XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Bezoekers in dit topic

Klopt, maar waarom ben je als particuliere eigenaar de eerste jaren wel veel kwijt aan onderhoud?

Dat weet ik niet eerlijk gezegd :o Heb precies 1 eigen auto gehad en daar stond 96.000km op toen ik deze kocht en 176.000 een jaar later toen ik hem op 3 cilinders lopende naar de sloop heb moeten brengen :roflol: Onderhoud kende ik toen überhaupt nog niet :haha:
 
Ben ik ff blij dat ik zelf monteur ben en alles zelf kan doen.... Recent de distributieriem en multiriem incl alle rollen, spanners en waterpomp vervangen, was in totaal een kleine 200 euro kwijt aan originele onderdelen.... Na 3 uur sleutelen had ik ff bijna 400 euro verdient (of bespaart :p)... Er zijn dagen bij dat ik per uur minder verdien :D
 
Ik weet dat je bij de dealer duurder uit bent dan bij een universele garage, zeker als je een ”wat luxer merk” hebt. Deze week heeft onze Landrover een grote beurt gehad en dat mag heus wel wat kosten, maar om €23,95 excl BTW per liter olie te rekenen is wel achterlijk, dat komt voor 6,5 liter uit op €189 als ik 4x5l exact dezelfde olie online koop hou ik nog €43 in mijn zak. Ook had mijn vrouw ja gezegd op de vraag of de “versleten“ ruitenwissers voor vervangen moesten worden, hier vragen ze €77 voor, een setje van Bosch voor die auto kosten nog geen €18.

Het is dat dit de laatste beurt binnen de fabrieksgarantie was en de dealer op loopafstand is, maar de volgende keer gaan we ergens anders heen. Ik wil niet weten wat ik had moeten betalen als we de achterbanden bij hun hadden laten vervangen, waar overigens nog iets van 3-4mm profiel opzit.

Ik herken het... ik ga nooit naar de dealer (vroeger moest ik dat vanwege lease auto). Oplichterij van de 1e rang!
 
Ik betaalde bij de Fiat dealer 55 euro diagnose kosten voor het losschoeven van het hitteschild, letterlijk 4 schroefjes.

Voor de reparatie was hun quote €680 euro. Hun uurloon is ruim €100....
Uiteindelijk onafhangkelijk laten doen voor €150 laten doen, al was dat dan wel een vriendenprijs.
 
Ben toch wel fan van merkdealer. Zij gaan elke dag met desbetreffende auto's om.

De 'fietsenmaker' die hier om de hoek zit blijft met zn klauwen van de motor af. Genoeg gezeik mee gehad. Alleen voor niet motorische dingen mag hij rommelen
 
Ben toch wel fan van merkdealer. Zij gaan elke dag met desbetreffende auto's om.

De 'fietsenmaker' die hier om de hoek zit blijft met zn klauwen van de motor af. Genoeg gezeik mee gehad. Alleen voor niet motorische dingen mag hij rommelen
Als de hogere prijs een gevolg is van een hoger uurloon voor de getrainde monteur en de monteur daar in zijn salaris iets van terug ziet vind ik het prima, maar om 4 tot 5 keer te vragen voor iets simpels als ruitenwissers of motorolie vind ik toch wel een naaistreek.
 
Ben ik ff blij dat ik zelf monteur ben en alles zelf kan doen.... Recent de distributieriem en multiriem incl alle rollen, spanners en waterpomp vervangen, was in totaal een kleine 200 euro kwijt aan originele onderdelen.... Na 3 uur sleutelen had ik ff bijna 400 euro verdient (of bespaart :p)... Er zijn dagen bij dat ik per uur minder verdien :D

Zeg dat wel, vandaag weer 600 afgetikt voor apk, grote beurt en voor de remblokken vervangen.
 
Net iets meer dan de helft van mijn rekening en ik heb alleen maar nog een setje ruitenwisser op de factuur staan.
 
Volgende maand distributie en kleine beurt doen.
Verwacht +-700 af te moeten rekenen.
 
Net een stukje mogen rijden in een c63s, godver wat een geweld :bow:
 
"Zorg alsjeblieft niet voor heisa..." Een gare naaktfoto en een nieuw account met toevallig een baby.

 
People are starting to smell the real musk.


Ik word altijd een beetje gaar in mn hoofd als ik die figuren zie in die tesla 3s met van die hippe sjaaltjes en colbertjes aan.


En nee, ik ben niet jaloers.
 
Ze hadden hier zelfs de aanbieding 3 halen 2 betalen.
Expert ziet er goed uit en denk ik een stuk zuiniger dan de Boxer.
Rijdt heerlijk en ook mooi interieurtje ook al boeit me dat niet zo
 
Ben ik ff blij dat ik zelf monteur ben en alles zelf kan doen.... Recent de distributieriem en multiriem incl alle rollen, spanners en waterpomp vervangen, was in totaal een kleine 200 euro kwijt aan originele onderdelen.... Na 3 uur sleutelen had ik ff bijna 400 euro verdient (of bespaart :p)... Er zijn dagen bij dat ik per uur minder verdien :D

Altijd jaloers op mensen die zelf iets kunnen. Ik kan helemaal niks en wordt overal opgelicht waar ik zelf bij sta :roflol:
 
Back
Naar boven