- Waardering
- 12.701
Enigszins gerelateerd, ik kreeg deze gemonteerd:
![]()
Ben ik genaaid? De prijs is exclusief btw![]()

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Enigszins gerelateerd, ik kreeg deze gemonteerd:
![]()
Ben ik genaaid? De prijs is exclusief btw![]()

Is bij de BMW dealert gedaan ja.Ik neem aan dat je dit bij de BMW dealert hebt gedaan? Want via dealers betaal je grofweg tussen de 3 en 4honderd voor de bovenste. De onderste 100 minder dus dat komt overeen. Had je minder kwijt hoeven zijn, ja. Maar als je netjes naar de dealer gaat en het daar doet is dat niet gelijk naaien.
Als je dit bij een beunhaas hebt laten doen zou ik wel zeggen dat hij je het volle pond hebt laten betalen.
Ik moet zeggen dat m'n remweg aanzienlijk korter is als het echt vriest met deze banden, hoeft geeneens ijzel te liggen oid.Behoorlijk...
Winterbanden hebben geen nut, blijkt uit Britse praktijktest
Meer dan "zomerbanden" die het goed doen op een nat wegdek heb je mijns inziens niet nodig.
Ah dat is hem inderdaad. Ik had hem niet gevonden.Ja, maar niet super hard.
![]()
Pirelli Winter Sottozero 3 275/40 R19 105 V RF
Vergelijk prijzen voor de Pirelli Winter Sottozero 3 275/40 R19 105 V RF winterband. Er zijn 11 aanbiedingen gevonden vanaf 284,19 euro.www.bandenspotter.nl
Ja, prima service verder. Behalve dan toen ze me een Mini meegaven als leenauto. (Ze hadden niet gevraagd wat voor auto ik wilde als leenauto, gewoon of ik een leenauto zou willen. Dus ik zeg: "Ja, graag.")edit. Ben je tevreden over de garage? Dan gewoon niet te veel over nadenken.

Wel goed voor het contrast, meestal is het precies andersom.Ja, prima service verder. Behalve dan toen ze me een Mini meegaven als leenauto. (Ze hadden niet gevraagd wat voor auto ik wilde als leenauto, gewoon of ik een leenauto zou willen. Dus ik zeg: "Ja, graag.")
Wat een spuuglelijke kut auto's zijn dat![]()
Waaaaat? Waar?Wel goed voor het contrast, meestal is het precies andersom.
Ja, sorry als je je aangesproken voelt.
Haha. Maar een goede garage is wel fijn. Die banden zijn volgende winter ook nog goed dan scheelt het weer.Ja, prima service verder. Behalve dan toen ze me een Mini meegaven als leenauto. (Ze hadden niet gevraagd wat voor auto ik wilde als leenauto, gewoon of ik een leenauto zou willen. Dus ik zeg: "Ja, graag.")
Wat een spuuglelijke kut auto's zijn dat![]()
Niet verkeerd. Ander kleurtje velg en spoiler iets meer ingetogen en het is dik voor elkaar. Weet niet hoe BMW de stage 3 opneemt qua garanties. Stage 2 is 770pk.
Bij Stage 1 vervalt de garantie normaliter al. 🤭Weet niet hoe BMW de stage 3 opneemt qua garanties. Stage 2 is 770pk.
Ja, gewoon het vermogen aan wielen in KW.Dat gedoe met PS, HP, BHP en WHP in sommige artikels. Kunnen we niet gewoon één van de vier gebruiken? 😤
Wheel horsepower isn’t talked about much either, because it’s measured where the wheels meet the tarmac, and is therefore a lot lower than the all-important bhp figure, due to friction losses through the gearbox and drivetrain. Unsurprisingly, nobody in the car industry wants to advertise the lower figures, even if they’d arguably be the most relevant to compare.
Geen titanium uitlaat, geen grotere compressorwielen voor de turbo en wellicht andere software. Maar met bepaalde tuning is fabrieksgarantie niet direct volledig en/of gedeeltelijk van de baan. Of de tuner neemt het over, of BMW neemt nog steeds bepaalde garanties in acht. Dat heb ik begrepen bij de M6 GPower. Wel zijn garantiebepalingen inmiddels gewijzigd ten opzichte van voor 2017.
En hoe wil je die meten, direct aan het vliegwiel? En verder is WHP het vermogen dat daadwerkelijk overgebracht wordt op de weg en dus je de gewenste versnelling geeft.Voor tuningdoeleinden blijft reguliere PK wellicht de beste keus.![]()
Wat bepalend is voor acceleratie (bv. 0-100) en rollende acceleratie (bv. 100-200 in de hoogste versnelling) is thrust, aandrijfkracht (eenheid N). Thrust is afhankelijk van de totale overbrenging en verschilt dus per versnelling bij een schakelbak. In grafiekvorm wordt thrust uitgezet tegen rijsnelheid, per versnelling. Wiskundig is thrust de afgeleide van koppel, wat weer de afgeleide is van vermogen.WHP in PK! 😤
The difference between HP, BHP, and PS explained
Wheel horsepower isn’t talked about much either, because it’s measured where the wheels meet the tarmac, and is therefore a lot lower than the all-important bhp figure, due to friction losses through the gearbox and drivetrain. Unsurprisingly, nobody in the car industry wants to advertise the lower figures, even if they’d arguably be the most relevant to compare.
Voor tuningdoeleinden blijft reguliere PK wellicht de beste keus.![]()