AndroidHealthClinic

Sticky Het Auto Topic

Shiiiii... Het lichaam was vast niet meer toonbaar. :emo:

Ipv een jong gebruikte Ford Fiesta als kleine auto kan ik bijna net zo goed een Ford Focus als grote auto kopen, zoveel duurder is een Focus niet en met >600l als Wagon is die echt groot.

Zegt de Aygo rijder. ;)

Ik denk toch dat ik een paar maandjes een Alfa Romeo Junior of Renault Magane E-tech ga leasen.
IMG_6052.png

IMG_6053.jpeg

Laatst bewerkt:
QVwhJ1q
Screenshot-20250407-220022-3.png

Dit was een tamelijk vervelende ervaring. 0/100 in 2.68 seconden maar daar heb ik de foto niet van.

Een poosje geleden, dit was met de wagen van de vrouw des huizes. Vannacht kreeg ik onderstaand screenshot doorgestuurd nadat de tuner, uiteraard met mijn toestemming, een aantal testruns heeft gedraaid.

Screenshot-20250709-091029-2.png

De orde in huize Laxeer is binnenkort weer hersteld. Er worden nog kleine tweaks aangebracht daar hij van mening is dat de 4.5x seconden haalbaar moet zijn. Dan is het ook voldoende wat mij betreft en moet ik misschien maar een klein autootje erbij aanschaffen zodat ik mijzelf in de winter niet om een boom vouw.

Een poosje geleden, dit was met de wagen van de vrouw des huizes. Vannacht kreeg ik onderstaand screenshot doorgestuurd nadat de tuner, uiteraard met mijn toestemming, een aantal testruns heeft gedraaid.

De orde in huize Laxeer is binnenkort weer hersteld. Er worden nog kleine tweaks aangebracht daar hij van mening is dat de 4.5x seconden haalbaar moet zijn. Dan is het ook voldoende wat mij betreft en moet ik misschien maar een klein autootje erbij aanschaffen zodat ik mijzelf in de winter niet om een boom vouw.
Kan me niet eens heugen waneer dit was en hoe ik dit geflikt heb.
Screenshot_20250709_123103_Flitsmeister.jpg

Dit is wel sick.

Ik denk dat jij sneller van 0 naar 250 gaat dan mijn auto naar 100 :roflol:

Net een proefrit gemaakt in een Renault Megane E-Tech en dat beviel best goed, Ik kon alleen geen fijne zitpositie vinden. De vloer en dus ook de pedalen zitten vrij hoog (waarschijnlijk door het accupakket) en ik kon daar mijn stoel daar niet fijn op afstellen, maar hij reed goed genoeg om nog een paar andere EV's te proberen.

Kan me niet eens heugen waneer dit was en hoe ik dit geflikt heb.
Screenshot_20250709_123103_Flitsmeister.jpg
Zo! Met wat voor een wagen was dit? Ik denk dat mijn Turbo S dat getuned nog niet gaat halen.

Dit is wel sick.

Ik denk dat jij sneller van 0 naar 250 gaat dan mijn auto naar 100 :roflol:
Haha! Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook bizarre cijfers vind. Ik twijfelde nog steeds of het geen onzin was om zo een wagen te tunen maar als ik dit zie...

De jongens van AutoTopNL hebben een vergelijkbare wagen mee gehad. Ik kan niet wachten tot de mijne er is.

kijk: https://youtu.be/g5LKqKQv9sw?si=c7K4r0iBfW2sV75I

Zo! Met wat voor een wagen was dit? Ik denk dat mijn Turbo S dat getuned nog niet gaat halen.

Haha! Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook bizarre cijfers vind. Ik twijfelde nog steeds of het geen onzin was om zo een wagen te tunen maar als ik dit zie...

De jongens van AutoTopNL hebben een vergelijkbare wagen mee gehad. Ik kan niet wachten tot de mijne er is.

kijk: https://youtu.be/g5LKqKQv9sw?si=c7K4r0iBfW2sV75I

Stuur eens foto dan

Durf ik niet 100% zeker te zeggen maar meende dat dit in een rs4 was (natuurlijk niet standaard) van een maat bij een straatrace heel wat jaren geleden.
Geweldig man! Dat gevoel in de buik tijdens zo een acceleratie is toch heerlijk. Nog een ruime week, dan is 'ie klaar.

Geweldig man! Dat gevoel in de buik tijdens zo een acceleratie is toch heerlijk. Nog een ruime week, dan is 'ie klaar.
Ja klopt. Deze was meer aan gedaan dan alleen een tune(ecu flash) zoals jij waarscheinlijk laat doen. 2 turbo's, volledige op maat gemaakte uitlaatlijn, FMIC. Meerdere ecu maps er op, ook een voor ethanol waarop hij het meeste vermogen had.

