XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Begrip klassieker is natuurlijk heel ruim. Jappen is eigenlijk helemaal geen animo voor.
Maar dat een Alfa Spider er soms voor 100k uit gaat daar snap ik dan weer weinig van.

100k? Hoogste wat ik heb gezien iets van 70k voor een 55 jaar oud Giulietta spider in topstaat.

Anyway, dat is ook niet logisch, dat is puur passie en vraag een aanbod.

Een klassieke auto brengt voor mensen vaak veel nostalgie. Ook zijn het auto's die misschien meer form over functie hebben en ook simpelweg niet meer gemaakt kunnen worden, en dus niet alleen zeldzaam zijn maar dat ook blijven.
Een jaren 60 Mustang vind ik bvb een bizonder mooie auto, die gewoon niet meer op die manier geproduceerd kan worden.

Als je het geld hebt, en dit in jouw jeugd de auto van je dromen was kan ik me goed voorstellen dat je daar nu 50k voor betaald.

Ook met de kennis dat deze over 10 jaar niet nog maar 5k waard is zoals een nieuwe auto zou zijn.

67-mustang-00-hero.jpg

En die Giulietta spider, die mag er ook wel zijn hoor.
alfa_romeo_giulia_spider_-_1_-_a7309179.jpg

Of als je dan toch bezig bent kan je meteen een miljoen stukslaan op een 300 SL
Maar damn dan heb je ook wat
1954-mercedes-benz-300-sl-gullwing-auction.jpg

Vraagprijzen, maar toch. Zijn natuurlijk waard wat de liefhebber er voor geeft.

Vraagprijzen, maar toch. Zijn natuurlijk waard wat de liefhebber er voor geeft.
Ja oke, maar dit zijn ook wel 2000 en 2600 Touring modellen in topstaat.

Als je over 50 jaar een Giulia GTAm in topstaat wilt kopen zal je daar ook wel flink voor moeten dokken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.366

@ 5:49 :P

• #17.368
Toentertijd was die achterkant erg modern. Verder beetje vreemde verhoudingen. Vogens mij wel ontworpen door Zagato

Een keer in het echt gezien. Wel indrukwekkende neus, zeker voor die tijd. Ik meteen googlen welke Alfa dit was.

Toentertijd was die achterkant erg modern. Verder beetje vreemde verhoudingen. Vogens mij wel ontworpen door Zagato
Klopt is van Zagato, SZ staat voor Sprint Zagato, en de RZ is de Spider/cabrio/roadster, aka Roadster Zagato(RZ).

Op Zandvoort en Assen jaren terug zien staan met de mooie Busso er in, echt een monster om te zien die auto.

Edit, moest even zoeken
IMG-20130708-WA0003.jpg

IMG-20130708-WA0004.jpg

Laatst bewerkt:
Zijn jullie eigenlijk merkentrouw of niet? Een collega heeft recent voor de vijfde keer op rij een volvo gekocht een ander zijn vierde ford. Ik heb tot nu toen geen twee auto’s van eenzelfde merk gehad en onze volgende aankoop zal zeer waarschijnlijk ook weer van een nieuw merk zijn.

- Carbon- keramische remmen
- Milltek
- Saphirschwarz metallic
- Jet Black wielen
- M performance stuur
- Handbak vs DCT

Laatst bewerkt:
Zijn jullie eigenlijk merkentrouw of niet? Een collega heeft recent voor de vijfde keer op rij een volvo gekocht een ander zijn vierde ford. Ik heb tot nu toen geen twee auto’s van eenzelfde merk gehad en onze volgende aankoop zal zeer waarschijnlijk ook weer van een nieuw merk zijn.

Zakelijk altijd Citroën/Peugeot. Degelijk en lage km kosten.

Verder 0,0 merk trouw, met helemaal niks eigenlijk.
Bepaalde kleding omdat je de pasvorm en materiaal kent, maar die hebben om de zoveel jaar ook weer veranderingen toegepast dat je weer opnieuw kan beginnen met zoeken.

:wanker:

Blijf eigenlijk min of meer per toeval bij VAG. Heeft vooral ook met de ruime keuze mogelijkheden te maken.

• #17.380

mooi speelgoed hebben onze vrienden langs de a2

Terug
Naar boven