Fitness Seller

Sticky Het Auto Topic

Aangifte dat je kenteken gejat is?

• Bent u naast uw kentekenplaat/kentekenplaten ook uw Voertuigbewijs of kentekenbewijs op creditcardformaat kwijt? Dan moet u eerst een nieuw kentekenbewijs aanvragen. Hiermee kunt u nieuwe kentekenplaten bestellen.

• Kunt u niet wachten op het nieuwe kentekenbewijs? Doe dan aangifte bij de politie. In sommige regio's kan dit digitaal. Met het ondertekende proces-verbaal van de aangifte kunt u bij een erkende kentekenplaatfabrikant tijdelijke (witte) kentekenplaten kopen. Als u uw kentekenbewijs ontvangen heeft, kunt u de definitieve kentekenplaten kopen.

• Denkt u dat de kentekenplaat/de kentekenplaten van uw voertuig is/zijn gestolen? Dan adviseren wij u hiervan aangifte te doen bij de politie. Bij een voertuig waarvan beide kentekenplaten tegelijk weg zijn, is meestal sprake van diefstal.

Je zit dan ook wel met het gedoe dat je een nieuw kenteken moet gaan laten maken en een ophoog code krijgt.

Plus de normale boete voor de overtreding van het rijden zonder kenteken.
Ja, maar dat is een stuk minder erg dan het misdrijf voor opzettelijk rijden zonder kenteken lijkt mij.

Stel ik wordt morgen staande gehouden, "meneer, u rijdt zonder kenteken". En ik wist het oprecht niet. Dan lijkt het mij geen misdrijf. Hetgeen een kentekenflipper gebruiken wel is.

Je zit dan ook wel met het gedoe dat je een nieuw kenteken moet gaan laten maken en een ophoog code krijgt.

Plus de normale boete voor de overtreding van het rijden zonder kenteken.
Kenteken van motor van m'n pa is al 2x gejat.

Eerlijk, wie controleert nou elke keer voor hij gaat rijden zijn complete voertuig, waaronder kentekens? Ik check bij m'n motor trouwens wel altijd banden en voorvork.

Ja, maar dat is een stuk minder erg dan het misdrijf voor opzettelijk rijden zonder kenteken lijkt mij.

Stel ik wordt morgen staande gehouden, "meneer, u rijdt zonder kenteken". En ik wist het oprecht niet. Dan lijkt het mij geen misdrijf. Hetgeen een kentekenflipper gebruiken wel is.
Dat klopt helemaal, het is pas een misdrijf als je bewust het herkennen van het kenteken moeilijk maakt, rijden zonder kenteken gewoon een kleine overtreding.

Alleen je zal relatief vaak een stopteken gaan krijgen als je kenteken mist, dus zoals je al zegt, die grap werkt ook maar een keer.

Ik denk dat het goedkoopste nog gewoon is om flitsmeister te gebruiken en goed te weten op welke stukken je wel een geen gas geeft.

Eerlijk, wie controleert nou elke keer voor hij gaat rijden zijn complete voertuig, waaronder kentekens? Ik check bij m'n motor trouwens wel altijd banden en voorvork.

Die van mij was er 2 weken terug legit afgevallen :roflol:

Denk dat weinig mensen het doen, maar dat neemt de verplichting natuurlijk niet weg.

Dat klopt helemaal, het is pas een misdrijf als je bewust het herkennen van het kenteken moeilijk maakt, rijden zonder kenteken gewoon een kleine overtreding.

Alleen je zal relatief vaak een stopteken gaan krijgen als je kenteken mist, dus zoals je al zegt, die grap werkt ook maar een keer.

Ik denk dat het goedkoopste nog gewoon is om flitsmeister te gebruiken en goed te weten op welke stukken je wel een geen gas geeft.
Of gewoon zonder kenteken altijd volgas weg weten te komen.

Zoals hier

:D

Een motor heeft maar 1 kentekenplaat, en als je altijd de banden nakijkt zie je ook de kentekenplaat ;)

Je kan ook ontkennen dat je je kenteken zelf eraf hebt gehaald. Verbaast reageren en meteen aangifte doen als je staande wordt gehouden. Ze kunnen nooit hard maken dat je zelf je kenteken eraf hebt gehaald lijkt mij.

Dit kan je natuurlijk niet vaker doen nadat je 1x bent gepakt.
Als het voor en achter is...

You don't say.. maar ja dat klopt bij m'n motor idd. Bij m'n auto dus niet.

Als iemand daar een kenteken jat heb ik het waarschijnlijk pas later door.
De smoes verloren gebruikte ik vroeger al, heb er twee keer boete voor gehad.
1x bromfiets en 1x bijgebogen plaat op motor.

Moest je voor de rechter verschijnen?
Nee, bij bromfiets was dacht ik 85 guldens en bij motor in de €200,-
maat van mij wel, die had met lijm en modder de kentekenplaat -dus met opzet- moeilijk zichtbaar gemaakt. Hij reed ook Enduro, en dacht dat ie daarmee wegkwam.
welke straf of boeteoplegging weet ik zo niet.

Je kan ook ontkennen dat je je kenteken zelf eraf hebt gehaald. Verbaast reageren en meteen aangifte doen als je staande wordt gehouden. Ze kunnen nooit hard maken dat je zelf je kenteken eraf hebt gehaald lijkt mij.

Dit kan je natuurlijk niet vaker doen nadat je 1x bent gepakt.

En dan mijn rijbewijs inleveren omdat mijn voorwiel de lucht hing. Nee dankje.

Ik snap er niks van, dit doet ie normaal nooit.
:roflol:

Dat zal wel meevallen. 285 op het fietspad is natuurlijk een ander verhaal.

Is maar een voorbeeld. Zodra het kenteken eraf gaat dan is dat met een reden. Maar goed, kwa achtervolgingen valt het tot nu toe mee moet ik zeggen. Bekeuringen tot nu toe ook pas 2, 1 voor geen helm (wheelie werd door de vingers gezien want buitengebied) en een andere kleine snelheidsovertreding, dat was toen ik dacht dat ik geflitst werd terwijl ik op het fietspad reed.
Eigenlijk pas 1 echte achtervolging gehad met zwaailichten/sirenes waar ze enkele minuten achter mij zaten (ijs op de weg). En een keer of 2/3 dat ze mij tegemoet kwamen en omkeerden door op een doorgaande weg om te draaien en op een rotonde, dat is natuurlijk kansloos.

Met een auto een stopteken negeren zou ik dan weer niet doen, de kans van slagen is dan een stuk kleiner..

Zelf kom ik er vaak goed vanaf als ik word aangehouden door motoragenten, die hebben meestal dezelfde humor als ik.

Zelf kom ik er vaak goed vanaf als ik word aangehouden door motoragenten, die hebben meestal dezelfde humor als ik.

Motoragenten ben ik nog nooit tegengekomen. Moet zeggen dat ik mijn rijgedrag wel heb verbeterd, neem veel minder risico. Dronken rijden doe ik ook niet meer. Het was vooral in de coronatijd dat het kenteken eraf ging vanwege de lockdown, dan weet je van te voren dat ze je aan gaan houden. Maar een flipper moet er echt op, veel mooie 80 wegen waar ik mij kan uitleven maar die vol staan met flitspalen, dan is zo'n flipper ideaal.

Terug
Naar boven