XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Dames moeten hun schoenen uitdoen voordat ze bij mij instappen.

Draag je zelf ook van die geile blauwe hoesjes om je schoenen? :eyebrow:

1694880969466.png

Je kan ook gewoon af en toe je matten schoonmaken en elke 2 jaar nieuwe kopen voor een matten kopen.

Het probleem met rijden onder invloed is dat je het niet 'even kort kan doen'

Snel rijden is risicoverhogend, maar je kan van te voren de situatie inschatten en dan kortstondig harder rijden met relatief laag risico. Je past je snelheid altijd aan aan de situatie.

Je kan niet eventjes 30 seconden op een leeg stukje asfalt flink onder invloed zijn en daarna weer nuchter bij het kruispunt aankomen. Bij alles wat je doet is het risico gewoon veel groter door zelfoverschatting, verminderde cognitieve capiciteit en verminderd reactievermogen.

onder invloed verhoogd je risico voor ongevallen enorm, waarbij stomdronken (1000UGL en meer) achter stuur gaan zitten je iets van 1000x meer kans geeft op een ongeval. En dat risico neemt af naarmate je minder gedronken hebt.

Als maatschappij hebben we gezegd we accepteren het risico tot 88 of 220 UGL, maar daarboven niet meer, daarboven noemen we het 'rijden onder invloed(van alcohol)'. Een grote volwassen vent(niet beginnend) kan met 2 flesjes bier naar 1 uur wachten wel weer rijden, een kleine vrouw mag als beginnend bestuurder nieteens een halve.

Zelf kies ik er liever voor om eigenlijk nooit met drank op te rijden, dan hoef ik mezelf nooit de vraag te stellen 'wat als ik nuchter was geweest'.

Meestal zijn het ook juist de motor en autoliefhebbers die ook harder roepen dat je niet met alcohol op moet rijden, dus ik verbaas me wel als ik het tegendeel hoor.

Overigens is fietsen onder invloed ook verboden maar wordt dit (normaal) niet gecontroleerd/gehandhaafd, tenzij je een ongeval veroorzaakt of echt gevaar veroorzaakt.

Over drugs hoeven we helemaal geen discussie te hebben mag ik hopen?
Jij rijdt zo al zonder goed excuus van de weg en probeert er op deze manier nog een positieve draai aan te geven.

Overigens had ik, in mijn recollectie, jou uitgenodigd om eens samen te gaan rijden.

Laatst bewerkt:
Jij rijdt zo al zonder goed excuus van de weg en probeert er op deze manier nog een positieve draai aan te geven.
Leerproces, teveel gas geven en verkeerd remmen op een lege dijk is (in mijn ogen) wat anders dan bewust met drank op deelnemen aan het verkeer.
Trouwens had ik, in mijn recollectie, jou uitgenodigd om eens samen te gaan rijden.
Op zou dat oprecht een goed idee vinden, ik denk dat ik kwa rijden nog wel wat van je kan leren.

Komende weken heb ik helaas echt geen tijd maar als je ergens in oktober tijd hebt gooi gerust een DM.

Leerproces, teveel gas geven en verkeerd remmen op een lege dijk is (in mijn ogen) wat anders dan bewust met drank op deelnemen aan het verkeer.

Op zou dat oprecht een goed idee vinden, ik denk dat ik kwa rijden nog wel wat van je kan leren.

Komende weken heb ik helaas echt geen tijd maar als je ergens in oktober tijd hebt gooi gerust een DM.
Wilde nog een rotantwoord geven, in de trant van dat in de moderne psychiatrie hersenletsel hersenletsel is, maar goed idee! Het liefst wel op droog wegdek en bij een temperatuur >15C.

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen ik krijg de meeste complimenten van gym people dan van collegas :roflol: en als ik van een collega krijg dan zie ik gelijk al een fake smile

Iemand een idee wat we van de nieuwe Ssangyong Torres moeten denken.
Lijkt me een interessante kandidaat.
Interessante motorisatie, mooie afwerking, ruim... voor die prijs heb je maar een zielige Skoda Fabia of zo.

Er is niks mis met een Fabia, en al helemaal niet als je 'm vergelijkt met de Chinese Ali Express versie van een Land Rover die jij benoemt.

Terug
Naar boven