Nee, dat weet ik niet en in dit soort discussies is het in mijn ogen ook niet handig om af en toe ene voorbeeld uit de losse pols er tussendoor te gooien.
Maar ik heb wel een serieuze vraag. Ik kan me best goed voorstellen dat er mensen zijn die alles in twijfel trekken, ik ben op sommige vlakken ook zo. Maar hoe kan het dat mensen die zo'n beetje alles uit de wetenschap bekritiseren en zeggen dat we niets weten omdat er zoveel is dat we met onze eigen zintuigen niet kunnen waarnemen en met onze eigen hersenen niet kunnen bevatten telkens weer met observeringen van de JWT op de proppen komen. Dat is zo'n beetje het summum van onze wetenschap. Dat ding moet met uiterste precisie gebouwd worden, zit volgestopt met delicate elektronica die observeringen kunnen doen welke niet mogelijk zijn met onze zintuigen waarvan data wordt verwerkt op een wijze wat voor onze hersenen onmogelijk is, de JWT wordt met een raket de ruimte ingeschoten, heel precies naar een Lagrange punt waar we de zwaartekracht als het ware kunnen bespelen en er zullen nog tal van andere aspecten aan te pas komen die we tot voor kort gewoon niet konden uitvoeren.
Als je zo erg twijfelt aan onze wetenschap, hoe kan je dan de beelden de de JWT genereert telkens aandragen?