Ja klopt. Deze was meer aan gedaan dan alleen een tune(ecu flash) zoals jij waarscheinlijk laat doen. 2 turbo's, volledige op maat gemaakte uitlaatlijn, FMIC. Meerdere ecu maps er op, ook een voor ethanol waarop hij het meeste vermogen had.
De mijne heeft ook een turbo upgrade en titanium uitlaat gekregen! De 'beperking' zit nu nog in de downpipes met sportcat. Ik wil liever geen catless variant en dat kost wat vermogen. De mogelijke benzinegeur in de wagen en het gekloot met de apk weerhouden mij daar nog van.

De wagen zou nog naar de 1000 pk kunnen door middel van een water-methanol injectie systeem. Hier weet ik zelf te weinig van en daarbij vind ik dat ook onzinnig worden. De discussie of 875 pk wel zinnig is ga ik niet voeren. 😂

De mijne heeft ook een turbo upgrade en titanium uitlaat gekregen! De 'beperking' zit nu nog in de downpipes met sportcat. Ik wil liever geen catless variant en dat kost wat vermogen. De mogelijke benzinegeur in de wagen en het gekloot met de apk weerhouden mij daar nog van.

De wagen zou nog naar de 1000 pk kunnen door middel van een water-methanol injectie systeem. Hier weet ik zelf te weinig van en daarbij vind ik dat ook onzinnig worden. De discussie of 875 pk wel zinnig is ga ik niet voeren. 😂
Kan je gewoon 'zwart' laten keuren toch, zat gasten die dat doen.

Maargoed, 875 pk is ook wel voldoende :roflol:

Ik wil liever geen catless variant en dat kost wat vermogen. De mogelijke benzinegeur in de wagen en het gekloot met de apk weerhouden mij daar nog van.
Jm tuning in schagen maakt mooie uitlaten. Met een 200cells racekat kom je wel door de apk mits ze hem met warme kat en motor meten wat ook moet volgens apk voorschriften.
Heb ook op een van mijn vorige auto's van hun een uitlaatsysteem gehad met 200cells en die kwam gewoon door de apk.
De wagen zou nog naar de 1000 pk kunnen door middel van een water-methanol injectie systeem. Hier weet ik zelf te weinig van en daarbij vind ik dat ook onzinnig worden.
Moet je wel opnieuw de bank op en software laten schrijven etc. Meende dat er ook nog wat andere aanpassingen voor nodig zijn dus als je dit doet doe het voor dat je hem laat chippen anders moet je 2 keer. Doe je dit niet dan kost het je vermogen met watermeth.

Kan je gewoon 'zwart' laten keuren toch, zat gasten die dat doen.

Maargoed, 875 pk is ook wel voldoende :roflol:
Ik meende dat dit sinds begin dit jaar strenger wordt aangepakt, niet? Wat er van waar gaat blijken te zijn is natuurlijk afwachten.

Inderdaad, qua vermogen is dit natuurlijk al erg leuk. 😂
Jm tuning in schagen maakt mooie uitlaten. Met een 200cells racekat kom je wel door de apk mits ze hem met warme kat en motor meten wat ook moet volgens apk voorschriften.
Heb ook op een van mijn vorige auto's van hun een uitlaatsysteem gehad met 200cells en die kwam gewoon door de apk.
200 cells zit er nu onder, inderdaad. Vandaar dat de wagen ook niet de 900 pk redt zoals in het filmpje van AutoTopNL.
Moet je wel opnieuw de bank op en software laten schrijven etc. Meende dat er ook nog wat andere aanpassingen voor nodig zijn dus als je dit doet doe het voor dat je hem laat chippen anders moet je 2 keer. Doe je dit niet dan kost het je vermogen met watermeth.
Correct, het is een flinke extra ingreep. Om een beeld te schetsen komt er dan een bedrag van boven de €15.000,- bij. Een beetje te gek naar mijn smaak.

meende dat dit sinds begin dit jaar strenger wordt aangepakt, niet? Wat er van waar gaat blijken te zijn is natuurlijk afwachten.

Inderdaad, qua vermogen is dit natuurlijk al erg leuk. 😂
Bij jm tuning bevestigen ze de delen met Vband klemmen. Laat ze een rechte buis maken zelfde maat als de kat en een kat. Dan kun je hem in 15 minuten omruilen met een brug. Of laat ze een kat leeg halen als je bang bent voor controle of een rdw fuik. Dan heb je dus een echte kat die je er voor de apk onder knupt en een lege zodat je je vermogen haalt. Ik weet zeker dat je porsche multi map kan hebben dus kun je hem ook wel een map geven voor met en zonder kat.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven