MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

heb zelf net een BMW 3 serie touring gekocht ivm meer ruimte voor de kleine.

SUVs moet je voor een echte grote gaan, of anders is het gewoon formaat hatchback op stelten en ben je dus niks beter af dan je A3 nu qua ruimte. Daarbij opgeteld dat het kutter op de weg ligt en de aerodynamica heeft van een baksteen en dus verbruik veel hoger uitkomt.
Fair enough. Dan wordt de keuze wat makkelijker tussen een Tiguan en A4 avant.

Wat is jouw/jullie ervaring met een station? Zou je het weer hetzelfde overwegen of toch wat anders gehaald?

Hoge instap....🥲

Mannen een korte vraag. Er is een kleintje op komst en overweeg mijn Audi a3 hatchback om te ruilen voor wat groters.

Nu een vraag aan de mensen die al een kleintje hebben; zouden jullie eerder voor een station gaan (zoals een Audi a4 avant) of een SUV (t-roc/tiguan) en waarom? Wat is jullie ervaring.
Een tiguan heeft een grotere kofferbak dan een a4 avant. Verder maakt het uit praktisch oogpunt imo niet veel uit.

Fair enough. Dan wordt de keuze wat makkelijker tussen een Tiguan en A4 avant.

Wat is jouw/jullie ervaring met een station? Zou je het weer hetzelfde overwegen of toch wat anders gehaald?
Voor mij is een SUV uberhaupt nooit een optie geweest, lelijke dingen. Mijn station is veel leuker om te rijden ook :D

Maar geen idee met wat voor idee je verder de auto koopt. Wil je beetje pittig ding of is de sloomste A4 ook prima?

Voor mij is een SUV uberhaupt nooit een optie geweest, lelijke dingen. Mijn station is veel leuker om te rijden ook :D

Maar geen idee met wat voor idee je verder de auto koopt. Wil je beetje pittig ding of is de sloomste A4 ook prima?
Niks geks, een 1.4 motor maar wel s-line. Zoiets ongeveer:

Dit is dus een grote kutzooi als daily driver, voelt alles op het wegdek….

291F48D0-29CF-47B9-8B0D-8B4AEF211A6E.png
Ook lekker voor stoepranden met parkeren en als je flink gaat hoeken voor je velgen ;)
Showboot rechtuit maakt het niet uit, stuitert ook lekker als je vering niet is aangepast.

zeker op de drempels in de wijk
zoveel investeren voor zoveel ongemak
schuin oversteken word het dan, als je niet blijft hangen met een buikschuiver. heb dat vroeger ook ervaren toen we een Golf1 GTI met VR6 motor hadden gebouwd. veel te laag en strak om normaal mee te kunnen rijden. 15" met 205/35

Aandoenlijk dat schuin oversteken. Wil jullie zo graag een mooi auto'tje laten zien al rijdt het voor geen meter :D

Onderhoudskosten, afschrijving, verz kosten, 1 op 8, niet geschikt voor stadsverkeer/ parkeergarages, kunt nergens normaal voor de dag komen

Als je alles uitrekent kan je beter een renault clio leasen, nergens geen fl**ker om geven aangezien het lease is en met het verschil 2/3x pj met de fam naar turkije op vakantie gaan

Ik zoek juist een grote auto voor de ruimte (gezin/hond) een goede caravantrekker, er moet een jetski in passen en voor de veiligheid van mijn gezin. Dat je dan meer gaat betalen heb ik er dan wel voor over, ik ga mijn zoon niet in een clio stoppen met deurpanelen van karton. Heb zo'n clio al eens totall loss gereden door een mini tikje.
Denk overigens niet dat het een ml gaat worden, neig nu meer naar x3/x5. Maar blijf het een dikke bak vinden.

@dreamy1 Je moet wel de gehele veerweg vrijhouden. als je met vrienden en chicks gaat cruisen heb je dat wel nodig.

Ik zoek juist een grote auto voor de ruimte (gezin/hond) een goede caravantrekker, er moet een jetski in passen en voor de veiligheid van mijn gezin. Dat je dan meer gaat betalen heb ik er dan wel voor over, ik ga mijn zoon niet in een clio stoppen met deurpanelen van karton. Heb zo'n clio al eens totall loss gereden door een mini tikje.
Denk overigens niet dat het een ml gaat worden, neig nu meer naar x3/x5. Maar blijf het een dikke bak vinden.
Hij heeft misschien wat minder aanzien dan een ML/X3/X5, maar voor het geld is er bijna geen SUV met meer bagageruimte te vinden dan een LR Discovery Sport.

Niet in een clio, maar wel in een up? Of heb je die inmiddels niet meer?

Niet in een clio, maar wel in een up? Of heb je die inmiddels niet meer?

Wij hebben 2 auto's, een ervan is de UP die ik met die reden zelf gebruik terwijl zij liever in een kleinere auto rijdt. De UP is idd de auto die vervangen gaat worden, dus een station + SUV .

Wij hebben 2 auto's, een ervan is de UP die ik met die reden zelf gebruik terwijl zij liever in een kleinere auto rijdt. De UP is idd de auto die vervangen gaat worden, dus een station + SUV .
Ach, up kan je tenminste overal kwijt. Niets mis mee hoor

Terug
Naar boven