werkt als anabolen...

1.Leuk dat je mij wijst op me schrijfsT maar daar heb je me niet mee.

2.Ik sta 100 procent achter mij uitspraken , bodybuilden doe je vanuit gevoel , voelen wat voor jou werkt. Niet blindelings eet en trainingsschema,s volgen omdat er geclaimt word dat ze zo goed werken als anabolen.

3. Ik heb jou niks te leren wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken.

4. Ik hoef niet oordelen over wat jij de laaste 10 jaar hebt geleert en hoe jij dingen ziet. Dat is jou pad ik oordeel daar niet over.

5. Ik heb de theorie gelezen ik heb geprobeert zoals ik al zei, en nogmaals ik voelde me er slecht op. Dat jij vertikt te begrijpen dat niet alles voor iedereen hetzelfde werkt is niet mij probleem..

Verder hoef ik niet meer met een verhaal te komen want ik ben klaar hiermee. En als mij vorige post echt afkrakend overkwam mij excuses hiervoor. Ik heb nooit gezegt dat ik je stats slecht vond en ik kan hier niet eens over oordelen want ik weet niet hoe jou leven en lichaam in elkaar zit. Ik vond alleen dat je geen stats had die overkwamen alsof dit dieet werkte zoals anabolen.

Dan heb ik nog te zeggen dat ik weet dat je het goed bedoelt en ik ben alleen hier op deze manier op in gegaan omdat je claimt dat dit dieet werkt zoals anabolen. En mij mening is dat je zelf moet uitzoeken wat voor je werkt (naar je gevoel en lichaam luisteren) en dat er niet zoiets is als een magisch dieet of trainingsschema. En dit dieet zal niet voor iedereen werken...Maar daar mogen ze dan zelf achterkomen maak alsjeblieft gewoon geen claims dat het zo goed werkt als anabolen...

Uiteraard zeg ik dat het werkt zoals anabolen, dat lokt reacties uit. Niet voor niets dat het dieet zo noemt. Marketing 101.

Ik vraag je nog eens om naar mijn trainingslog te kijken & commentaar te geven. Je lijkt verstand van de zaken te hebben, ik zou het apprecieren.

Je zegt dat je het geprobeerd hebt. Heel goed. Ik vraag mij af:
* Hoe lang heb je het dieet gevolgd?
* Wat heb je gegeten?
* enz.

Post antwoord hier of stuur mij pm als je wilt.

Bedankt voor het eerlijk antwoord btw ;)

Uiteraard zeg ik dat het werkt zoals anabolen, dat lokt reacties uit. Niet voor niets dat het dieet zo noemt. Marketing 101.

Ik vraag je nog eens om naar mijn trainingslog te kijken & commentaar te geven. Je lijkt verstand van de zaken te hebben, ik zou het apprecieren.

Je zegt dat je het geprobeerd hebt. Heel goed. Ik vraag mij af:
* Hoe lang heb je het dieet gevolgd?
* Wat heb je gegeten?
* enz.

Post antwoord hier of stuur mij pm als je wilt.

Bedankt voor het eerlijk antwoord btw ;)

Okay nou dan begrijp ik dat :). Ik wil best een kijkje nemen op je log en zeggen wat ik ervan vind. Over het dieet zal ik ook op ingaan als je dat wilt en waarom het niet voor mij werkte. Ik zal jou over deze dingen vanavond een PM sturen ik ben nu op naar mij werk :).

Ben ik nu de enige of worden anderen ook moe van het eeuwige gezever van iedereen is verschillend en wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken. De fysiologie verschilt van mens tot mens nauwelijks.

Simpel voorbeeld: Als iedereen werkelijk zo uniek was als sommigen hier denken, hadden we de medische wetenschap ook wel kunnen opdoeken. Wat voor de een genezing geeft hoeft voor de ander niet te werken natuurlijk, iedereen is anders. Wat een bullshit argument, sorry dat ik het zeg. :rolleyes:

Allemachtig, de voedingswaarden van de 3000 caloriën per dag is: 33,9% eiwitten, 66,2% vet, en 1,3% koolhydraten....
Lijkt me veel, maarja, heb het nog niet geprobeerd.

