AndroidHealthClinic

Het Anabolisch Diet: Meer Kracht, Meer Spieren, Minder Vet

Rnbflavour,

1) het is carb cyclen, er wordt met insuline gespeeld

ja ik zie dat er dus in het weekend high carb is, maar daar heeft de spiergroep die je maandag traint weinig goeds aan aangezien je daarna 4 dagen nauwelijks insuline opwekt?

of is het de bedoeling dat je hier op een speciale manier bij traint?

2) rood vlees is zeer goede bron van vit a,e & b complex
3) vezels: groenten, flax seeds
4) dieet is wss uitgevonden door Vince Gironda, jaren 60. Laatste update is Metabolic Diet, met alle referenties, dateert 2000, 500pagina's dik.

kun je ook ff reageren op da andere topic?

en punt 2 zal ik es ff nakijken met de eetmeter :)

Niets nieuws. Het dieet bestaat al tijden en is mij en genoeg anderen bekend. Vergelijking met aas is natuurlijk je reinste onzin, vetten helpen idd bij het vormen van testosteron, low carb werkt om insuline onder controle te houden, refeed werkt om spieren op te pompen. Dat zijn geen nieuwe theorieën dat weten de meeste bodybuilders wel. Dit is een dieet zoals een ander, alles werkt als je maar genoeg eet of juist genoeg beweegd. De manier waarop men dit wil doen lijken alsof het een wonderdieet is, dat verhaaltje kennen we nu onderhand wel , sorry, maar een wonderdieet bestaat niet.

uitkomst eetmeter

als je meer of andere producten had willen zien ff aangeven

4qda69c.jpg

ik ben het aan het lezen

als ik weer op een vet% van 10 % zit zal ik eens een keer uitproberen

1) Mediterraneaans dieet heeft weinig carbs. Franse keuken heeft weinig carbs. Eskimo's eten geen carbs. enz...

een mediterraans dieet bestaat volgens mij uit veel pasta en rijst, veel carbs dus. Fransmannen eten veel brood, bij elke maaltijd. Eskimo's zijn een uitzondering, zij eten speciale mossen of zoiets dacht ik.

Op je site zeg je: Perform a blood test before starting this diet. You’ll see the difference.

heb je dit zelf ook gedaan? wat was het resultaat?

Ik kan moeilijk geloven dat je cholesterol omlaag gaat met een dieet rijk aan dierlijk vet.

een mediterraans dieet bestaat volgens mij uit veel pasta en rijst, veel carbs dus. Fransmannen eten veel brood, bij elke maaltijd. Eskimo's zijn een uitzondering, zij eten speciale mossen of zoiets dacht ik.

Op je site zeg je: Perform a blood test before starting this diet. You’ll see the difference.

heb je dit zelf ook gedaan? wat was het resultaat?

Ik kan moeilijk geloven dat je cholesterol omlaag gaat met een dieet rijk aan dierlijk vet.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...andins-and-hormones-part-i-ii-and-iii-113053/

Inderdaad. Zelfs vrouwen kunnen trainen & eten zoals mannen (klein hormonaal verschil, maar toch). Idem voor kinderen/senioren, paar kleine aanpassingen maar de grote lijnen zijn hetzelfde.

Het "ik heb carbs nodig om te functioneren" argument is een mythe. De meeste hier kunnen niet zonder hun carbs. Carbs slaafjes.

Carbs agricultuur is de laatste 10 000 jaar begonnen. Daarvoor was het miljoenen jaren vlees/vet/groenten/fruit. Stof om over na te denken.

Nou ik KAN dus wel zonder carbs.Maar ik heb toch de indruk dat je dan langzamer herstelt,of de trainingen ook slechter zijn durf ik niet 100% zeker te zeggen maar ik denk van wel.Maar daar wil ik me niet op laten vastnagelen.

Wat ik trouwens wel weer vreemd vind is dat de refeed uitgerekend in het weekend moet,blijkbaar onafhankelijk van je trainingsschema.Hoewel de schrijvers van het boek dat ik las dan uitsluitend op vrijdag trainden en dan werkte het wel :rolleyes:

De oude culturen en de eskimo's erbij slepen klinkt ook heel aardig maar bewijst niks.Omdat dat hier in het straatje past wordt er dan alleen uitgegaan van wat wij weten van hun voedingsgewoonten,terwijl er natuurlijk veel meer factoren zijn waarin hun verschillen van deze maatschappij.
Het lijkt me ook helemaal niet zo duidelijk dat er in de prehistorie geen carbs gegeten zouden worden,al kunnen ze niet zo geproduceerd zijn als een aantal dingen die nu gebruikt worden (en die idd niet allemaal even gezond zijn).
Met die middelen konden ze misschien niet aan de hoeveelheden KH komen die nu ook voor sporters aangeraden worden,maar weten we dan wel zo zeker dat de fysiek van de prehistorische mensen iets is waar de meeste bodybuilders hier nog jalours op moeten zijn?

Toen zullen ze ook weer geen wekelijkse refeed gehad hebben en de eskimo's ook niet dus wat dat betreft werkt de vergelijking sowieso niet.

Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag naar jou resultaten en of je de hormoonverbeteringen ook daadwerkelijk gemeten hebt ;)

Ok, dat is blijkbaar een mythe. vreemd dat mijn vader nog net de raad kreeg van de dokter om minder verzadigde vetten te eten voor zijn cholesterol, maar goed, dokters zeggen wel meer rare dingen.

toch iets interessants opgemerkt in die link: What some people may not realize is that several studies have indicated that, up to a certain point, as saturated and monunsaturated fats increase in the diet so do testosteron levels in the body. That point is somewhere between 30-35% of your daily calories from fat, any higher than that won't have any additional effect, and any lower than that and your natural testosteron level is probably not as high as it could be. In addition, getting 30-35% of daily calories from fat has also been shown to significantly reduce cortisol levels.

