AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Ah die good ol days met ghostrider, lekker met mn vrienden kijkend op een zelf gebrande cd.
Prachtig, wel link toen we allemaal onze motorrijbewijs hadden gehaald. Gelukkig goed afgelopen.

Over die boetes, iets meer nadenken over hoe hard je gaat.
Heb zelf 250pk maar wees de baas over je rechter voet.
Zelfde als met de motor, baas over je rechter pols.

Motoragenten ben ik nog nooit tegengekomen. Moet zeggen dat ik mijn rijgedrag wel heb verbeterd, neem veel minder risico. Dronken rijden doe ik ook niet meer. Het was vooral in de coronatijd dat het kenteken eraf ging vanwege de lockdown, dan weet je van te voren dat ze je aan gaan houden. Maar een flipper moet er echt op, veel mooie 80 wegen waar ik mij kan uitleven maar die vol staan met flitspalen, dan is zo'n flipper ideaal.
Dat vind ik dan eigenlijk verslechterd...

Ondanks 40 jaar (een paar miljoen km) overal veel te hard rijden, heb ik nauwelijks bonnen gehad. Vrij recent nog een paar voor iets te hard rijden bij Hoofddorp, op doorgaande weg naar de leuke bochten in het Groene Hart. Maar in die bochten zelf staan nooit flitsers.

Met die motoragenten kan je vaak wel lachen, ten miste ik. Werd een keer aangehouden voor flink te hard rijden, bleek ik ook nog eens geen rijbewijs of legitimatie bij me te hebben. Ik zette me al schrap voor een flinke boete, maar kreeg alleen een goede tip, dat ze verderop op de rotonde in mijn woonplaats stonden te controleren op alcohol.

Laatst bewerkt:
Dat vind ik dan eigenlijk verslechterd...

Ondanks 40 jaar (een paar miljoen km) overal veel te hard rijden, heb ik nauwelijks bonnen gehad. Vrij recent nog een paar voor iets te hard rijden bij Hoofddorp, op doorgaande weg naar de leuke bochten in het Groene Hart. Maar in die bochten zelf staan nooit flitsers.

Met die motoragenten kan je vaak wel lachen, ten miste ik. Werd een keer aangehouden voor flink te hard rijden, bleek ik ook nog eens geen rijbewijs of legitimatie bij me te hebben. Ik zette me al schrap voor op een flinke boete, maar kreeg alleen een goede tip, dat ze verderop op de rotonde in mijn woonplaats stonden te controleren op alcohol.

Ik heb nog nooit kunnen lachen met agenten :roflol:

Wat vind je verslechterd?

Ik heb nog nooit kunnen lachen met agenten :roflol:

Wat vind je verslechterd?
Ik ook niet. Hebben totaal geen humor.
Zat ooit achterin met een vriend. Meneer de agent had geen gordel om. Dus bijdehand dat ik ben maakte ik een opmerking daarover.

Inb4 kijk mij opgepakt zijn comment

Ik ben door motoragenten altijd gematst toen ik een openpijp had. Ze snapten het wel, maar gaven wel de waarschuwing dat hun collega's in de auto minder coulant zijn.
Ik rijd met twee open uitlaten, daar heb ik nog nooit kritiek op gehad van ome agent.

Maar ik heb het ook niet over kleine overtredingen, als wij gek gaan doen dan is het rijden waar plek is (vluchtstrook, stoep, fietspad, zigzaggend tussen auto's, tussen twee vrachtauto's door) rotondes linksom nemen, wiel de lucht in, 200 binnen de bebouwde kom, dat soort shit. In principe rijdens zonder regels. Dan ga je niet gematst worden, en terecht ook. Als je dan gepakt wordt is het rijbewijs kwijt/in beslagname voertuig / rechtzaak. Dan kan je dus beter zorgen dat ze je niet pakken.

Maar goed, dat is weer een tijdje geleden dat we echt gek gedaan hebben, ik neem nu niet meer zoveel risico. Sportief rijden altijd, maar geen kamikaze shit meer.