Als ik het huis uit ga wil ik het wel eens proberen, hartelijk bedankt LordMike!
I owe you a beer mate.

I first went on the Anabolic Diet one year ago for two reasons:

It is the most discussed topic on T-nation ever; and
It would help me achieving more strength, bigger muscle & less fat

You can eat whatever you want on the Anabolic Diet, that is what made me adhere to it since. I’ve been on several diets during the last years. So when I find one that really works, I tell everyone I can about it. That’s why I happily accepted the Anabolic Diet as sponsor on StrongLifts.com

Als die quote van Luuc goed is kan je dus niet eten wat je wilt.
En vat het niet persoonlijk op, maar je zegt dat je meer spieren en minder vet krijgt van dat dieet. Toch is je gewicht rond de 70kg als ik het goed heb? Niet echt een goed argument dus.

@ neus, eens.

Elk dieet dat claimt een soortgelijke anabole omgeving te creeren als AAS mag je bij voorbaat al niet meer serieus nemen. Marketing of niet onzin blijft onzin.

Ben ik nu de enige of worden anderen ook moe van het eeuwige gezever van iedereen is verschillend en wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken. De fysiologie verschilt van mens tot mens nauwelijks.

Simpel voorbeeld: Als iedereen werkelijk zo uniek was als sommigen hier denken, hadden we de medische wetenschap ook wel kunnen opdoeken. Wat voor de een genezing geeft hoeft voor de ander niet te werken natuurlijk, iedereen is anders. Wat een bullshit argument, sorry dat ik het zeg. :rolleyes:

Inderdaad. Zelfs vrouwen kunnen trainen & eten zoals mannen (klein hormonaal verschil, maar toch). Idem voor kinderen/senioren, paar kleine aanpassingen maar de grote lijnen zijn hetzelfde.

Het "ik heb carbs nodig om te functioneren" argument is een mythe. De meeste hier kunnen niet zonder hun carbs. Carbs slaafjes.

Carbs agricultuur is de laatste 10 000 jaar begonnen. Daarvoor was het miljoenen jaren vlees/vet/groenten/fruit. Stof om over na te denken.

Ben ik toch zeker niet met je eens, als het op voeding aankomt zijn er zeker wel verschillen. De een heft meer carbs nodig en de ander reageert beter op meer vetten. Dit is afhankelijk van veel factoren, zoals hoe snel jou metabolisme werkt, je hormoonhuishouding, de dingen die je de hele dag doet, de manier, frequentie en intensiteit van je training, de kleren die je draagt en het klimaat waarin je leeft enz enz. Tegenwoordig worden er in mijn ogen sowieso teveel carbs gegeten en gedronken en de juiste vetten worden over het algemeen te weinig gegeten omdat er nog steeds een soort van taboe over bestaat. Dit is de reden dat er zoveel mensen met overgewicht zijn en dat er tegenwoordig steeds meer mensen diabeet zijn. Ik denk dus dat er qua voeding wel degelijk verschil is in behoefte en benodigde verhoudingen tussen carbs, eiwitten en vetten en dat deze behoefte tijdens het jaar ook nog eens kan verschillen. Het is dus gewoon proberen waar jij optimaal op reageert.

Als die quote van Luuc goed is kan je dus niet eten wat je wilt.
En vat het niet persoonlijk op, maar je zegt dat je meer spieren en minder vet krijgt van dat dieet. Toch is je gewicht rond de 70kg als ik het goed heb? Niet echt een goed argument dus.

@ neus, eens.

Je kan eten wat je wilt, maar de timing is belangrijk (week/weekend)

Mijn lichaamsgewicht is afhankelijk van mijn calorie inname, niet van het dieet. Dat weet je zelf ook.

Increased lean body mass == increased muscle mass == increased strength. Niet voor niets dat ik gewichten hef die sommigen die 10kg meer wegen dan mij niet aankunnen.

