En het is niet het feit dat ze iets geloven wat me zo triest maakt, maar het totale gebrek aan twijfel. Ik geloof ook veel dingen, maar sta desondanks open voor nieuwe ideeen en inzichten. Dat is de essentie van een geloof, maar de reli's op deze wereld weten het allemaal zo zeker, waardoor ze in mijn optiek juist helemaal niet geloven maar het vermogen zijn kwijt geraakt om ergens in te geloven. Blind geloven is nog altijd blind. Je vasthouden aan een boek dat duizenden jaren geleden geschreven is is ook al zoiets. Een geloof zou vernieuwend moeten zijn en open moeten staan voor nieuwe inzichten en niet vasthouden aan eeuwen oude dogma's en die trachten op te leggen aan anderen.
Zelfs in de wetenschap is er altijd ruimte voor twijfel.. .er zijn theorieen die altijd door middel van een goed uitgevoerd onderzoek aangepast kunnen worden. Wetenschappelijke theorieen van 50 jaar geleden komen nu al achtelijk op ons over, ik kan niet voorstellen hoe groot het verschil zou zijn met wetenschap van 500 jaar of zelfs 2000 jaar geleden. Een ieder die daar aan vast zou houden wordt ook voor gek verklaard.