Ik rijd met twee open uitlaten, daar heb ik nog nooit kritiek op gehad van ome agent.
Teveel decibell is een millieudelict. Is geen goedkope.

Maar ik heb het ook niet over kleine overtredingen, als wij gek gaan doen dan is het rijden waar plek is (vluchtstrook, stoep, fietspad, zigzaggend tussen auto's, tussen twee vrachtauto's door) rotondes linksom nemen, wiel de lucht in, 200 binnen de bebouwde kom, dat soort shit. In principe rijdens zonder regels. Dan ga je niet gematst worden, en terecht ook. Als je dan gepakt wordt is het rijbewijs kwijt/in beslagname voertuig / rechtzaak. Dan kan je dus beter zorgen dat ze je niet pakken.
Ja dat snap ik. Daar had ik het ook niet over.
Veel van die dingen klinkt als een normale dag op de motor :roflol:. Behalve de wheelies, die doe ik niet.

Tevens de boetes zijn niet gering. Heb je een personenauto met een overschrijding van de geluidsproductie tot 10Db(a) dan mag je al 150 euro afrekenen. Tevens degene die er over heen gaan is het al een OM-transactie en dit gaat je dan gewoon een paar honderd euro kosten.

De reden dat de boetes zo hoog zijn heeft er mee te maken dat het tevens een soort van milieu-feit is. Een en ander is geregeld in de Wet Geluidshinder.

Maar goed, dat is weer een tijdje geleden dat we echt gek gedaan hebben, ik neem nu niet meer zoveel risico. Sportief rijden altijd, maar geen kamikaze shit meer.
Ik reed een keer achter 2 jongens op brommers, nog geen 50 km/uur, op een smal bochtig landweggetje. Het was te onoverzichtelijk om in te halen. Een tegemoetkomende motoragent keerde toen om, om me aan te houden en mijn uitlaatgeluid te meten. Was wel een mega luide uitlaat, een carbon Two Brothers 4 in 1, maar alleen de toon van het geluid was afwijkend bij dat lage toerental. Die agent had totaal geen humor en ik moest mijn agressieve neigingen onderdrukken. Gelukkig werkte zijn app niet, hij was al aan het dreigen met wegslepen.

Maar ook een keer met 140 en knee down een blinde bocht door in een 60 km/uur zone; staan er aan het eind van die bocht een politieauto en een agent midden op de weg. Ik kwam met stuiterend voorwiel tot stilstand, wiel tussen zijn benen. Bleken ze bezig met een koe uit de sloot te halen. Die gast kon er wel om lachen en zei dat hij het jammer vond dat hij er niet met een meetapparaat stond. Nog ff geholpen met die koe ook.

Ik reed een keer achter 2 jongens op brommers, nog geen 50 km/uur, op een smal bochtig landweggetje. Het was te onoverzichtelijk om in te halen. Een tegemoetkomende motoragent keerde toen om, om me aan te houden en mijn uitlaatgeluid te meten. Was wel een mega luide uitlaat, een carbon Two Brothers 4 in 1, maar alleen de toon van het geluid was afwijkend bij dat lage toerental. Die agent had totaal geen humor en ik moest mijn agressieve neigingen onderdrukken. Gelukkig werkte zijn app niet, hij was al aan het dreigen met wegslepen.

Maar ook een keer met 140 en knee down een blinde bocht door in een 60 km/uur zone; staan er aan het eind van die bocht een politieauto en een agent midden op de weg. Ik kwam met stuiterend voorwiel tot stilstand, wiel tussen zijn benen. Bleken ze bezig met een koe uit de sloot te halen. Die gast kon er wel om lachen en zei dat hij het jammer vond dat hij er niet met een meetapparaat stond. Nog ff geholpen met die koe ook.
Was het een hele oude koe?

Mogen ze eigenlijk laseren/radar in bochten?

Terug
Naar boven