Ben ik toch zeker niet met je eens, als het op voeding aankomt zijn er zeker wel verschillen. De een heft meer carbs nodig en de ander reageert beter op meer vetten. Dit is afhankelijk van veel factoren, zoals hoe snel jou metabolisme werkt, je hormoonhuishouding, de dingen die je de hele dag doet, de manier, frequentie en intensiteit van je training, de kleren die je draagt en het klimaat waarin je leeft enz enz. Tegenwoordig worden er in mijn ogen sowieso teveel carbs gegeten en gedronken en de juiste vetten worden over het algemeen te weinig gegeten omdat er nog steeds een soort van taboe over bestaat. Dit is de reden dat er zoveel mensen met overgewicht zijn en dat er tegenwoordig steeds meer mensen diabeet zijn. Ik denk dus dat er qua voeding wel degelijk verschil is in behoefte en benodigde verhoudingen tussen carbs, eiwitten en vetten en dat deze behoefte tijdens het jaar ook nog eens kan verschillen. Het is dus gewoon proberen waar jij optimaal op reageert.

Dit soort uitspraken is de reden waarom de fitness industrie zo'n slechte reputatie heeft. Altijd maar dubbelzinnigheden.

het is gewoon een soort van carb cycling dus? niks nieuws onder de zon lijkt me, en zoals firedsoul al zei, no offence maar hoelang train je al en wat gain je maandelijks?

en ik denk dat er onderling wel degelijk verschillen zijn in voeding, tuurlijk zal een schema dat voor de een goed werkt voor de ander niet in ene k*t werken, maar het hoeft niet hetzelfde resultaat te geven voor een ecto als voor een endo, ecto's kunnen wat meer carbs aan.

1. Bigger Muscles
The Anabolic Diet maximizes the production of your 3 muscle building hormones:

* testosteron
* Growth Hormone
* Insulin

At the same time, these hormones decreases the muscle breaking activity in your body. The end result? Bigger muscles.

2. Less Fat
The more fat you give your body, the less fat it stores.

On the Anabolic Diet, you’ll consume high amounts of fat.

* You’ll become a fat burning machine: fat will be used for energy
* No more fat pockets: you’ll get rid of the love handles, double chin, …

With the Anabolic Diet you’ll be at 10% body fat, year round.
verder lees ik dit, hoe kan er terwijl de insulineproductie verhoogd word (waarvan ik overigens het nut niet echt inzie) er tegelijkertijd veel vet verbrand worden? als je insulinepijl hoog is zal je lichaam niet snel vet verbranden

verder zou ik graag met iemand die hier groot fan van is de uitdaging uitgaan en gedurende een bepaalde periode beiden onze voedingsschema's volgen (ik mijn eigen schema, de ander het anabolic diet) en kijken wie het beste gaint.

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

het is gewoon een soort van carb cycling dus? niks nieuws onder de zon lijkt me, en zoals firedsoul al zei, no offence maar hoelang train je al en wat gain je maandelijks?
Voeding heeft meer dan spiermassa tot doel.

verder lees ik dit, hoe kan er terwijl de insulineproductie verhoogd word (waarvan ik overigens het nut niet echt inzie) er tegelijkertijd veel vet verbrand worden? als je insulinepijl hoog is zal je lichaam niet snel vet verbranden
supercompensatie van glycogeen voorraad door extreme carbs consumptie in het weekend. Lichaam ziet dit als stress, waardoor er meer GH vrijkomt. Insulinepeil wordt volledig gecontroleerd. Ik raad u aan om het boek te lezen als je de theorie wenst.

verder zou ik graag met iemand die hier groot fan van is de uitdaging uitgaan en gedurende een bepaalde periode beiden onze voedingsschema's volgen (ik mijn eigen schema, de ander het anabolic diet) en kijken wie het beste gaint.
Als je grote mensen zoekt: vraag eens Disc Hoss op T-nation (strongman +220lbs), er zijn er meer. Check deze thread: Testosterone Nation - My Experience On the Anabolic Diet

Stoppen met light te eten. Is een challenge voor beginners.