30-35% dus, 60% zoals het anabolic dieet aanraadt heeft dus geen bijkomend effect?

ook over het tekort aan vezels maak ik me zorgen. of mogen groenten en fruit wel gegeten worden? die bevatten toch veel suikers?

De oude culturen en de eskimo's erbij slepen klinkt ook heel aardig maar bewijst niks.Omdat dat hier in het straatje past wordt er dan alleen uitgegaan van wat wij weten van hun voedingsgewoonten,terwijl er natuurlijk veel meer factoren zijn waarin hun verschillen van deze maatschappij.
Het lijkt me ook helemaal niet zo duidelijk dat er in de prehistorie geen carbs gegeten zouden worden,al kunnen ze niet zo geproduceerd zijn als een aantal dingen die nu gebruikt worden (en die idd niet allemaal even gezond zijn).
Met die middelen konden ze misschien niet aan de hoeveelheden KH komen die nu ook voor sporters aangeraden worden,maar weten we dan wel zo zeker dat de fysiek van de prehistorische mensen iets is waar de meeste bodybuilders hier nog jalours op moeten zijn?
ik ben het met je eens.

Prehistorische mensen aten vooral vruchten en zaden, en af en toe als ze geluk hadden ook wat vlees. Mensen zijn immers niet zo'n goeie jagers. Het is pas toen ze gedomesticeerde dieren hadden dat er geregeld vlees op het menu kwam te staan.

Hun gemiddelde leeftijd was overigens niet om over naar huis te schrijven.

"

geen carbs is dus ook nauwelijks insuline is dus minder eiwitsynthese."

toch niet bij ratten, zie ook geen reden waarom het bij mensen voor minder eiwitsynthese zou zorgen

"

geen carbs is dus ook nauwelijks insuline is dus minder eiwitsynthese."

toch niet bij ratten, zie ook geen reden waarom het bij mensen voor minder eiwitsynthese zou zorgen

jij zegt:

insuline heeft geen invloed op eiwitsynthese?
iig niet bij natural BB?

anders beetje raar dat er wel mee gekuurd word als het niets zou bijdragen.

Op aanraden van Lordmike de link maar weggehaald.

Laatst bewerkt:
^^ verwijder die link maar(voor je eigen veiligheid), is tegen de forum regels!

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik KAN dus wel zonder carbs.Maar ik heb toch de indruk dat je dan langzamer herstelt,of de trainingen ook slechter zijn durf ik niet 100% zeker te zeggen maar ik denk van wel.Maar daar wil ik me niet op laten vastnagelen.
Eens je hebt aangepast aan het dieet ga je je beter voelen dan ervoor. Meer energie, beter uitgerust 's morgens,...

Wat ik trouwens wel weer vreemd vind is dat de refeed uitgerekend in het weekend moet,blijkbaar onafhankelijk van je trainingsschema.Hoewel de schrijvers van het boek dat ik las dan uitsluitend op vrijdag trainden en dan werkte het wel :rolleyes:
Eerste dagen na de carb loading, zitten de spieren vol glycogeen. Dieet is supergoed combineerbaar met bill starr/texas method schema's: hoog volume op maandag, lager volume naarmate week vordert. Naarmate glycogeen leeg loopt, vermindert ook het volume.

Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag naar jou resultaten en of je de hormoonverbeteringen ook daadwerkelijk gemeten hebt ;)
Wat hormoonverbeteringen betreft: heb zelf niet een voor/na meting gedaan van test levels. Dr Di Pasquale's boek bevat de wetenschap erachter.

Mijn resultaten zijn de 10 redenen aangegeven in de post.

30-35% dus, 60% zoals het anabolic dieet aanraadt heeft dus geen bijkomend effect?

ook over het tekort aan vezels maak ik me zorgen. of mogen groenten en fruit wel gegeten worden? die bevatten toch veel suikers?

Als je de theorie wenst, lees het boek.

Vezels:
* veel groenten eten: brocolli, spinazie,...
* fruit mag ook: vooral bosvruchten
* vezel supplement: flax seeds

Je mag 30g carbs per dag eten btw, vezels niet meegerekend of course.

Ik ga het dieet een poging wagen. Waarom geeft trouwens iedereen op paddos' z'n stats af? Hij blijft bewust op een laag gewicht uit eigen overtuigingen, bovendien is hij niet de bedenker van het dieet maar enkel een kleine vertegenwoordiger.

Tnx AlexT. Veel succes met het dieet, als je info wilt, pm me maar.

ik blijf toch bij de principes van massive eating van dr berardi.

maar in principe wijkt deze methode er niet superveel vanaf, gewoon zorgen dat je spieren niet insulineresistent worden door gewoon bepaalde maaltijden zonder carbs te eten, alleen ben ik van mening dat je beter persoonlijk kunt bepalen welke maaltijden je geen carbs eet en op welke dagen je hoge carbs wilt in verband met training en de voordelen die koolhydraten voor de meesten bieden na het trainen.

ik blijf toch bij de doggcrap voedsel en trainingsprincipes, als ik zo naar z'n trainees kijk denk ik dat er weinig mensen zijn die een methode hebben die beter werkt.

Riggard. Je zal het nooit weten zonder uit te proberen. Probeer het twee maand, zie hoe je je voelt, post je resultaten.

Misschien wordt het niks.
Misschien het beste dat je ooit gedaan hebt.

Experimenteer met je lichaam, zo leer je het het best kennen.

ik vraag me altijd af met dat low carb gedoe doordeweeks: heb je dan wel voldoende energie voor je trainingen?

Terug
Naar boven