XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Jij zegt aan de ene kant dat een ZZP'er zonder vak te leren makkelijk tweemaal modaal verdient maar in deze post geef jij aan reeds vijftien jaar ervaring te hebben maar nog altijd niet drie jaaropgaven aan de bank kunt tonen voor een hypotheek.

Dat wil kortweg zeggen dat ook jou het dertien jaren heeft gekost om een (erg) goed salaris te verdienen. Dat noem ik niet makkelijk.

Wel heb ik er alle respect voor, begrijp mij niet verkeerd. Ik ben alleen van mening dat men niet kan spreken over een makkelijk haalbaar salaris als dat betreffende salaris enkel de top één of twee procent van Nederland is toebedeeld.
Als ZZP is het makkelijker haalbaar, want geen werkgeverskosten voor allerlei volksverzekeringen. Moet je zelf regelen natuurlijk en dat is dan weer duur. Als je 60 euro per uur vraagt is dat 1500 uur werken ongeveer. Als ik mijn CV moet laten onderhouden kost dat me zomaar 100 per uur. Goede vakmensen zijn gewoon egld waard (maar voor dat uurloon moet ook de bus, verzekering, administratie etc betaald worden)

maar nog altijd niet drie jaaropgaven aan de bank kunt tonen voor een hypotheek.
Covid fuckte alles op in 2020 en 2021. In juli 2021 kreeg ik een zoon en ben toen tm feb 2022 thuis gebleven. Toen ik weer wilde werken scheurde ik een week voor ik zou beginnen m'n rechter meniscus en zat ik een half jaar thuis. Zodoende ;)

Dat wil kortweg zeggen dat ook jou het dertien jaren heeft gekost om een (erg) goed salaris te verdienen. Dat noem ik niet makkelijk.
Ik ben te laat begonnen met zzp'en. Genoeg gasten die na hun koksopleiding beginnen met zzp'en en meteen goed verdienen. Ik had veel eerder moeten gaan zzp'en.

Je hebt ook nog iets zoals levenskwaliteit. Zou jij met een kindje in een flat wonen als je de optie hebt om een huis met tuin te kunnen kopen zodat je samen kunt voetballen?

Je leeft nu en later meer vermogen om dood te gaan in een bentley is niet mijn manier als je jou prime jaren hutjemutje moet doorkomen.
Ben ik met je eens.

Covid fuckte alles op in 2020 en 2021. In juli 2021 kreeg ik een zoon en ben toen tm feb 2022 thuis gebleven. Toen ik weer wilde werken scheurde ik een week voor ik zou beginnen m'n rechter meniscus en zat ik een half jaar thuis. Zodoende ;)
En in mijn beredenering moet je dat risico tot op zekere hoogte wel meenemen in je vergelijk. Ik heb dat in elk geval zo’n 8 jaar geleden wel gedaan.

Als ZZP is het makkelijker haalbaar, want geen werkgeverskosten voor allerlei volksverzekeringen. Moet je zelf regelen natuurlijk en dat is dan weer duur. Als je 60 euro per uur vraagt is dat 1500 uur werken ongeveer. Als ik mijn CV moet laten onderhouden kost dat me zomaar 100 per uur. Goede vakmensen zijn gewoon egld waard (maar voor dat uurloon moet ook de bus, verzekering, administratie etc betaald worden)
Het is niet alsof het onderaan de streep voor ons veel goedkoper is, aangezien er gewoon andere premies zijn die we wel betalen. Onder de 35 euro p/u is het niet eens (meer) rendabel, aangezien je er onder aan de streep te weinig aan over houd. Als ik zie wat ik afgelopen jaar aan de IB heb moeten betalen dan loont het alleen tot 75k of vanaf 120k, alles ertussen is echt waardeloos qua percentages en alle andere zaken die je moet afdragen.

Mensen hebben de impressie dat, buiten de BTW, ZZP'er geen extra kosten hebben volgens mij. Op verschillende platformen worden er echt de meest domme uitspraken gedaan als het op dit onderwerp aankomt en dat geeft duidelijk weer dat mensen totaal geen research doen voordat ze besluiten ZZP'er te worden en alleen de quick bucks zien.

Echt heel dik zo’n M8 comp, ziet ze ook bijna niet rijden eigenlijk (hier in de buurt niet iig). Wat doen die 800pk met zo’n blok? Kan die dat makkelijk hebben
Ik had met 3 anderen, ergens in oktober 2023, tijdje terug bij een tankstation voor de grens van duitsland afgesproken om een stukje te trappen op de autobahn, die gozer kwam met een m8, was bloedsnel, sneller dan de r8, kwam ik aan met de rs3 en een ander met een rs5. Rs3, rs5, r8, m8
IMG_7106.jpeg

Zelf heb ik 11 jaar aan een echte universiteit gestudeerd en ook nog eens 4 jaar voor mijn phd, maar ik verdien nu erg weinig. Ook nauwelijks pensioen door te lang als vrijwilliger ontwikkelingswerk te doen in de derde wereld en daardoor ook haast geen aow. In de verenigde staten kan je meteen de politiek in na zo´n voorbereiding.
Na mijn scheiding wel weer veel geld over voor leuke hobbies. En omdat ik mezelf invalide heb verklaard met mijn hartkwaal en versleten knieën, eindelijk ook maar een AUTO gekocht.

Bijlagen

• IMG20250125163047.jpg
    IMG20250125163047.jpg
    275,7 KB · Weergaven: 25
Meestal zijn dit niet de auto's die dagelijks gebruikt worden. Ik meen dat dreamy1 de wagen ook voor woon/werk verkeer gebruikt.
..
Precies, voornamelijk woon/werk verkeer en een keer op een zondag de gaspedaal intrappen

Super asociaal maar ik werkte op een zorg terrein met allerlei woningen in de GZ en altijd die Turkse of Marokkaanse gastjes kwamen aanrijden in een super dure auto. Vooral op een zorg terrein vind ik dat echt niet kunnen.
Dus? Ze werken er toch voor? Hoezo moeten ze met een aygotje naar hun werk?

Na mijn scheiding wel weer veel geld over voor leuke hobbies. En omdat ik mezelf invalide heb verklaard met mijn hartkwaal en versleten knieën, eindelijk ook maar een AUTO gekocht.
Met die Dacia Duster kan je trouwens niet zo hard door de bocht als ik gedacht had, had er veel meer van verwacht met die brede banden. Met de auto van mijn vriendin, een Chevrolet Spark, begonnen de banden al te slippen als ik met 2-3 van de snelheid die met mijn motors mogelijk is door de bocht probeerde te gaan. Maar andersom werd ik op mijn Speed Triple met knee en elbow down ook weleens op een afrit bijgehouden door iemand in een dikke Audi.

Laatst bewerkt:
Ik heb in de gauwigheid wat cijfers via Google opgeduikeld. In Nederland verdienen even heel grofweg gezegd ongeveer 450.000 mensen een salaris van meer dan €100.000,- per jaar. Hier vallen dus ook managers en dergelijke onder. Er zijn ongeveer 1.8 miljoen zzp'ers in Nederland.

Deze cijfers zeggen mij dat het nog niet zo makkelijk is om €100.000,- per jaar te verdienen als zzp'er.

Dit heb ik even gauw opgezocht, verbeter mij gerust als ik mis zit.

Jongens en meisjes, staar je niet zo blind op dat geld en probeer eens van het leven te genieten. Zelfs als dat betekent dat er een stomme mooie auto voor de deur in de carport staat.

Terug
Naar boven