Btw, beetje info voor de ongelovige thomassen hier.

The Anabolic Diet, by Dr Mauro Di Pasquale
  • Powerlifting Champion
  • World champion in 1976
  • Champion World games in 1981
  • Dominated competition in Canada for over 20 years, winning overall championship 8 times, pan american championship tiwce & North American Powerlifting championship twice
  • Only canadian to total ten times his bodyweight in two separate weight classes
  • He still squats over 600 pounds
  • Has an MD & biochem degree

Goed om te vermelden dat dit geen noob dieet is. Dr Di Pasquale weet waarover hij spreekt.

Hij weet inderdaad waar hij over spreekt. Ik zou wel even in het achterhoofd houden dat deze ongetwijfeld kundige arts ook jarenlang advies heeft gegeven op dopinggebied in het blad Powerlifting USA en, volgens zijn eigen meldingen daarin, ook direct aan zijn kliniek. Dus dat alleen het dieet hem tot een topper heeft laten uitgroeien is minstens twijfelachtig te noemen.

jammer dat je niet de bedenker van het dieet bent dan hadden we leuk kunnen discuseren.

want heb wel een aantal punten

1 - post van centaur: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/eiwitten-aminozuren-insuline-114390/#post1983653

carbs nodig voor insuline
insuline betekent betere eiwitsynthese.

geen carbs is dus ook nauwelijks insuline is dus minder eiwitsynthese.

2 - hoe zit het met vezels en B vitamines etc. die veel in zilvervliesrijst en volkoren brood te vinden zijn etc?

3 - hoe zit het met pre en post workout carbs?
het dieet is dus al meer dan 10 jaar oud. toen was er nog niet zoveel onderzoek gedaan naar pre/post workout voeding.

4 - carb cyclen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...erwinst-minimale-vetwinst-115690/#post2003195

(misschien een idee voor artikel op stronglifts ;)

Hij weet inderdaad waar hij over spreekt. Ik zou wel even in het achterhoofd houden dat deze ongetwijfeld kundige arts ook jarenlang advies heeft gegeven op dopinggebied in het blad Powerlifting USA en, volgens zijn eigen meldingen daarin, ook direct aan zijn kliniek. Dus dat alleen het dieet hem tot een topper heeft laten uitgroeien is minstens twijfelachtig te noemen.

Dj Phreak, goeie input.

Klopt, Di Pasquale heeft voor The Anabolic Diet boeken geschreven over steroiden (1990, Beyond Anabolic Steroids). Di Pasquale heeft zelf ook onderzoek gedaan naar steroiden (bv voor Aids patienten), en ziet er nut in.

Of hij zelf steroiden gebruikt of niet: geen idee. Steroiden zijn wel de reden waarom Di Pasquale alternatieve middelen is gaan zoeken. The Anabolic Diet is zijn oplossing.

1 - geen carbs is dus ook nauwelijks insuline is dus minder eiwitsynthese.

2 - hoe zit het met vezels en B vitamines etc. die veel in zilvervliesrijst en volkoren brood te vinden zijn etc?

3 - hoe zit het met pre en post workout carbs?
het dieet is dus al meer dan 10 jaar oud. toen was er nog niet zoveel onderzoek gedaan naar pre/post workout voeding.

Rnbflavour,

1) het is carb cyclen, er wordt met insuline gespeeld
2) rood vlees is zeer goede bron van vit a,e & b complex
3) vezels: groenten, flax seeds
4) dieet is wss uitgevonden door Vince Gironda, jaren 60. Laatste update is Metabolic Diet, met alle referenties, dateert 2000, 500pagina's dik.

Ik ga het dieet een poging wagen. Waarom geeft trouwens iedereen op paddos' z'n stats af? Hij blijft bewust op een laag gewicht uit eigen overtuigingen, bovendien is hij niet de bedenker van het dieet maar enkel een kleine vertegenwoordiger.

Terug
Naar boven